• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۶-۲۲
  • شناسه خبر: 5986

کسب مقام های بین المللی نشان از توجه دولت به بحث سینما است

پیام ملّت– مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: در دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به بحث سینما شده است که کسب مقام‌های بین‌المللی نشان از همین حمایت‌های دولتی است. به گزارش پیام ملت، ناصر مقدم در مراسم اختت ...

پیام ملّت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: در دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به بحث سینما شده است که کسب مقام‌های بین‌المللی نشان از همین حمایت‌های دولتی است.

به گزارش پیام ملت، ناصر مقدم در مراسم اختتامیه دومین جشنواره استانی فیلم و عکس اظهار کرد: اولین دوره این جشنواره به صورت ملی برگزار شد ولی در این دوره به جهت رسیدگی بیشتر به آثار هنری جشنواره ارزش به صورت استانی برگزار شد.

وی به محورهای این جشنواره در بخش های خانواده، جامعه و آموزه های معنوی اشاره کرد و گفت: موضوعات این جشنواره شامل نماز و معنویت، ایثار و شهادت، امر به معروف و نهی از منکر و قرآن و عترت در محور آموزه های معنوی، خانواده پایدار، سبک زندگی، روابط خویشاوندی، عفاف و حجاب در محور خانواده و حقوق شهروندی، آب و محیط زیست، اقتصاد مقاومتی، همدلی و همزبانی در محور جامعه بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره را ۶۰ اثر خواند و با بیان اینکه از این تعداد ۵۴ اثر داوری شد، گفت: ۶۰ فیلم و ۲۰۰ عکس به جشنواره راه یافتند.

مقدم کمک به افزایش توانایی هنری هنرمندان و ایجاد سمت و سو در زمینه ارزش ها را از اهداف برپایی این جشنواره خواند و افزود: در دولت تدبیر و امید توجه به سینما در اولویت قرار گرفته است و همین مساله موجب کسب مقام های بین المللی در این حوزه شده است.

وی خاطر نشان کرد:  در چهارسال گذشته بیان می شد که سینما کارایی خود را از دست داده است و این درحالی است که امروز شاهد اکران برخی از فیلم ها در نوبت صبح هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با انتقاد از جفایی که در حق سینمای استان زنجان و تخریب ۷۰۰ صندلی گفت: از اینرو تلاش می شود در این دولت این کم کاری ها جبران گردد.

مقدم به افتتاح سینما در شهرک کارمندان زنجان با ۲۵۰ صندلی در دهه فجر اشاره کرد و گفت: طرح سینما سلام هم در شهرستان خدابنده اجرایی شده و مقرر گردیده است در شهرستان های ابهر، خرم دره و طارم هم اجرایی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به ساخت پنج سالن سینما در مسیر جاده گاوازنگ اشاره کرد و گفت: امید می رود تا سال آینده شاهد افزایش ۷۰ درصدی تعداد صندلی های سینما در استان زنجان باشیم.

انهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست