• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۵-۲۲
  • شناسه خبر: 5785

اطلاعات سازمان نقشه برداری در اختیار دستگاه های استان زنجان

پیام ملّت– رئیس سازمان نقشه برداری کشور گفت: اطلاعات سازمان نقشه برداری به منظور برنامه ریزی بهتر، در اختیار دستگاه های اجرایی استان زنجان قرار می گیرد. علیرضا آزموده اردلان در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ...

پیام ملّت رئیس سازمان نقشه برداری کشور گفت: اطلاعات سازمان نقشه برداری به منظور برنامه ریزی بهتر، در اختیار دستگاه های اجرایی استان زنجان قرار می گیرد.

علیرضا آزموده اردلان در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان زنجان، با بیان اینکه تلاش می شود زیرساخت های لازم برای دسترسی به اطلاعات داده مکانی برای استان فراهم شود، اظهار کرد: سازمان نقشه برداری کشور تلاش می کند، استان زنجان را به زیرساخت های مربوط به داده های مکانی مجهز نماید تا در مسیر توسعه استان بکارگیری شود.
وی با بیان اینکه دومین اقدام در استان زنجان، ارائه اطلاعات به دستگاه‌های اجرایی خواهد بود، افزود: اطلاعات مناسبی در سازمان نقشه برداری کشور در خصوص اطلاعات مکانی وجود دارد که برای دسترسی دستگاه ها به آن شرایط لازم فراهم خواهد شد و تبادل اطلاعات در این خصوص از طریق لایحه های جی.آی.اس فراهم می شود.
رئیس سازمان نقشه برداری کشور به ارائه خدمات این سازمان اشاره و خاطرنشان کرد: هندسه زمین، تصاویر اصلاح مقیاس شده، نقشه های شهری، سطح بندی لایحه های مختلف و پهنه بندی کشور از حیث لرزه خیری از جمله مواردی هستند که توسط این سازمان انجام می شود.
وی با بیان اینکه این سازمان نقش مهمی در توسعه شهرها و اطلاعات پایه طرح های جامع شهری دارد، یادآور شد: نخستین گام در تهیه طرح جامع شهرها، استفاده از اطلاعات مربوط به داده های مکانی این سازمان بوده تا در جهت ارتقاء کیفیت، توسعه شهرها و مطالعات آن مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
آزموده اردلان بر ضرورت استفاده از اطلاعات به صورت برخط تاکید کرد و گفت: زیرساخت های داده مکانی یکی از سریع ترین راه های دسترسی به اطلاعات برخط محسوب می شود.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست