• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۶-۳۰
  • شناسه خبر: 6060

کارگروه های فرهنگی زنجان باید الگوی کشور شود

پیام ملّت– دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور  گفت: فرهنگ و هنر متعهد به دنبال این است که آسیب‌های اجتماعی را در جامعه کاهش داده و سرمایه‌های معنوی را ارتقا دهد. به گزارش پیام ملّت، سید محمدرضا موالی زاده در مراسم افتتاح ...

پیام ملّت دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور  گفت: فرهنگ و هنر متعهد به دنبال این است که آسیب‌های اجتماعی را در جامعه کاهش داده و سرمایه‌های معنوی را ارتقا دهد.

به گزارش پیام ملّت، سید محمدرضا موالی زاده در مراسم افتتاح چهارمین دوره کارگروه‌های “فرهنگ و هنر” و “فرهنگ و جامعه” در زنجان اظهار داشت: مباحث مربوط به فرهنگ و هنر از مباحث بسیار اساسی جامعه محسوب می شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ از دیدگاه مقام معظم رهبری به معنای هوایی است که تنفس می‌کنیم،افزود: اگر لحظه‌ای از این هوا محروم شویم چه اتفاقی می‌افتد؟ فرهنگ نیز همین‌گونه است.

این مسئول داشتن دید منظومه‌ای و جامع‌نگر در مدیریت را یک اصل برشمرد و گفت: هر مجموعه مدیریتی که چنین دیدگاهی داشته باشد، می‌تواند بهتر و راحت‌تر کار کند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه نفس مشورت گرفتن نیز یک اصل اساسی و قرآنی است،خاطرنشان کرد: تشکیل کارگروه‌های “فرهنگ و هنر” و “فرهنگ و جامعه” همچون تشکیل پارلمان برای تصمیم گیری های تاثیرگذار است.

موالی زاده با اشاره به اینکه این کار اقدام ارزشمندی است که برای اولین بار در زنجان شاهد آن هستیم،خاطرنشان کرد: این روش باید در سایر استان‌ها نیز با الگو قرار گیرد.

وی خرد جمعی را یکی از نیازهای اساسی در کار جمعی عنوان کرد و افزود: باید بر روی فرهنگ در جامعه به ویژه فرهنگ اشتغال کار کرده و سخت‌کوشی را به سکه رایج جامعه تبدیل کنیم.

این مقام مسئول چاپ برخی کتاب‌های روانشناسی با مضمون “چگونه یک شبه میلیونر شویم” را موجب ایجاد انحراف در جامعه دانست و افزود: این کتاب‌ها سبب تضعیف روحیه کار در جامعه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: زنگاری که بر روی فرهنگ جامعه در این خصوص نشسته را باید زدود و فرهنگ کار را در جامعه احیا کرد، یعنی کسانی که کار بیشتری انجام می‌دهند مورد احترام بیشتر واقع شوند.

موالی‌زاده با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهیم اقتصادمان درست شود باید فرهنگ جامعه را تقویت کنیم، ادامه داد: فرهنگ مصرف کالای ایرانی باید تقویت شود.

وی بیان داشت: در بخش تولید، سه نوع سرمایه اقتصادی،انسانی و سرمایه اجتماعی وجود دارد، اگر سرمایه اقتصادی و انسانی وجود داشته ولی سرمایه اجتماعی وجود نداشته باشد، اشخاص به هم اعتماد نداشته و نظم کاری حاکم نمی‌شود.

این مسئول ادامه داد: در چنین شرایطی در نتیجه کیفیت و کمیت تولید کاهش پیدا می‌کند ولی اگر سرمایه اجتماعی به اندازه کافی باشد و سرمایه اقتصادی و انسانی پایین باشد، با همین میزان سرمایه نیز می‌توان به هدف رسید.

وی نمونه این کار را پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی عنوان کرد و گفت: در آن علی‌رغم سرمایه اقتصادی و انسانی کم، به دلیل سرمایه اجتماعی بالا، مردم ایران به پیروزی رسیدند و در مقابل ابرقدرت‌ها ایستادند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بر لزوم توجه به سرمایه اجتماعی و معنوی در تولیدات فرهنگی و هنری اشاره کرد و ادامه داد: فرهنگ و هنر متعهد به دنبال این است که آسیب‌های اجتماعی را در جامعه کاهش داده و سرمایه‌های معنوی را ارتقا دهد.

وی فرهنگ را زیربنای همه امور دانست و گفت: این امر باید برای نسل جوان و  آینده‌سازان جامعه تبیین شود.

انتهای پیام/ع

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست