• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۷-۰۵
  • شناسه خبر: 6121

استان زنجان ۴۰۰ شهید دانش آموز و ۵۰ شهید فرهنگی تقدیم انقلاب کرده است

پیام ملّت– نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: از ۲۶ هزار شهید دانش آموز در هشت سال جنگ تحمیلی، استان زنجان ۴۰۰ شهید دانش آموز و ۵۰ شهید فرهنگی تقدیم این انقلاب کرده است. به گزارش پیام ملّت، آیت‌الله علی خاتمی در ...

پیام ملّت نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: از ۲۶ هزار شهید دانش آموز در هشت سال جنگ تحمیلی، استان زنجان ۴۰۰ شهید دانش آموز و ۵۰ شهید فرهنگی تقدیم این انقلاب کرده است.

به گزارش پیام ملّت، آیت‌الله علی خاتمی در مراسم “احلی من العسل”، با اشاره به معنای لغوی جهاد، اظهار کرد: جهاد یعنی تلاش مستمر و کار و مدیریت جهادی یعنی برای رسیدن به هدف از کوشش و تلاش فروگذار نشویم.

این مسئول ادامه داد: جهاد معنای اصطلاحی نیز دارد که ایستادگی در مقابل دشمنان و جنگیدن برای حفظ دین، استقلال و تمامیت ارضی را معنا می‌دهد.

وی با اشاره به انواع جهاد اصطلاحی، خاطرنشان کرد: نوع اول جهاد اصطلاحی، جهاد ابتدایی است که به عنوان جهاد آزادی‌بخش نیز شناخته می‌شود و این نوع جهاد، جهادی مشروط بوده که از شرایط آن می‌توان به اجازه پیامبر و یا امام معصوم اشاره کرد.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: مردان موظف‌اند در جهاد ابتدایی شرکت کنند ولی حضور در جنگ برای زنان و کودکان و نیز پیرمردان واجب نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان، نوع دوم جهاد اصطلاحی را جهاد دفاعی دانست و گفت: این نوع جهاد برای دفاع از سرزمین، عقیده و ناموس است و جهادی بدون شرط بوده و شرکت در آن مستلزم اجازه از کسی نیست.

وی تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم در برابر حمله دیگران دفاع کنیم  همانطور که استکبار جهانی بعد از شکست در انقلاب سال ۱۳۵۷ شروع به حمله نظامی علیه کشور ما کرد مردم ایران ۸ سال جانانه در برابر دشمنان ایستادند و دین و شرف خود را حفظ کردند. همچنین جنگ تحمیلی جنگی تمام عیار با شرکت همه مردم از جمله دانش‌آموزان و معلمان بود عزت و اقتدار امروز ما به برکت خون پاک شهیدان است و همان‌گونه که انقلاب ما مردمی بود، جنگ نیز مردمی بود.

آیت‌الله خاتمی اظهار کرد: بعد از گذشت بیش از ۱۳۰۰ سال از قیام امام حسین (ع) امروز همگان بر پیروزی و حقانیت امام حسین (ع) صحه می‌گذارند. همچنین در استان زنجان بیش از ۴۰۰ شهید دانش‌آموز و بیش از ۵۰ معلم و فرهنگی شهید نیز وجود دارد که الگوی اصلی بیش از ۴۰۰ دانش آموز شهید استان حضرت قاسم ابن الحسن بوده است.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست