• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۷-۱۵
  • شناسه خبر: 6179

تمرکز برمشتری مداری؛ هدف اصلی استاندارد ایزو ۲۰۱۵

پیام ملّت– مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان زنجان گفت: توجه به توقعات مشتریان و تمرکز برمشتری مداری از اهداف استاندارد ایزو ۲۰۱۵ است. علی محمدی در گفت‌وگو با پیام ملّت، با بیان این‌که بیمارستان‌های تامین‌اجتماعی استا ...

پیام ملّت مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان زنجان گفت: توجه به توقعات مشتریان و تمرکز برمشتری مداری از اهداف استاندارد ایزو ۲۰۱۵ است.

علی محمدی در گفت‌وگو با پیام ملّت، با بیان این‌که بیمارستان‌های تامین‌اجتماعی استان زنجان گواهی‌نامه استاندارد ایزو ۲۰۱۵ را دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: توجه به توقعات مشتریان و تمرکز برمشتری‌مداری، مهم‌ترین اهداف استاندارد ایزو ۲۰۱۵ محسوب می‌شود؛ در واقع مراکزی که این گواهی‌نامه را دریافت می‌کنند باید الزامات مشتری‌مداری از جمله کاهش زمان رسیدگی به شکایات را به جد رعایت کنند.

این مسئول با بیان این‌که ایزو به عنوان ابزاری جهت تسهیل فرایندها و افزایش بهره‌وری به شمار می‌رود، ادامه داد: استقرار مدیریت کیفیت با مدل جدید، دست نیافتنی نیست و با پایش مداوم و مستمر ارائه خدمات میسر می‌شود؛ در واقع شناخت اهداف سازمان و افزایش تلاش برای دست‌یابی به آن‌ها، ارزیابی فعالیت‌ها و تنظیم و اجرای آن‌ها به صورت یکسان، همچنین به حداقل رسیدن ناهماهنگی در ارتباطات بین سطوح مختلف سازمان، از مهم‌ترین اهداف سیستم مدیریت کیفیت ایزو ۲۰۱۵ است.

وی با تاکید بر این‌که مديريت كيفيت جامع، يكي از موفق‌ترين فلسفه‌های مديريتی است و به خوبی پاسخگوی مسائل كيفيتی و نيازها و انتظارات مشتري است، افزود: برخورداری از گواهی‌نامه ایزو ۲۰۱۵، اهداف سازمان و جامعه هدف را برآورده می‌کند. علاوه بر این، مدل ۲۰۱۵ فنون و روش‌های متعدد و گوناگونی را با نگرشي نو به صورت يكپارچه و منطقی به هم مرتبط می‌كند. طوری كه محور و مدار اصلی آن مشتريان (اعم از داخلی و خارجی) سازمان است .

محمدی تصریح کرد: برنامه‌ریزی استراتژیک، تجزیه و تحلیل محیط‌های داخلی و خارجی سازمان، مدیریت و انتقال دانش، مدیریت تغییر و مدیریت ریسک از مزایای بالقوه اجرای سیستم مدیریت کیفیت بر مبنای استاندارد بین‌المللی در یک سازمان است. این در حالی است که هیچ مساله‌ای به اندازه مشتری‌مداری نمی‌تواند منتج به کسب گواهی‌نامه ایزو ۲۰۱۵ شود.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست