• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۷-۰۵
  • شناسه خبر: 6115

سهم ۵۹ درصدی آزادراه‌ها از تردد در جاده‌های استان زنجان

پیام ملّت– مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: ۵۹ درصد از میزان ترددها درمحورهای مواصلاتی استان زنجان به آزادراه‌های زنجان ـ قزوین و زنجان ـ تبریز اختصاص دارد. به گزارش پیام ملّت، ایرج دست‌نشان در جمع ...

پیام ملّت مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: ۵۹ درصد از میزان ترددها درمحورهای مواصلاتی استان زنجان به آزادراه‌های زنجان ـ قزوین و زنجان ـ تبریز اختصاص دارد.

به گزارش پیام ملّت، ایرج دست‌نشان در جمع خبرنگاران افزود: در شهریورماه امسال با توجه به آمار موجود، تعداد تردد در آزادراه‌های استان زنجان که شامل مسیر رفت و برگشت آزادراه زنجان – قزوین و آزادراه زنجان – تبریز می‌شود در مجموع ۸ میلیون و ۳۰۸ هزار و ۸۹۲ تردد است که حدود ۵۹ درصد از کل تردد در محورهای استان است.

وی با اشاره به میانگین سرعت متوسط در کل محورهای استان، تصریح کرد: ميانگين سرعت متوسط در كل محورهای استان برابر با ۸۴ كيلومتر بر ساعت بوده است. محورهای آزادراه قزوین – زنجان و آزادراه زنجان – تبریز (ماه‌نشان – سرچم) با سرعت متوسط ۹۹ و ۹۶ كيلومتر بر ساعت دارای بيشترين سرعت متوسط در محورهای مواصلاتی استان بوده‌اند. محورهای دندی – زنجان و زنجان – خرم‌دره با سرعت متوسط ۵۳ و ۵۵ كيلومتر بر ساعت کم‌ترین سرعت متوسط را داشته‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، ساعت اوج ترافيك در محورهای استان را بين ساعات ۱۸ الی ۲۰ اعلام و خاطرنشان کرد: اوج تخلف سرعت غيرمجاز نيز در ساعات بعد از نیمه شب تا ۵ صبح اتفاق می‌افتد و كنترل موثر محورهای مواصلاتی در ساعات اوج ترافيك و ساعات اوج تخلف در محورها سبب كاهش ريسك وقوع تصادفات در محورهای مواصلاتی خواهد‌ شد.

دست‌نشان یادآور شد: روز پنج‌شنبه ۱۶ شهریورماه بيشترين ترافيك روزانه در جاده‌های استان با حدود ۵۷۰ هزار وسيله نقليه ثبت شد و کم‌ترین تردد نیز در روز جمعه ۳ شهریورماه با حدود ۳۲۹ هزار جابه‌جایی در جاده‌های استان بود.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست