• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۵-۲۴
  • شناسه خبر: 5830

۵۹ درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

پیام ملّت– مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: توسعه سلامت، مورد تاکید سیاست‌های کلی نظام است و در حال حاضر ۵۹ درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند. به گزارش پیام ملّت، خدیجه ابراهیم خانی در حاشیه بازدید از ...

پیام ملّت مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: توسعه سلامت، مورد تاکید سیاست‌های کلی نظام است و در حال حاضر ۵۹ درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

به گزارش پیام ملّت، خدیجه ابراهیم خانی در حاشیه بازدید از اداره کل بیمه سلامت استان زنجان اظهار کرد: با آغاز طرح بیمه سلامت همگانی در اردیبهشت‌ماه سال ۹۳، حدود ۱۱ میلیون نفر در کشور تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه سهم استان زنجان در این میان، ۱۱۵ هزار و ۱۴۲ نفر بوده است، افزود: سال ۹۳ در مقایسه با سال ۹۲، مجموع هزینه‌های درمان،  رشدی ۱۲۰ درصدی داشت و این رقم در سال‌های ۹۴ و ۹۵ به ترتیب به ۴۷ و ۲۰ درصد کاهش یافت.

این مسئول با اشاره به اینکه میانگین هزینه‌های درمان در طول پارسال، ۱۸ میلیارد و ۱۴۳ میلیون تومان بود، ادامه داد: بیمه سلامت استان تا آبان سال ۹۵ همه مطالبات خود را به بیمارستان‌های دولتی پرداخت کرد و خوشبختانه همه مطالبات مراکز درمانی سطح یک روستاها نیز پرداخت شده است.

ابراهیم خانی تاکید کرد: همچنین مطالبات پاراکلینیک‌ها و بیمارستان بهمن نیز به ترتیب تا مهر و آبان پارسال پرداخت شد.

وی افزود: ۴۹ درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی، ۵ درصد تحت پوشش بیمه نیروهای مسلح و یک درصد تحت پوشش بیمه کمیته امداد هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: این در حالی است که ۱۴ درصد از جمعیت بیمه شده‌ها توسط چند بیمه‌گزار هم‌پوشانی دارند و حدود ۴۳ هزار و ۷۳۷ نفر حداقل دو دفترچه بیمه دارند.

ابراهیم‌خانی با بیان اینکه از هر چهار نفر روستایی، یک نفر حداقل دو دفترچه دارد و سازمان تامین‌اجتماعی بیشترین هم‌پوشانی را با بیمه سلامت دارد، خاطرنشان کرد: صد درصد از روستاییان تحت پوشش بیمه سلامت روستایی هستند، این در حالی است که ۹۵ درصد از اعتبارات از دولت و ۵ درصد از منابع داخلی تامین می‌شود.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست