• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۷-۱۸
  • شناسه خبر: 6222

افزایش آگاهی مردم به موضوع رعایت مقررات عبور و مرور در جاده‌ها

پیام ملّت– مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، گفت: افزایش میزان آگاهی مردم و توجه آن‌ها به موضوع رعایت مقررات عبور مروردر جاده‌ها، یکی از مهم‌ترین عوامل ارتقای ایمنی در تردد است. به گزارش پیام ملّت، ای ...

پیام ملّت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، گفت: افزایش میزان آگاهی مردم و توجه آن‌ها به موضوع رعایت مقررات عبور مروردر جاده‌ها، یکی از مهم‌ترین عوامل ارتقای ایمنی در تردد است.

به گزارش پیام ملّت، ایرج دست‌نشان در همایش راهوران محله افزود: خطاهایی مثل سرعت غیرمجاز، خواب‌آلودگی و عدم رعایت فاصله طولی مناسب، رفتارهای پرخطری است که همه آن‌ها به دلیل عدم رعایت اصول صحیح رانندگی در جاده رخ می‌دهد.

وی ضمن قدردانی از همکاری نیروهای انتظامی و به‌ویژه پلیس‌راه استان زنجان در تعامل و همکاری با این اداره‌کل، تصریح کرد: بی‌شک برای رسیدن به ایمنی که جزو پایه‌های اصلی توسعه پایدار در هر منطقه است، نیروی انتظامی یکی از نهادهای مهم و تاثیرگذار در بخش‌های مختلف اجتماعى و امنیتى است که در فرآیند تأمین امنیت پایدار از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره نقش دهیاران به عنوان راهوران محله و سفیران ایمنی، اظهار کرد: راهوران محله سرمایه‌های اجتماعی هستند که در موضوع ترافیک و کاهش حوادث جاده‌ای به ما کمک شایانی کرده‌اند و امیدواریم با همیاری و همکاری بیشتر فرمانداران و دهیاران و نیز تلاش‌های خستگی‌ناپذیر پلیس‌راه استان بتوانیم به توفیقات بیشتری در جهت ارتقای ایمنی کاربران جاده دست یابیم.

وی ادامه داد: به‌ویژه آنکه آمار تصادفات جاده‌ای در محورهای روستایی نشان از عدم آگاهی کاربران به خصوص موتورسوران روستایی از نحوه استفاده از جاده دارد و بر این اساس بیشترین آمار تلفات تصادفات راه‌های روستایی مربوط به موتورسواران است که در این خصوص دهیاران می‌توانند با فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی بسیار موثر باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه ارتقای ایمنی در استان، خاطرنشان کرد: ايجاد حساسيت عمومی درباره سوانح جاده‌ای، ارتقای سطح آگاهی و اصلاح الگوی رفتاری گروه‌های هدف، اشاعه فرهنگ استفاده از تجهيزات ايمنی در ميان گروه‌های هدف در کنار كاهش تدريجی نرخ تصادفات گروه‌های هدف و تلفات ناشی از آن و آگاه‌سازی رانندگان عبوری به مناطق تردد گروه‌های هدف، همچنین آرام‌سازی ترافیک و تسهیل عبور ایمن گروه‌های هدف، از جمله اهدافی است که این این اداره‌کل در برنامه‌های ارتقای ایمنی و به کمک راهداران و بخشداران به دنبال آن است.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست