• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۶-۲۳
  • شناسه خبر: 5993

تحلیل پیام ملّت از روند انتخاب شهر دار زنجان ؛ شهردار پشت درهای بسته می آید !

پیام ملّت – شورای شهر زنجان باترکیب سه گانه اصولگرایان ، اصلاح طلبان و مستقل ها با رای مردم این شهر شکل گرفت . عباس راشاد و کاظم افشارچی از طیف اصولگرایان شناسنامه دار و در مقابل امامعلی دادخواه و احمد نصیری از اصلاح طلب ...

پیام ملّت شورای شهر زنجان باترکیب سه گانه اصولگرایان ، اصلاح طلبان و مستقل ها با رای مردم این شهر شکل گرفت . عباس راشاد و کاظم افشارچی از طیف اصولگرایان شناسنامه دار و در مقابل امامعلی دادخواه و احمد نصیری از اصلاح طلبان شناسنامه دار شهر و استان زنجان هستند . سجاد خدایی ، سید رحمان احمدی ، مسعود مرادخانی ، اسماعیل دویران و حمیدرضا حمیدی را به دلیل عدم شفافیت در مواضع سیاسی نمی توان در دو طیف سیاسی ذکر شده گنجاند هرچند ممکن است هریک از اعضای شورا دارای نگرش و سمت و سوهای سیاسی و مواضع نزدیک به هریک از طیف های اصلی داشته باشند ، به عبارتی ۴ عضو کهنه کار سیاسی بر شورای زنجان سایه خواهد انداخت . فرایند آشکار و پنهان تصمیمات شورای شهر برآیند ایده ها و اندیشه های تک تک اعضای شوراست . اعضای شورای شهر به معنای اعم و اخص در برابر همه مقدرات و تصمیمات درست و غلط در برابر مردم و قانون مسئول و پاسخگو خواهند بود .

تشکیل شورای شهر پنجم با داستان دنباله دار عزل و نصب های شهرداری موجی از حاشیه ها را متوجه این نهاد مردمی کرده است . شورائیان زنجان برای پرهیز از مشکلات آینده به تصمیمات سنجیده نیاز دارند و تاکید برمواضع سیاسی و گروهی اگر مبتنی بر واقعیت های جامعه شهری زنجان نباشد فرجام خوبی را نوید نخواهد داد .Image result for ‫انتخاب شهردار‬‎

ثمره جلسات و تصمیمات اعضای شورای شهر به سه نامزد شهرداری ختم شده است . بررسی سوابق و فعالیت های گذشته نامزدها ، مشکلات و معضلات شهر و انتظارات عمومی مردم چشم انداز آتی را نماینگر خواهد شد . سعید امیدی ، سعید رفیعی و مسیح الله معصومی برآیند نظرات و آرای شورائیان زنجان برای تصدی شهرداری این شهر است و هریک از اعضای شورا برای حمایت و یا عدم حمایت هریک از آنان نظرات و ایده هایی دارند اما در یک فرایند مردم سالارانه اکثریت پیروز میدان است .

اصلاح طلبان شورا به کرسی ریاست شورا ظاهرا بسنده کرده و در فرم آرمانگرایی ها رخت عوض کرده و علم مردم سالاری را بردوش گرفتند . طیف اصولگرای شورا از نام وعنوان پرطمطراق ریاست شورا چشم پوشی کرده و درتفکر استیلا بر قوه اجرایی برآمده اند و مهره ها را چنان در چیدمان گذرگاههای سیاسی و اجتماعی قرار داده اند که برنده بازی گردند . نگاهی به سوابق گزینه های سه گانه شهرداری زنجان ، تفکر سیاسی و مردم محور در پسِ آن به روشنی هویدا میگردد .

  • سعید امیدی

سعید امیدی متولد سال ۱۳۵۷ شهر زنجان ، دانش آموخته کارشناسی مهندس مکانیک و دارای دوره عالی مدیریت استراتژیک  بوده و ۱۶ سال در حوزه های مدیریتی،مشاوره و امور اقتصادی فعالیت داشته است .

وی ریاست شورای شهر زنجان ، سخنگوی شورا، رییس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری ،عضو کمیسیونهای تخصصی عمران ، شهرسازی، فرهنگی اجتماعی ، ورزش سلامت، ترافیک و حمل و نقل ، شورای عالی سرمایه گذاری شهری ، عضو کمیسیون حمل و نقل عمومي ، ترافيك و خدمات شهري شورای چهارم شهر زنجان ، نماینده شورا در سازمان های تابعه شهرداری ، عضویت در کمسیون ماده ۱۰۰ و ماده ۵ شهرداری و مدیرعامل شرکت شیرپگاه زنجان ، رئیس هیات مدیره شرکت پگاه زنجان و نماینده مردم زنجان در شورای اسلامی دوره چهارم را در سوابق اجرایی خود دارد . ارتباط با افکار عمومی و رسانه ها از امتیازات وی به شمار میرود .

  • مسیح الله معصومی

مسیح اله معصومی متولد شهر قم ، دارای دکتری تخصصی معماری و شهرسازی و از مدرسان دانشکده معماری و شهر سازی، دانشگاه علم وصنعت ایران و دانشگاه آزاد اسلامی تهران و دانشگاه حکیم سبزواری است.

وی مجری طرح منطقه ویژه اقتصادی سبزوار، معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم ۱۳۹۳-۱۳۹۴ ، سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری قم ۱۳۹۲، سرپرست سازمان قطار شهری قم ۱۳۹۱ ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم ۱۳۹۰-۱۳۹۱ و عضو موسسه بین المللی ایکوموس (میراث فرهنگی)  وابسته به سازمان ملل متحد از جمله مهم ترین سوابق وی هستند . دریک جمع بندی کلی وی در ردیف مدیران میانی در سطح استان تعریف می شود . عدم احاطه به چالش های شهر زنجان و عدم شناخت از وضعیت اجتماعی و سیاسی شهراز موضوعاتی است که می تواند به چالش آینده شورای و شهرداری زنجان بیانجامد .

  • سعید رفیعی

سعید رفیعی متولد ۱۳۵۳ شهر زنجان ، دانش آموخته مهندسی کارشناسی ارشد معماری دانشگاه علم و صنعت ایران ، عضویت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ، نماینده وزارت کشور در کمسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ها برخی شهرهای کشور ، مشاوراستاندار و مسئولیت های متعدد در امور کلان شهری و استانی و کارگروههای تخصصی شهرداری ها و نهادهای دولتی و غیردولتی ، معاونت امور عمرانی استانداری زنجان و مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت مدیریت املاک و مستغلات مخابرات ایران را در سوابق اجرایی خویش دارد . چشم انداز سوابق و سیاست های رفیعی برای شهر زنجان  می تواند دربردارنده مسائل کلان شهری باشد .

 گمان می رود اعضای شورای شهر زنجان با سه نگرش متفاوت در برابر سه نامزد با ویژگی های متفات برای انتخاب شهردار این شهر مسیرهای دشواری را طی کرده و ادامه این مسیر نیز چندان هموار نخواهد بود . انتخاب هر گزینه برای شهرداری نیازمند بررسی جامعه شرایط اجتماعی شهر و محیطی شهرداری زنجان می باشد . مشکلات انباشت شده شهر زنجان از چالش های مهم شورا و شهرداری زنجان بوده ، شورا و شهرداری با تکیه بر ایده های نوین و سیاست های مبتنی بر مشارکت مردم در مدیریت شهری و تعامل شورا و شهرداری با دولت می تواند روبه بهبودی بگراید . سه نامزد شهرداری زنجان با خاستگاههای متفاوت اجتماعی و سیاسی می بایست پاسخگوی نیازهای جامعه شهری و پیرامونی آن باشند . نکته پایانی این است شهردار زنجان با تصمیم پشت درهای بسته شورائیان زنجان بر مسند اجرایی شهر خواهد نشست و باید آینده روابط شورا و شهرداری را به نظاره ایستاد که گام در کدام مسیر خواهد نهاد تعامل با تقابل؟ .

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست