• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۶-۰۲
  • شناسه خبر: 5902

دانشگاه علوم پزشکی زنجان میزبان ؛ گردهمایی بزرگ خانواده پزشکی استان زنجان

عصرملّت –  یکم شهریور سالروز بزرگ مرد ایران ابن سیناست . پزشک و حکیم مسلمان ایرانی که شهرت جهانی دارد . دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان بسان سالهای گذشته در پاسداشت خدمات پزشکان و تقدیر از جامعه پ ...

عصرملّت –  یکم شهریور سالروز بزرگ مرد ایران ابن سیناست . پزشک و حکیم مسلمان ایرانی که شهرت جهانی دارد . دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان بسان سالهای گذشته در پاسداشت خدمات پزشکان و تقدیر از جامعه پزشکی استان زنجان میزبان خانواده بزرگ پزشکی استان بود . در ابتدای این پاسداشت دکتر علیرضا بیگلری برای خیرمقدم و تقدیر و سپاسگزاری از جامعه پزشکی استان پشت تریبون رفت تا یک بار دیگر قدردان زحمات این قشر گردد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سیاست‌گذاری حوزه بهداشت نقش اساسی دارد

Image result for ‫علیرضا بیگلری‬‎

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در این مراسم با اشاره به نقش دانشگاه علوم پزشکی در نظام سلامت استان گفت: دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سیاست‌گذاری حوزه بهداشت نقش اساسی دارد.

دکتر علیرضا بیگلری با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی زنجان اکنون فقط خود را اداره نمی‌کند بلکه در سیاست‌گذاری حوزه بهداشت نقش اساس دارد، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی زنجان پیشرفت‌های زیادی را از زمان تاسیس تا به امروز داشته است.

وی با بیان اینکه تاریخ رنگ سفید را برای لباس ما انتخاب کرده است، افزود: این رنگ تمامی ناپاکی‌ها و آلودگی‌ها را معلوم می‌کند و باید قدر این لباس و نعمت رابدانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه از وقتی به ایران برگشتم مشکل سیستم رانندگی و طبابت را به وضوح در کشور دیدم، ابراز کرد: یک  نکته خیلی بارز وجود دارد و آن  اینکه ما در آموزش پزشکی اصول حرفه‌ای بودن و اخلاق حرفه‌‌ای را آموزش نداده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه باید آموزش پزشکی را مملو آموزش هایی کنیم که امنیت این حرفه را تضمین ‌کند، خاطرنشان کرد: به طور یقین در هر حرفه‌ای ممکن است کسانی باشند که به این حرفه آسیب بزنند و به طور یقین وزارت بهداشت نیز برنامه‌هایی را در این حوزه از آموزش پزشکی خواهد داشت.

بیگلری با بیان اینکه کارهای زیادی در حوزه سلامت انجام شده است، گفت: در چهار سال آتی مبنا این است که اشتباهات اصلاح شود و رسیدن به موفقیت تنها با فکر کردن به موفقیت همگانی امکان پذیر است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های حوزه پزشکی در کشور بیان کرد: ما از یک کشور وابسته به یک کشور پیشرفته در حوزه پزشکی رسیدیم در گذشته از هر ۱۰۰۰ تولد ۱۱۰ مورد منجر به فوت می‌شد که اکنون در استان زنجان به ۹.۹ در  ۱۰۰۰ رسیده که دردنیا ۷ در ۱۰۰۰ است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان:

پزشکان شادی و امید را در جامعه ترزیق کنند

Image result for ‫سیدبیوک موسوی‬‎

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان گفت: انتظاری که از پزشکان داریم این است که امید و نشاط را به جامعه تزریق کنند.

سید بیوک موسوی در همایش روز پزشک، افزود: وجود پزشکان فرهیخته در تاریخ باعث شده ایران در حوزه پزشکی در جهان سرآمد باشد و ما به این مهم می بالیم.

وی اظهار کرد:پزشکان علاوه بر مداوای بیماران از لحاظ جسمی، به سلامت روحی بیماران هم توجه دارند و در این میان پزشکان رسالت بسیار  مهمی بر عهده دارند.

موسوی تاکید کرد: باید هر روز ، روز پزشک باشد و یک روز کم است. خدماتی که پزشکان در طول چهار سال گذشته در استان انجام داده اند بسیار خوب بوده و حوزه سلامت با شتاب بیشتری حرکت کرده است.

وی افزود: در حوزه پزشکی هیاهوی سیاسی نسبت به سایرحوزه ها کم است و این بسیار خوب است . این گروه تنها دغدغه خدمت و تامین سلامتی مردم را دارند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان  با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت افزود: اجرای این طرح از آرزوهای همه دولتها بود ولی دولت تدبیر و امید این طرح را با موفقیت اجرا کرد.

موسوی افزود: انتظاری که از پزشکان داریم این است که امید و نشاط را در جامعه ایجاد کنند چرا که خیلی از دردها با شادی درمان می شود.

وی تصریح کرد: پزشکان گفتمان اخلاق و انسانیت و  صداقت را ترویج دهند زیرا اخلاق بسیار مهم است و متاسفانه در جامعه ما این گفتمان گمشده ای است و پزشکان همانند فرشته‌های نجات، برای نجات جان انسان‌ها تلاش می‌کنند.

موسوی افزود: هفت بار وزیر بهداشت و درمان در استان زنجان  حضور یافته و این حضور برای ایجاد امکانات، شور و امیدآفرینی بوده ولی با یک گزارش از صدا و سیما، چوب حراج به خدمات و اقدامات صورت گرفته زده می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و در مان مجلس:

۴۰ درصد از پزشکان عمومی کشور به شغل های غیرپزشکی مشغولند

Related image

عضو کمیسیون بهداشت و در مان مجلس گقت: ۴۰ درصد از پزشکان عمومی به شغلهای غیرپزشکی مشغولند که این پسندیده جامعه پزشکی نیست.

سید مرتضی خاتمی در مراسم روز پزشک با اشار ه به اهمیت رشته پزشکی اظهار کرد: به فرموده پیامبر گرامی اسلام جوامع از وجود سه مولفه «فقیه و دانشمند پارسا»، «پزشک حاذق» و «حاکم و فرمانروای کارآمد» بی‌بهره نخواهد ماند یعنی ایشان سه مولفه مهم را برای اداره جامعه لازم دانستند.

وی افزود: امام علی(ع) نیز می‌فرماید که ما چهار چیز داریم که کم آنها نیز زیاد است، که آنها دشمنی، آتش، بیماری و فقر هستند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در فقرزدایی باید توان و سرعت خود را افزایش دهیم، ابراز کرد: ما در برابر کاهش بیماری نیز باید تلاش مضاعفی کنیم.

وی بیان کرد: گاهی ما می‌شنویم که می‌گویند ما در بخش سلامت هزینه‌های زیادی کردیم اما باید گفت که اجرای طرح تحول سلامت بار برزمین مانده‌ بود و ما باید شرایط را نسبت به گذشته ارزیابی کنیم.

خاتمی با بیان اینکه باید ضریب اشغال تخت‌ها را در چند سال قبل به یادآورد، خاطرنشان کرد: این شرایط به دلایل عدیده‌ای اتفاق افتاده بود به طوری که در بحث دارو، تهیه ملزومات بیمارستانی مشکلاتی وجود داشت و زیرمیزی‌ها به شهرستانها نیز رسیده بود.

وی با اشاره به طرح تحول سلامت و با بیان اینکه هرچیزی را به بهای خود می‌دهند و به بهانه حاصل نمی‌شود، گفت: ما عدم  توازن در پرداخت‌ها را هنوز هم داریم که در چند دهه این موضوع وجود داشته است.

نماینده مردم ایجرود و ماهنشان در مجلس با بیان اینکه ۴۰ هزار نفر از جامعه ۸۵ هزار نفری پزشکان کشور پزشکان عمومی هستند، اظهار کرد:۴۰ درصد از پزشکان عمومی به شغلهای غیرپزشکی مشغولند که این پسندیده جامعه پزشکی نیست.

وی با اعلام اینکه از طریق مجلس تلاش می‌شود تا سهم واقعی سلامت از GDP دریافت شود، گفت: مردم نسبت به ۳۰ سال گذشته بهتر و سالم‌تر زندگی می‌کنند  اما نباید به این قانع شد.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان:

تامین منابع مالی در طرح تحول سلامت اهمیت بالایی دارد

Image result for ‫حسین بابایی نظام پزشکی‬‎

رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان گفت: تامین منابع مالی در طرح تحول سلامت اهمیت بالایی دارد و توجه به بخش خصوصی هم باید در اولویت باشد نه اینکه حذف شود.

حسین بابایی در مراسم بزرگداشت روز پزشک ، گفت: مشکلات بسیار زیادی بر سر راه پزشکان وجود دارد اما این مشکلات هرگز خدشه‌ای به ارائه خدمات آنها وارد نکرده و موفق بوده اند.

وی اظهار کرد: خدشه دار کردن  جامعه پزشکی جای تأسف دارد و  پزشکان با اینکه نامهربانی‌ها و ناملایمات زیادی می‌بینند ولی باز خدمت صادقانه خود را به مردم دارند.

بابایی تاکید کرد: تامین منابع مالی در طرح تحول سلامت اهمیت بالایی دارد و توجه به بخش خصوصی هم باید در اولویت باشد نه اینکه حذف شود و در حوزه بخش خصوصی نیروهای بسیار توانمندی در عرصه پزشکی وجود دارد که توانایی‌های خود را در سطح کشور عرضه کرده اند.

وی افزود: باید بخش خصوصی در کنار بخش دولتی و با تعامل درست اقدام کند و  توجه به حوزه بهداشت و پیشگیری هم اهمیت بالایی دارد.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان تصریح کرد: سازمان نظام پزشکی استان زنجان در همه نوسانات اجتماعی، استقلال خود را حفظ می‌کند.

بابایی گفت: دور هفتم سازمان نظام پزشکی استان زنجان آغاز شده و این دور از ترکیب خوبی برخوردار است و فعالیتهای خوبی خواهیم داشت. ما نماینده جامعه پزشکی هستیم و مسائل و مشکلات به صورت کارشناسی شده و دلسوزانه به مسئولان منتقل می‌شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان به اجرای طرح تحول سلامت اشاره کرد و  گفت: در صورتی که مشکلات طرح تحول نظام سلامت برطرف نشود، امکان شکست این طرح وجود دارد ولی این طرح در استان تاکنون به خوبی اجرا شده است.

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست