• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۵-۲۳
  • شناسه خبر: 5823

پردازش به حوزه های علمیه سبب تولید فرهنگ اسلامی می شود

پیام ملّت– حجت الاسلام جوادی آملی گفت: پردازش بیشتر به حوزه‌های علمیه موجب تولید فرهنگ و هنر اسلامی و دین می‌شود. به گزارش پیام ملّت، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید جوادی‌آملی در آیین افتتاحیه دفتر نمایندگی آیت الله جو ...

پیام ملّت حجت الاسلام جوادی آملی گفت: پردازش بیشتر به حوزه‌های علمیه موجب تولید فرهنگ و هنر اسلامی و دین می‌شود.

به گزارش پیام ملّت، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید جوادی‌آملی در آیین افتتاحیه دفتر نمایندگی آیت الله جوادی آملی در زنجان، اظهار کرد: امروز از جایگاه روحانیت و مرجعیت دینی، در هر حوزه‌ای بحث و سخن است و این‌ها در گروی اقدام حضرت امام خمینی (ره) بود که جهانی را به سوی اسلام و مکتب تشیع گشودند.

وی با اشاره به اینکه حسینیه اعظم زنجان در ابراز ارادت به ساحت سالار شهیدان به خوش‌نامی مشهور شده است، خاطرنشان کرد: در کنار ابراز ارادت عملی، باید حوزه‌های علمیه در جهت نشر معارف والای دینی حرکت کنند و سکان‌دار اینگونه حرکت‌ها علما و روحانیون هستند و باید اهتمام ویژه در این زمینه داشته باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین جوادی آملی با اشاره به تاکید آیت‌الله جوادی آملی در ارتباط حوزه و دانشگاه، خاطرنشان کرد: به قول ایشان حوزه و دانشگاه دو جریان هستند که در کنار هم و با هم در سایه علوم دینی تربیت می‌کنند و نیازمند بهره‌گیری از هم هستند.

وی با تاکید بر اینکه باید به خود برگردیم، تصریح کرد: طی این سال‌ها حوزه مورد غفلت واقع شده است، در حالی که حوزه‌ها بیت تربیت و پاسداران دین و آیین عظیم تشیع هستند و فعالیت حوزه‌های علمیه می‌تواند قوام‌بخش جامعه در ابعاد مختلف باشد.

درادامه این مراسم مسئول دفتر نمایندگی آیت الله جوادی آملی در زنجان گفت: انتخاب و افتتاح این دفتر در زنجان به خاطر ظرفیت و کششی است که در این استان دیده شده است.

حجت الاسلام محمدباقر بابایی تصریح کرد: به لحاظ ظرفیت لازم در استان زنجان و مقدمات اولیه این دفتر در زنجان افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه به برکت این دفتر خواهیم توانست به سمت اهداف بلند و آنچه معصومین از ما می خاهند با محوریت اهلبیت حرکت کنیم، تصریح کرد: با محوریت اهلبیت حرکت و این مسیر را طی می کنیم.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست