• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۷-۱۷
  • شناسه خبر: 6213

ارائه تسهیلات بانکی استان نباید به یک بخش معطوف شود

پیام ملّت– رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اهمیت توجه به اسناد توسعه ای استان در ارائه تسهیلات بانکی، گفت: ارائه تسهیلات بانکی استان نباید تنها به یک بخش خاص معطوف شود. به گزارش پیام ملّت، ...

پیام ملّت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اهمیت توجه به اسناد توسعه ای استان در ارائه تسهیلات بانکی، گفت: ارائه تسهیلات بانکی استان نباید تنها به یک بخش خاص معطوف شود.

به گزارش پیام ملّت، شهرام طهماسبی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان، با بیان اینکه انتظار می رود تسهیلات بانکی توام با لحاظ کردن اسناد توسعه ای استان ارائه شود، اظهار کرد: پرداخت تسهیلات تنها به بخش کشاورزی و عدم توجه به توسعه بخش‌های مهم استان از جمله بخش آی تی، گردشگری و حمل و نقل در پرداخت تسهیلات، مناسب نیست.

وی با بیان اینکه برخی موانع برای توسعه اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی استان وجود دارد،ابراز کرد: برخی موانع برای ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان شناسایی شده که یکی از این موانع، وضعیت همراهی سیستم بانکی است که با کندی همراه است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با بیان اینکه متاسفانه در زمینه پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی، وثیقه روستائیان توسط سیستم بانکی پذیرفته نمی شود، یادآور شد: در برخی مواقع نیز بدنه کارشناسی در بانک ها برای طرح های تخصصی، اقدامات جاری را با کندی انجام می دهند.

طهماسبی گفت: متاسفانه بانک های استان، عملکرد خود را در نیمه نخست سالجاری ارائه نکرده اند و با توجه به اینکه ارائه گزارش کامل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به مرکز، نیازمند ارائه گزارش های کامل بانک ها است ، این شرایط، خیلی زیبنده استان نیست.

وی ارائه تسهیلات بانک های استان به طرح رونق، بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی را کُند برشمرد و تاکید کرد: در شرایط فعلی، تنها یک چهارم منابع سیستم بانکی استان مطابق با برنامه های توسعه ای استان مطابقت داده شده و پرداخت می شود و مابقی منابع، مطابق با شرایط داخلی بانک ها پرداخت می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به برنامه های دولت برای ارائه تسهیلات توسعه ای اشاره کرد و گفت: امسال ۲۰ هزار میلیارد تومان برای طرح رونق، ۱۰ هزار میلیارد تومان برای نوسازی واحدهای تولیدی و ۱.۵ میلیارد دلار برای اشتغال و توسعه مناطق روستایی پیش بینی شده که برای موفقیت در جذب مناسب این اعتبارات، نیازمند اقدامات تیمی و همکاری جدی سیستم بانکی هستیم.

طهماسبی با بیان اینکه عملکرد سیستم بانکی در سال گذشته مناسب بود، افزود: متاسفانه در سالجاری، این عملکرد مطلوب را از سوی بانک های استان شاهد نیستیم که باید مشکلات و مسائلی که موجب بروز این عملکرد نامطلوب شده، بررسی و برطرف شود تا رویکرد شرایط اعطای تسهیلات بانکی به طرح ها تغییر کند.

وی سیستم بانکی را یکی از ابزارهای مهم برای تحقق برنامه های توسعه ای استان ها برشمرد و تاکید کرد: اتکای صرف به منابع بانکی، راه به جایی نمی برد و باید از تمامی ابزارها و ظرفیت‌ها جهت پیشبرد امور استفاده کرد.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست