• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۶-۱۳
  • شناسه خبر: 5934

لزوم توجه به گشترش فضای برپایی جشنواره ها در زنجان

پیام ملّت– معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان گفت: ۱۵۰۰ تا ۲ هزار نفر به ظرفیت آمفی تئاتر مجموعه تفریحی-گردشگری گاوازنگ زنجان افزوده شود. به گزارش پیام ملّت، جواد رحمتی در آئین اختتامیه دوازدهمین جشنواره ملی ...

پیام ملّت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان گفت: ۱۵۰۰ تا ۲ هزار نفر به ظرفیت آمفی تئاتر مجموعه تفریحی-گردشگری گاوازنگ زنجان افزوده شود.

به گزارش پیام ملّت، جواد رحمتی در آئین اختتامیه دوازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی، اظهار کرد:  جشنواره هایی که برگزاری آنها به شادی و نشاط مردم منجر می شود، اجر و پاداشی کمتر از سایر حسنات ندارد.

وی ایجاد تعامل بیشتر بین شهروندان را یکی از شاخصه های توسعه جامعه متمدن و مدنی برشمرد و گفت: این تعامل با برگزاری جشنواره های مختلف افزایش خواهد یافت.

معاون عمرانی استاندار زنجان مشارکت مردم در رفع موانع و کاستی های برپایی هر ساله مراسم و جشنواره ها در زنجان را مهم دانست و افزود: با مشارکت مردم می توان نواقص اجرای برنامه ها در هر سال را شناسایی نمود و در برطرف کردن آن کوشا بود.

گفتنی است؛ در دوازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی که با تلاش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و شهرداری زنجان برگزار شد، ۴۵ گروه آشپزی با پخت ۴۲ نوع آش محلی با هم رقابت کردند.

همچنین از هشتم لغایت دوازدهم شهریور سالجاری، ۳۱ استان برای حضور در نمایشگاه صنایع دستی در حاشیه جشنواره ملی آش و ۲۶ استان کشور در زمینه پخت آش‌های محلی در جشنواره دوازدهم حضور یافتند.

۱۷۰ غرفه در مجموعه تفریحی–فرهنگی ائل داغی زنجان برای این جشنواره پیش بینی شده بود و ۱۲ سیاه چادر عشایری به عنوان نمادی از فرهنگ و زندگی عشایر استان‌های مختلف هم در این جشنواره، آداب و رسوم  عشایری را به نمایش گذاشتند.

گفتنی است در حاشیه این دوره از جشنواره، مراسم متعدد با استفاده از ظرفیت استان‌های مختلف برگزار شد.

انتهای پیام/ع

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست