• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۶-۲۴
  • شناسه خبر: 6013

برپایی جشنواره ها بهترین راه مقابله با فرهنگ وارداتی است

پیام ملّت– استاندار زنجان گفت: برپایی جشنواره های مختلف موجب حفظ سنت های ارزشمند گذشتگان در میان مردم و بهترین راه مقابله با فرهنگ وارداتی و تهاجم فرهنگی است که باید گسترش یابد. به گزارش پیام ملّت، اسدالله درویش‌ام ...

پیام ملّت استاندار زنجان گفت: برپایی جشنواره های مختلف موجب حفظ سنت های ارزشمند گذشتگان در میان مردم و بهترین راه مقابله با فرهنگ وارداتی و تهاجم فرهنگی است که باید گسترش یابد.

به گزارش پیام ملّت، اسدالله درویش‌امیری در مراسم اختتامیه دومین جشنواره انگور ابهر با تاکید بر اینکه برپایی جشنواره ها و ارزش نهادن به رسوم گذشتگان همواره در عمق تاریخ و فرهنگ سنتی و بومی ملت ایران وجود دارد، خاطرنشان کرد: امروزه بسیاری از کشور های تازه به هویت رسیده در تلاش هستند که سنت ها و ارزش های کشورهای دیگر را متعلق به تاریخ خود معرفی کنند و این در حالی است که در کارنامه تاریخی پر عظمت ملت ایران، نشانه های فراوانی از سنت های ارزشمند وجود دارد.

وی با بیان اینکه تاریخ پر افتخار ملت ایران دارای سنت ها و ارزش های فراوان و ارزشمندی است، افزود: بر پایی جشنواره ها نوعی پاسداشت و حفظ ارزش های نیاکان و گذشتگان می باشد و نباید اجازه دهیم این سنت ها در جامعه فراموش شود.

مقام عالی اجرایی استان حضور گسترده مردم در جشنواره ها را پیام مردم به مسئولین دانست و ادامه داد: حضور پررنگ مردم در جشنواره ها، نشان دهنده نیاز به ایجاد احساس شادی و نشاط در جامعه است.

درویش امیری به آثار مثبت و فواید برگزاری جشنواره های متعدد در کشور اشاره و خاطرنشان کرد با نگاه دولت تدبیر و امید، برنامه ها و جشنواره های گوناگون با عناوین مختلف در سراسر کشور برگزار می شود تا فضایی بانشاط و صمیمی در جامعه ایجاد شود.

استاندار زنجان اظهار کرد: باید با مشارکت مردم، زمینه شادی و نشاط در جامعه فراهم شود، که در این راستا دولت یازدهم موفق عمل نمود.

درویش امیری با تاکید بر اینکه برگزاری برنامه های نشاط آور در جامعه موجب ایجاد همدلی و فضای صمیمی بین مردم می شود، افزود: با برپایی جشنواره ها، علاوه بر حفظ سنت های گذشتگان، فرصتی فراهم می شود تا مردم بیاموزند که در کنار هم به آسانی به شادی بپردازند، و همیشه همدل و همراه هم باشند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره انگور و معرفی بیش از ۵۶ گونه انگور تولید شده در شهرستان ابهر نیز اظهار کرد: این جشنواره به نوعی شکرگذاری از خداوند به دلیل اعطای نعمت های فراوان به مردم منطقه، کشاورزان و تولیدکنندگان است.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست