• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۶-۲۱
  • شناسه خبر: 5976

تجلیل از فعالان صنعت چاپ در زنجان

پیام ملّت– معاون فرهنگی، قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان  گفت: گردهمایی و تجلیل از فعالان صنعت چاپ در زنجان برگزار می‌شود. ابراهیم قاسمی در گفت و گو با پیام ملّت، اظهار کرد: گردهمایی و تجلیل از فعال ...

پیام ملّت معاون فرهنگی، قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان  گفت: گردهمایی و تجلیل از فعالان صنعت چاپ در زنجان برگزار می‌شود.

ابراهیم قاسمی در گفت و گو با پیام ملّت، اظهار کرد: گردهمایی و تجلیل از فعالان صنعت چاپ هر سال همزمان با روز ملی چاپ اجرا می‌شود.

وی روز برگزاری این مراسم را شنبه، ٢٥ شهریورماه اعلام کرد و افزود: به منظور پاسداشت این روز از مدیران چاپخانه‌ها و کارگران شاغل در این واحدها تقدیر می‌شود.

این مقام مسئول از وجود ١١٠ واحد چاپخانه و لیتوگرافی در استان زنجان خبر داده و اظهار داشت: به دلیل اهمیت این صنف، روزی در تقویم به نام صنعت چاپ نامگذاری شده است.

گقتنی است صنعت چاپ در ایران دارای بیش از دو سده قدمت است. نامگذاری روز ١١ شهریورماه به‌عنوان روز ملی صنعت چاپ در تقویم ایرانیان در سال ١٣٨٢ و با تلاش‌ اسدالله جامی (مدیر کل وقت دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) انجام شد.

در آن زمان اهالی صنعت چاپ به شورای فرهنگ عمومی درخواست‌ دادند و توضیحات بسیاری برای لزوم ورود این روز در تقویم مطرح کردند تا در نهایت این شورا به این جمع‌بندی رسید که روز ملی صنعت چاپ به رسمیت شناخته شود و این‌گونه ١١ شهریورماه به‌عنوان روز ملی صنعت چاپ در تقویم نامگذاری شد.

انتهای پیام/ع

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست