• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۷-۱۰
  • شناسه خبر: 6157

نباید به پیشرفت های علم بشری مغرور باشیم

پیام ملّت– آیت‌الله محمد حسینی با اشاره به موضوعات مطروحه در قرآن کریم و ناتوانی علوم انسانی در برابر آن گفت: انسان نباید به پیشرفت‌های علم بشری مغرور باشد، چرا که این علم در مقابل علم الهی ذره‌ای بیش نیست. به گزار ...

پیام ملّت آیت‌الله محمد حسینی با اشاره به موضوعات مطروحه در قرآن کریم و ناتوانی علوم انسانی در برابر آن گفت: انسان نباید به پیشرفت‌های علم بشری مغرور باشد، چرا که این علم در مقابل علم الهی ذره‌ای بیش نیست.

به گزارش پیام ملّت، آیت الله سید محمد حسینی در مراسم شام غریبان در حسینیه اعظم زنجان با اشاره به اینکه مسئله شرک در قرآن به دوگونه بیان شده است، اظهار کرد: یک نوع از  شرک آن است که شرک به ذات خداوند باشد که این نوع شرک یعنی شخص قائل به خداوندی در کنار خداوند باشد.

وی با بیان اینکه خط رسالت از حضرت آدم تا خاتم همگی دعوت به توحید داشته است،عنوان کرد:بدون اذن خداوند توسل و واسطه قرار دادن دیگری شرک به خداوند محسوب می شود.

مرجع عالیقدر شیعه افزود: خط رسالت و امامت همگی دعوت به توحید بوده و بدون اذن خداوند واسطه ای قرار نداده اند و دلیل و اذن به ما وارد نشده است تا بتها را وسیله رسیدن به خداوند قرار دهیم .

وی ابراز کرد:قرآن با مبارزه با شرک افرادی را که بت ها را وسیله رسیدن به خداوند دانسته اند را مزمت کرده است و اذن و اجازه ای از طرف خداوند به بت ها داده نشده است تا بتها را وسیله رسیدن به خداوند قرار دهیم.

آیت الله حسینی گفت: اگر توسل و واسطه قرار دادن با اذن خداوند باشد عین توحید بوده و دلیل سجده ملائکه بر آدم نیز همین امر بوده است.

وی ابراز کرد: خداوند به ملائکه دستور داده است که بر آدم سجده کنند و چون این امر به اذن خداوند بوده پس شرک نبوده  بلکه اطاعت از فرمان الهی است.

مرجع عالیقدر شیعه با بیان اینکه مقام امامت نیز مقام الهی و به اذن خداوند است،خاطرنشان کرد: توسل به امامان معصوم نیز با اذن به خداوند و مقام امامت همان علم الهی است که به امامان معصوم تعیین شده از طرف خداوند انتقال یافته است.

آیت الله حسینی تصریح کرد: قرآن بدون عترت و عترت بدون قرآن نجات دهنده انسان نبوده و این دو باید در کنار یکدیگر قرار گیرند.

وی با ناقص دانستن علوم کسب شده توسط جامعه بشری گفت: انسان نباید به پیشرفتهای علم بشری مغرور باشد چرا که این علم در مقابل علم الهی ذره ای بیش نیست.

آیت الله حسینی افزود:وجود جن توسط علم بشری تاکنون اثبات نشده است در حالیکه در قران کریم  در بیش از هزار و ۴۰۰سال پیش به وجود جن اشاره شده است.

وی افزود:ائمه معصوم نیز بواسطه علم الهی از خطا دور بوده و بنا به فرموده امام رضا (ع)مظهر اسماء الهی هستند.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست