• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۷-۱۸
  • شناسه خبر: 6216

احضار‌ها از سر بیکاری نیست/ شما بیکارید که چهار سال دور برجام سینه زدید

پیام ملّت– رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه رسیدگی های قضایی و به تبع آن احضار و تحقیق از وظایف ذاتی و اصلی دستگاه قضا است، به کسانی که به هر بهانه ای به قوه قضاییه توهین می کنند یا اتهام می زنند هشدار داد: تسامح دستگ ...

پیام ملّت رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه رسیدگی های قضایی و به تبع آن احضار و تحقیق از وظایف ذاتی و اصلی دستگاه قضا است، به کسانی که به هر بهانه ای به قوه قضاییه توهین می کنند یا اتهام می زنند هشدار داد: تسامح دستگاه قضایی برای حفظ فضای آرام جامعه، حدی دارد و اگر اظهارات بی مبنا علیه قوه قضاییه ادامه یابد ناچاریم طبق قانون با مرتکبان برخورد کنیم.
آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با تقدیر از حضور مردم عزیز، فهیم، بصیر و ولایت مدار در مراسم اقامه عزای حسینی، تصریح کرد: انصافاً مردم در این مراسم سنگ تمام گذاشتند و محبت خود به اهل بیت (ع) را به خوبی نشان دادند.
رئیس قوه قضاییه، نعمت محبت شیعیان نسبت به اهل بیت را نعمتی بزرگ و موجب تطهیر باطن و قرب به ساحت حق تعالی توصیف کرد و افزود: حب اهل بیت (ع) علاوه بر این آثار معنوی، واجد آثار دنیوی نیز هست؛ چنانکه امروز می بینیم با حضور شیعیان و الهام گرفتن از فرهنگ غنی عاشورا، مرز مقاومت و غیر مقاومت در سراسر جهان کاملاً روشن و مشخص است. گرچه در جبهه مقاومت، شیعه و سنی در کنار یکدیگر حضور دارند اما حمایت شیعیان از جریان مقاومت، با الگوگیری از فرهنگ عاشورایی بارزتر است و همواره نشان داده اند که جبهه حق، مرز نمی شناسد و شیعه حاضر است برای اعتلای حق، کمک به مسلمانان و برقراری عدالت در سراسر جهان مجاهدت کند.
آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه شیعیان به پیروی از حضرت اباعبدالله الحسین(ع) چنین مسیری را انتخاب کرده‌ اند، اظهار کرد: همه ما باید بابت داشتن چنین الگوهای والایی شاکر باشیم و قدر این نعمت بزرگ را بدانیم که خداوند چنین نیروی عظیمی را در شیعیان پدید آورد تا بتوانند آنجا که کشورهای سلطه در مبارزه با تروریسم درمانده اند، جبهه های جدیدی را بگشایند.
رئیس قوه قضاییه در ادامه با تبریک هفته نیروی انتظامی، یاد و خاطره شهدا ، جانبازان و ایثارگران نیروی انتظامی را گرامی داشت و تصریح کرد: همه می دانیم که امنیت و احساس امنیت، نعمت های بزرگی هستند که نیروی انتظامی در ایجاد و حراست از آن نقش بسزایی دارد. این نیرو، یک نیروی مسلح اجتماعی  است که با مردم سر و کار دارد لذا باید اخلاق حسنه را رعایت کند و در عین اجرای قانون با اقتدار و صلابت، نسبت به مردم عطوف باشد.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به همه پرسی کردستان عراق، این رویداد را آتشی جدید از سوی کشورهای سلطه بویژه رژیم صهیونیستی برای مشغول کردن منطقه دانست و خاطر نشان کرد: سیاست تجزیه کشورهای اسلامی، سیاستی قدیمی است که رژیم صهیونیستی دنبال می کند. هدف از اجرای این سیاست نیز تضعیف حکومت های اسلامی و ایجاد درگیری ها و مشغولیت های طولانی برای ملت های مسلمان است. متاسفیم که اقلیم کردستان عراق نیز از چنین سیاستی تبعیت کرده است.
رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: علاوه بر این موارد، خود این قبیل اقدامات نظیر اتهام زنی، توهین و سنگ اندازی علیه قوه قضاییه جرم محسوب می شود و به مرتکبان هشدار می دهیم که تسامح قوه قضاییه برای حفظ فضای آرام جامعه، حدی دارد و اگر اظهارات و اقدامات بی مبنا علیه قوه قضاییه ادامه یابد ناچاریم طبق قانون با این مرتکبان نیز برخورد کنیم.
آیت الله آملی لاریجانی همچنین با انتقاد از برخی توهین ها به دستگاه قضایی از سوی بعضی از مسئولان، خاطر نشان کرد: اخیراً برادر بزرگواری گفته است که قوه قضاییه از سر بیکاری دائماً اقدام به احضار افراد می کند. این سخنان بسیار کم لطفی است. در پاسخ باید گفت که قوه قضاییه حسب وظیفه اصلی و ذاتی خود اقدام به رسیدگی قضایی و اجرای عدالت می کند، دستگاه قضایی با دریافت گزارشها و یا دریافت شکایت، باید در صورت اقتضا افرادی را احضار کند و از آنان تحقیق به عمل آورد. بنابراین قوه قضاییه از سر بیکاری افراد را احضار نمی کند. اگر بیکاری وجود دارد این شما هستید که چهار سال کشور را رها کردید و دور برجام سینه زدید گویی کشور کار و مشکل دیگری ندارد. ما هم کار داریم و هم محکم در مسیر قانونی خود ایستاده ایم.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست