• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۷-۰۳
  • شناسه خبر: 6084

رشد ۹۰ درصدی صادرات استان زنجان

پیام ملّت– مدیر کل گمرک زنجان گفت: در شش ماه نخست امسال ۱۴۱ میلیون دلار کالا از گمرک استان زنجان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۰ درصد افزایش یافته است. به گزارش پیام ملّت، حمید احمدی در جلسه کارگروه توسع ...

پیام ملّت مدیر کل گمرک زنجان گفت: در شش ماه نخست امسال ۱۴۱ میلیون دلار کالا از گمرک استان زنجان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پیام ملّت، حمید احمدی در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان زنجان، اظهار کرد: واردات استان نیز ۱۶۷ میلیون دلار بوده و ۳۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه باید صادر کننده حرفه‌ای در بخش کشاورزی تربیت شود اظهار کرد: در حال حاضر بازار خوبی در کشور قطر برای صادرات محصولات کشاورزی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه باید از این فرصت در توسعه صادرات محصولات کشاورزی استفاده شود خاطر نشان کرد: متاسفانه تا به امروز هیچ استفاده‌ای از این فرصت‌ها نشده است.

مدیرکل گمرک استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان در بخش کشاورزی به ویژه در صادرات ظرفیت بالایی دارد گفت: وجود این ظرفیت‌ها سهم بخش کشاورزی از صادرات استان قابل توجه نیست.

وی با اشاره به رقم پایین صادرات محصولات کشاورزی از استان زنجان افزود: مشکل اصلی این امر کمبود صادر کننده تخصصی محصولات کشاورزی در استان است.

احمدی با بیان اینکه توسعه صادرات بخش کشاورزی برای استان منفعت بالایی دارد بیان کرد: در بحث اشتغالزایی و رونق اقتصادی استان بسیار موثر است.

انهای پیام/ع

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست