• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۵-۲۳
  • شناسه خبر: 5799

طرح کارورزی بهزیستی درراستای ایجاد انگیزه کارآفرینی است

پیام ملّت– مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: طرح کارورزی جامعه هدف بهزیستی در راستای اجرای برنامه اشتغال فراگیر و با هدف ایجاد انگیزه کار آفرینی در دانش آموختگان دانشگاهی اجرا می گردد. محمد محمدی در گفت و گو با پیام ...

پیام ملّت مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: طرح کارورزی جامعه هدف بهزیستی در راستای اجرای برنامه اشتغال فراگیر و با هدف ایجاد انگیزه کار آفرینی در دانش آموختگان دانشگاهی اجرا می گردد.

محمد محمدی در گفت و گو با پیام ملّت، اظهار کرد: با اجرایی شدن برنامه اشتغال فراگیرثبت نام طرح کارورزی ویژه افراد دارای مدرک فوق دیپلم و بالاتر در سامانه طرح کارورزی آغاز گردیدو مددجویان بهزستی می توانند در این طرح ثبت نام نمایند.

وی با بیان اینکه کارورز به فرد دانش آموخته دانشگاهی جویای کار اطلاق می شود، افزود: بر اساس دستور العمل و چارچوب های آموزشی می تواند مهارت مورد نظر را در واحدهای تعیین شده فرابگیرد و یا مهارت خودرا ارتقا دهد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه یک و نیم درصد از افراد تحت پوشش بهزیستی دارای تحصیلات دانشگاهی هستند، خاطر نشان کرد: این اداره کل در سال گذشته اعتباری برابر با ۴ میلیاردو ۴۴۵ میلیون ریال برای دانشجویان دانشگاه آزاد، مبلغ یک میلیارد و ۹۲۳ میلیون ریال برای دانشجویان غیر دولتی و انتفاعی و مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال برای دانشجویان دانشگاه دولتی با عنوان هزینه تشویقی در هر ترم پرداخت نموده است.

محمدی اظهار داشت: کارورزی دوره زمانی معینی است که طی آن کارورز نسبت به تبادل دانش، کسب تجربه وارتقاء مهارت در واحد پذیرنده طبق استانداردهای آموزشی فنی و حرفه ای کشور اقدام می نماید.

وی طول دوره های آموزشی مهارتی کارورزان را متناسب با ظرفیت بنگاه و استانداردهای آموزشی حداقل ۴ و حداکثر ۶ ماه اعلام کرد وادامه داد: در این مدت برای فارغ التحصیلان دانشگاه ها در مقطع کاردانی ۲ میلیون و۵۰۰ هزار ریال ، در مقطع کارشناسی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال و در مقطع ارشد و دکترا نیز ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال به کارورزان کمک هزینه آموزشی پرداخت می شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در برخی از فعالیت های مستمر در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور، بنا به تشخیص دستگاه ناظر و توافق واحد پذیرنده حداکثر دوره برای هر کارورز تا ۹ ماه قابل افزایش می باشد.

محمدی افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط واقعی کار برای ورود به بازار کار، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار، ارتقاء اخلاق و صلاحیت حرفه ای دانش آموختگان را از اهداف مهم این طرح برشمرد و گفت: تمامی دانش آموختگان دانشگاهی جویای کار و متقاضی کارورزی تحت پوشش این طرح می باشند.

وی گفت: شرایط احراز در مقطع تحصیلی کاردانی حداکثر ۲۵ سال، کارشناسی ۲۸ سال و کارشناسی ارشد و دکترا ۳۳ سال است و به حداکثر سن دانش آموختگان دانشگاهی جویای کار ذکوری که دوره خدمت نظام وظیفه را گذرانده اند دو سال اضافه می شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان افزود: براساس اجرای این طرح واحدهای پذیرنده به مدت ۲ سال مشمول مشوق های بیمه ای کارفرمایی دولت می شوند.

انتهای پیام/ع

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست