• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۵-۲۸
  • شناسه خبر: 5855

نصب سامانه «سپهتن» بر روی کلیه اتوبوسهای استان زنجان

پیام ملّت– مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت : سامانه سپهتن برروی کلیه اتوبوسهای برون شهری و تانکرهای حمل سوخت استان زنجان نصب شده است . ایرج دست نشان در گفت و گو با پیام ملّت، با بیان اینکه سپهتن ...

پیام ملّت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت : سامانه سپهتن برروی کلیه اتوبوسهای برون شهری و تانکرهای حمل سوخت استان زنجان نصب شده است .

ایرج دست نشان در گفت و گو با پیام ملّت، با بیان اینکه سپهتن مخفف – سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان – است، اظهار کرد: سامانه سپهتن شامل یک دستگاه و مجموعه نرم افزارها و ساختارهایی هست که میتواند بصورت یکپارچه با کنترل آنلاین تمامی خودروهای عمومی کشور, رعایت قوانین رانندگی توسط رانندگان را تضمین نماید و کاهش تلفات جاده ای را نوید دهد.

وی درادامه تصریح کرد: در استان زنجان، نصب این سامانه بر روی کلیه اتوبوسهای برون شهری بتعداد ۱۸۱دستگاه  اتوبوس‌، انجام گرفته است درحال انجام نصب  این سامانه برروی سواری تاکسی ها و تانکرهای حمل سوخت هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: ازمزایای سامانه سپهتن می توان  ردیابی ناوگان، مسیریابی، ثبت تخلفات سرعت، ثبت تخلفات رانندگی بیش از حد مجاز اشاره کرد.

دست نشان بیان داشت: این سامانه هم اکنون در داخل اتوبوس نصب شده و‌ با رسیدن اتوبوس به اولین پایگاه پلیس راه، با استفاده از امواج رادیویی، سامانه با نرم افزار در نظر گرفته شده در پلیس راه ارتباط گرفته و اطلاعات سفر اتوبوس را تخلیه می کند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ‌ای استان زنجان  یادآور شد: یکی دیگر از مزیت های این سامانه این است که در حرکت از راننده عکس برداری می کند که باعث می شود از وقوع تخلفاتی مانند نبستن کمربند، خوردن و آشامیدن، سیگار کشیدن و صحبت با تلفن همراه جلوگیری شود.

این مقام مسئول ادامه داد: ازآبان ماه سالجاری  خودروهایی که این سامانه را نصب نکرده باشند، امکان تردد نخواهند داشت وپلیس راه به شدت باآنان برخوردخواهد کرد.

انهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست