• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۵-۲۱
  • شناسه خبر: 5760

ثبت بیش از ۶ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان زنجان

پیام ملّت– مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نجان گفت: بیش از ۶ میلیون تردد در چهار ماه نخست سال جاری در محورهای مواصلاتی استان زنجان ثبت شده است. به گزارش پیام ملّت، ایرج دست نشان در جمع خبرنگاران استان زن ...

پیام ملّت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نجان گفت: بیش از ۶ میلیون تردد در چهار ماه نخست سال جاری در محورهای مواصلاتی استان زنجان ثبت شده است.

به گزارش پیام ملّت، ایرج دست نشان در جمع خبرنگاران استان زنجان با اشاره به بحث ایمنی در محورهای مواصلاتی، اظهار کرد: استفاده از فوگ سیل در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بوده است که در نگهداری راه ها برای افزایش عمر آسفالت اجرایی می شود.

وی در ادامه افزود: در چند روز گذشته ۱۷۰ هزار متر مربع فوگ سیل اجرا شده است که این امر موجب افزایش ۳ تا ۵ ساله عمر آسفالت می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان با بیان اینکه در آزاد راه زنجان- تبریز آسفالت کامپوزیت در حال اجرا می باشد، خاطر نشان کرد: ۶ هزار و ۸۳ تن آسفالت برای لکه گیری در محورهای فرعی و روستایی صورت گرفته است.

دست نشان تصریح کرد: ۳ هزار و ۱۹۵ تن آسفالت در محورهای شریانی در چهار ماه نخست سال جاری مورد استفاده قرار گرفته است.

وی به  اجرای ۱۲ طرح ارتقای ایمنی عابرین پیاده و سرنشینان، اشاره کرد و گفت: چهار ساختمان امداد و نجات به همت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان احداث می شود که دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان با اشاره به ساماندهی و احداث تقاطع زیرگذر خرمدره، خاطر نشان کرد: بهسازی تقاطع راه روستایی عمید آباد با جاده ترانزیت و همچنین تعریض و چهار بانده کردن ورودی صادیین قلعه نیز انجام شده است.

دست نشان با بیان اینکه در بخش مسافر ۳۶ شرکت مسافری برون شهری در استان زنجان فعال است، افزود: این تعداد شرکت با داشتن یک هزار و ۱۰۹ دستگاه، کار خدمات رسانی و جابه جایی شهروندان را برعهده دارند.

وی افزود: شبکه سیر در استان زنجان اجرایی می شود همانگونه که این موضوع را همه استان ها پیگیری می کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل و پایانه های استان زنجان گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری دو میلیون و ۳۴۸ هزار و ۱۵۲ تن کالا جابه جای شده است که ۱۸ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

دست نشان با اشاره به فعال بودن ۱۷ دوربین در محورهای مواصلاتی استان زنجان،گفت: نصب سامانه های جدید تخلفات در محورهای ترانزیت استان زنجان مورد توجه است، افزود: ۶۲ دستگاه تردد شمار در محورهای مواصلاتی استان فعالیت دارند.

وی افزود: برای جلوگیری از بین رفتن زیرساخت ها و مستهلک شدن ناوگان حمل و نقل و جلوگیری از سوانح رانندگی سامانه توزین حین حرکت راه اندازی شده است و در محور دندی- زنجان میزان بار را بررسی می کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل و پایانه های استان زنجان بیان داشت: طرح آرام سازی ترافیک و ایمن سازی فیزیکی مقابل مدارس حاشیه راه ها در ۱۲ روستا  اجرا شده است.

دست نشان با بیان اینکه در سال جاری شش نفر در راه های روستایی استان جان خود را از دست دادند، گفت: کاهش ۷۰ درصدی ناشی از واژگونی از دیگر آمار این اداره کل محسوب می شود.

وی ادامه داد: ۹ طرح ارتقای ایمنی وانت بارها و ادوات کشاوری در مناطق روستایی استان در حال اجرا است.

این مسئول با اشاره به  اجرای ۱۲ طرح ارتقای ایمنی عابرین پیاده و سرنشینان ،گفت: چهار ساختمان امداد و نجات به همت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان احداث می شود که دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستند.

دست نشان افزود: پاسگاه های پیش ساخته با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی جایگزین ساختمان های فعلی خواهند شد.

دست نشان با اشاره به فعالیت ۲۰ مجتمع خدماتی و رفاهی تصریح کرد: در زمینه مجتمع های خدماتی و رفاهی با رشد ۱۰۰ درصدی مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه از مجتمع های خدماتی و رفاهی استان زنجان کارشناسان مستمر بازدید می کنند،افزود: دستگاههایی از جمله استانداری، بهداشت، راه راهداری، ستاد اقامه نماز از همه مجتمع های خدماتی و رفاهی بازدید می کنند.

دست نشان با بیان اینکه ۹۷ نقطه حادثه خیز در استان ثبت شده است، افزود: ۴۷ نقطه به عنوان نقطه پرتصادف بررسی و آشکار سازی این نقاط انجام شده است.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست