• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۷-۱۳
  • شناسه خبر: 6176

در مبارزه با موادمخدر به روستاها توجه چندانی نشده است

پیام ملّت– دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان زنجان گفت: در طول برنامه‌های گذشته متاسفانه در امر مبارزه با موادمخدر به روستاها توجه چندانی نشده است و بیشتر اقدامات صورت گرفته معطوف به مناطق شهری بوده است. ...

پیام ملّت دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان زنجان گفت: در طول برنامه‌های گذشته متاسفانه در امر مبارزه با موادمخدر به روستاها توجه چندانی نشده است و بیشتر اقدامات صورت گرفته معطوف به مناطق شهری بوده است.

به گزارش پیام ملّت، تقی نصیری در جلسه شورای فرعی مبارزه با موادمخدر شهرستان خرم‌دره، اظهار کرد: یکی از مشکلات بزرگ در حوزه مبارزه با موادمخدر ناتوانی در ضربه زدن به بنیه اقتصادی قاچاقچیان است، برای فائق آمدن به این مشکل پلیس باید تلاش کند قبل از اینکه پرونده‌ها وارد دستگاه قضایی شود مستندات مستدل و قابل قبول قاضی را تهیه کند تا قاضی با استناد به آن‌ها بتواند حکم به مصادره اموال قاچاقچیان دهد.

وی با بیان اینکه انگیزه اصلی قاچاقچیان کسب منافع مادی است، تاکید کرد: اگر مستندات پرونده قاچاقچیان از ابتدا به صورت کارشناسی شده باشد قطعا موفقیت‌های خوبی در ضربه زدن به اموال قاچاقچیان به دست خواهد آمد.

این مسئول با اشاره به اینکه ۹۳ درصد اعدام‌های کشور مربوط به موادمخدر است، افزود: در مجازات‌ها شاهد این هستم که اوزان در مجازات‌های مربوط به موادمخدر افزایش یافته است ولی متاسفانه جرایم افزایشی نداشته است که این امر موجب عدم بازدارندگی از جرم می‌شود.

نصیری با بیان اینکه سال ۹۶ به لحاظ آغاز برنامه ششم توسعه از اهمیت خاصی برخوردار است، عنوان کرد: بنا است در طی ۵ ساله برنامه ششم توسعه، ۲۵ درصد آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد را کاهش دهیم.

وی یادآور شد: دولت امسال ۸۰ میلیارد تومان برای تحت پوشش قرار گرفتن درمان معتادان به صورت بیمه به وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی پرداخت کرده است اما بیمه سلامت تا به امروز زیر بار این امر نرفته و پزشکان نیز تعرفه‌های درمان دولتی را در حوزه درمان معتادان نپذیرفته‌اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارره با موادمخدر استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از کارهای مهم در حوزه مبارزه با موادمخدر استفاده از ظرفیت سفیران پیشگیری از اعتیاد است، افزود: این سفیران می‌توانند از میان جوانان، نخبگان، ورزشکاران و افراد تاثیرگذار شهرستان انتخاب شوند که باید اهتمام لازم برای تشکیل این گروه در شهرستان وجود داشته باشد.

این مسئول با بیان اینکه از اکثر شبکه‌های مجازی برای توزیع و مصرف موادمخدر استفاده می‌شود، اظهار کرد: متاسفانه از این ظرفیت در حوزه درمان مواد بهره‌ای گرفته نمی‌شود، لذا باید تلاش شود از شبکه‌ای کارشناسی شده در فضای مجازی در زمینه درمان‌ مواد مخدر استفاده شود.

وی تاکید کرد: در طول برنامه‌های گذشته متاسفانه در امر مبارزه با مواد مخدر به روستاها توجه چندانی نشده است و بیشتر اقدامات صورت گرفته معطوف به مناطق شهری بوده است که این امر زنگ خطر افزایش آمار اعتیاد در روستاها را به صدا در می‌آورد.

این مسئول با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از ایام محرم و صفر در حوزه مبارزه با موادمخدر، اظهار کرد: مواد مخدر یکی از بزرگ‌ترین منکرات جامعه است که علما و مبلغین باید توجه ویژه‌ای به مبارزه با این امربا آگاه‌سازی مردم داشته باشند.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست