• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۶-۲۹
  • شناسه خبر: 6052

زنجان پتانسیل خوبی در حوزه خیرین دارد

پیام ملّت– رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: زنجان پتانسیل خوبی در حوزه خیرین دارد و اگر ما در مجموعه خیرین و از خدمات این حوزه حداکثر استفاده را داشته باشیم صد درصد نیازهای آموزش و پرورش توسط خیرین محقق می‌شود. ب ...

پیام ملّت رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: زنجان پتانسیل خوبی در حوزه خیرین دارد و اگر ما در مجموعه خیرین و از خدمات این حوزه حداکثر استفاده را داشته باشیم صد درصد نیازهای آموزش و پرورش توسط خیرین محقق می‌شود.

به گزارش پیام ملّت، محمدتقی نظرپور در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته و در زمینه اعتبارات استانی ۲۹ درصد و در اعتبارات ملی حدود ۳۶ درصد تخصیص داده شده، اظهار کرد: جا دارد این کاستی منابع درآمدی را از منابع دیگر که به کمک دولت می‌آیند در راستای تعالی اهداف آموزشی استفاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: خیرین از ابتدای انقلاب تا پایان سال گذشته، ۲۰ درصد فضاهای آموزشی را ساختند، این در حالی است که در انتهای سال گذشته و امسال چیزی حدود ۵۰ درصد پروژه‌هایی که به بهره‌برداری رسیده، توسط خیرین انجام گرفته است.

این مسئول با اشاره به اینکه خیرین می‌توانند کارهایی انجام دهند که از دید ما پنهان است، خاطرنشان کرد: وظیفه آموزش و پرورش مدیریت مجموعه آموزشی است و نمی‌تواند با توجه به اعتبارات محدود از صفر تا صد یک مجموعه آموزشی را بسازد و قطعا حضور خیرین به خوبی در این زمینه امکان‌پذیر است، زیرا در دولت تدبیر و امید نزدیک به ۴۰ درصد فضاهای آموزشی توسط خیرین احداث شده است.

نظرپور با اشاره به سرانه آموزشی گفت: سرانه فضای آموزشی استان زنجان ۵.۳۸ است در حالی که متوسط استانی این سرانه ۵.۱۸ است، بر همین اساس می‌توان گفت زنجان از وضعیت خوبی در بین برخی از استان‌ها برخوردار است و از متوسط کشوری ولی با توجه به سرانه استاندارد که ۸.۳۹ است هنوز فاصله داریم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به مدارس خشتی و کانکسی، خاطرنشان کرد: یک‌هزار کلاس خشتی و ۱۷۰۰ کلاس کانکسی در کشور وجود دارد که طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال ۹۷ در کل کشور این کلاس‌ها جمع خواهد شد. البته تعدادی از کلاس‌های کانکسی در مناطق عشایری فعالیت دارند که آن‌ها را نمی توانیم حذف کنیم چون باید در هنگام کوچ با عشایر همراه باشد ولی به لحاظ بحث ایمنی و به صورت عمده باید در برابر حریق ایمن کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه ۱۵۰ هزار کلاس در سطح کشور استانداردسازی شده است، خاطرنشان کرد: طی سالجاری ۳۰ هزار کلاس استانداردسازی می‎شود و ۸۳ هزار کلاس درس باید استانداردسازی شود.

نظرپور با تاکید بر اینکه در هدف از استانداردسازی این است که سوخت به داخل کلاس هدایت نشود و فقط آبگرم به داخل فضای کلاس بیاید که این سوخت اعم از گاز، برق، نفت یا هر سوخت دیگر است، ادامه داد: اگر این موارد در یک کلاس نباشد در این صورت کلاس استاندارد شده است.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست