• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۵-۲۵
  • شناسه خبر: 5839

پیشگیری از بیماری های غیرواگیر در اولویت حوزه سلامت است

پیام ملّت– رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: پیشگیری از بیمااری های غیرواگیر مهمتر از امکانات و تجهیزات مراکز درمانی می باشد و تا زمانی که به این امر توجه نشود تاثیری در حوزه سلامت ایجاد نمی‌شود. به گزارش پی ...

پیام ملّت رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: پیشگیری از بیمااری های غیرواگیر مهمتر از امکانات و تجهیزات مراکز درمانی می باشد و تا زمانی که به این امر توجه نشود تاثیری در حوزه سلامت ایجاد نمی‌شود.

به گزارش پیام ملّت، علیرضا بیگلری در اولین کمیته استانی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر، اظهار کرد: سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر به عنوان یک هدف کلی در سطح کشور مطرح شده است.

وی با بیان اینکه نگرانی حال حاضر حوزه سلامت، در خصوص بیماری‌های غیرواگیر است، خاطرنشان کرد: جهت جلوگیری از این بیماری‌ها باید با تغییر نگاه‌، به طور جدی وارد عمل شویم تا بیش از حد، هزینه تحمیل حوزه سلامت نشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خاطر نشان کرد:  تغییر سبک زندگی و تغذیه سالم در پیشگیری از سرطان بسیار موثر است و باید با آموزش های کافی از بروز بسیاری از سوانح جلوگیری کرد.

بیگلری به توجه ویژه وزیر بهداشت به استان زنجان اشاره کرد و گفت: در طول چهار سال به اندازه ۴۰ سال کار انجام شده که در عمر وزارت بهداشت، این حجم از انجام کار بی‌سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه در سال های ۵۷ شاهد مرگ و میر بیش از ۱۱۰ در هزار تولد زنده بوده ایم، تصریح کرد: به همت تلاش‌گران عرصه سلامت، در حال حاضر آمار مرگ و میر کودکان زیر یک سال حدود ۱۰ در هزار تولد زنده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تاکید کرد: همچنین کشور دارای شبکه مراقبت‌های بهداشتی در شهرها و روستاها است که سبب توسعه حوزه سلامت در کشور شده است.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست