• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۶-۲۳
  • شناسه خبر: 6003

ریشه موفقیت دولت ها در توجه به امر آموزش است

پیام ملّت– مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: ریشه ناکامی و یا موفقیت دولت ها در توجه و یا عدم توجه آنها به آموزش و پرورش است. به گزارش پیام ملّت، مرتضی تمجیدی با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت هدف اول پیامبران ب ...

پیام ملّت مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: ریشه ناکامی و یا موفقیت دولت ها در توجه و یا عدم توجه آنها به آموزش و پرورش است.

به گزارش پیام ملّت، مرتضی تمجیدی با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت هدف اول پیامبران بوده است، افزود: معلمان باید مورد کرامت قرار گیرند.

وی با بیان اینکه نباید با مقایسه دریافتی های خود با سایر ارگان ها خود را دست کم بگیریم، اظهار داشت: در مطالعات تطبیقی مشاهده شده است که ارتباط بین توسعه و آموزش و پرورش ۷۸ درصد است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با تبیین نتیجه مطالعات یادشده، گفت: درصد بالای یادشده، نشان می دهد، مسیر توسعه از تعلیم و تربیت میگذرد.

تمجیدی ریشه ناکامی و یا موفقیت دولت ها را در توجه و یا عدم توجه آنها به آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: اگر امروز نگران آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد و طلاق هستیم، باز هم ریشه در تعلیم و تربیت دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان  با اشاره به اینکه دانش آموزان ورژن سرنوشت ساز خود را در مدارس سپری میکنند، گفت: ما معلمان به حضور در این فضا افتخار میکنیم.

تمجیدی، دنیای امروز را همراه با تغییر و تحول دانست و اظهار داشت: ما هم برای اداره مدارس نیازمند تغییر، نوسازی افکارمان هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان  برخی از مشکلات آموزش را ریشه ای و قدیمی دانست و گفت: ایجاد زمینه مشارکت مردم و بخش خصوصی در مدارس در ابعاد مالی و فکری،یکی از راههای غلبه بر مشکلات مدارس می باشد.

تمجیدی با بیان اینکه حتی کشورهای ثروتمند هم ار من مشارکت بخش خصوصی در مدارس استفاده میکنند، اظهار داشت: راهکار دوم برای حل مشکلات، استقبال از انتقادات است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ، با بیان اینکه  وجود مشکلات نمیتوانند، دلیلی برای فراموشی رسالت تعلیم و تربیت باشد، تاکید کرد: گاهی باید از خود بپرسیم، دانش آموزان به کار مطالب درسی، به چه چیزهای دیگری نیازمند هستند.

تمجیدی با بیان اینکه، خانواده تاثیرگذاری سابق را ار دست داده‌اند، اظهارداشت: امروز فضای مجازی یک رقیب جدی برای مدارس و خانواده ها هستند و ما باید خوب تصمیم گرفتن و ارتباط مناسب ایجاد کردن را به دانش آموزان یاد بدهیم.

وی مهم ترین پیش نیاز در مدارس را ایجاد انگیزه به دانش آموزان دانست و گفت: بیش از نیمی از جمعیت استان جز جامعه آموزش و پرورش هستند که قطعا حجم به این بزرگی مشکلات بزرگی هم خواهد داشت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان، با اظهار امیدواری از حل مشکلات توسط وزیر جدید، یادآور شد: ۹۹ درصد دانش آموزان ابتدایی و ۹۰ درصد دانش آموزان متوسطه برای سال تحصیلی امسال ثبت نام کرده اند.

تمجیدی با بیان اینکه ۳۰ درصد از ۹ هزار کلاس مدارس استان تحت پوشش هوشمند سازی هستند، افزود: ۳۰۰ مدرسه تعمیرات اساسی و ۷۰۰ مدرسه تعمیرات جزئی شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان، تعداد آموزشگاه های استان را با احتساب ۲ شیفته، ۲هزار و ۴۰۰ آموزشگاه بیان کرد و گفت:در سال تحصیلی جدید، ۱۵ هزار معلم به امر تعلیم و تربیت خواهند پرداخت.

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست