• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۶-۱۱
  • شناسه خبر: 5913

ایجاد یک هزار اشتغال در شبکه ملی فرهنگ

پیام ملّت– رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال گفت: در حال حاضر یک هزار اشتغال در شبکه فرهنگ ایجاد شده است که هدف گذاری انجام شده رسیدن به اشتغال ۳ هزار نفر در این شبکه ملی است. به گزارش پیام ملّت، مرتضی م ...

پیام ملّت رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال گفت: در حال حاضر یک هزار اشتغال در شبکه فرهنگ ایجاد شده است که هدف گذاری انجام شده رسیدن به اشتغال ۳ هزار نفر در این شبکه ملی است.

به گزارش پیام ملّت، مرتضی موسویان، در آیین گشایش نخستین مرکز شتابدهی فرهنگی دیجیتال در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر شبکه ملی فرهنگ داری ۴۲۱ مرکز در کل کشور بوده و بیش از ۵۰۰ محصول در این خانه‌های فرهنگی و مجتمع‌ها ایجاد شده است.

وی انتظار داریم ایران یک درصد از سهم بازار جهانی فناوری اطلاعات را به خود اختصاص دهد، افزود: سهم فعلی ایران از بازار جهانی فناوری اطلاعات ۳۵ تا ۴۰ هزار میلیارد تومان است که فاصله زیادی با انتظار ما که ۱۴۰ هزار میلیارد تومان است، دارد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال ارکان جذب بازار را مواردی چون نیروی انسانی متخصص، زیرساخت‌های لازم و نیز بازارهای بالقوه دانست و تصریح کرد: باید روند بازار را به سمت توسعه بخش خدمات تغییر دهیم و این روند روز به روز به نفع بخش خدمات در حال پیشروی است.

موسویان با یادآوری اینکه از پاییز سال ۹۳ شاهد آغاز به کار استارت‌آپ‌ها در کشور بودیم، اظهار کرد: در بدو آغاز به کار استارت‌آپ‌ها در کشور توانستیم ۹ سرمایه‌گذار را وارد این بخش کنیم که این تعداد در بهار ۹۴ افزایش یافت که تداوم این روند به‌گونه‌ای بود که در نمایشگاه الکامپ امسال، جایی برای سوزن انداختن وجود نداشت.

وی با اشاره به اینکه به دنبال ساماندهی محتوای فضای مجازی هستیم، گفت: به منظور جلوگیری از تخلفات در فضای مجازی طرح شامد راه اندازی شده است.

این مسئول با بیان اینکه زیرساخت‌های «شامد» در ایران ایجاد شده و وقتی فعالیتی در این حوزه شامل «شامد» می‌شود به معنای فعالیت تضمین شده است، ادامه داد: هر فردی می‌تواند از مزایای داشتن یک مرکز فرهنگی دیجیتال بهره‌مند شود که در حال حاضر نیز ۱۲ هزار کانال در کشور داریم که دارای «شامد» هستند و تا چند ماه دیگر که زیرساخت‌ها آماده شد، هر کس مجوز شامد نداشته باشد، جلوی فعالیتش طبق قانون گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست