• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۷-۲۰
  • شناسه خبر: 6244

بازسازی ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی

پیام ملّت– مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: ۵۰ درصد از واحدهای روستایی استان زنجان بازسازی شده ات که این درصد شامل ۴۵ هزار و ۸۶۵ واحد مسکونی می شود. به گزارش پیام ملّت، سجاد صنعتی منفرد در نشست خبری ...

پیام ملّت مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: ۵۰ درصد از واحدهای روستایی استان زنجان بازسازی شده ات که این درصد شامل ۴۵ هزار و ۸۶۵ واحد مسکونی می شود.

به گزارش پیام ملّت، سجاد صنعتی منفرد در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: امسال ۲۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار عمران روستایی تخصیص یافته است که ۲۲ روستا در طرح بهسازی روستایی در استان زنجان قرار گرفته است.

وی به طرح بوم گردی روستایی و تفاهم نامه های منعقد شده بین این نهاد با استانداری و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان اشاره کرد و گفت: در این روستاها به متقاضیان تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی با سود ۵ درصد اختصاص می یابد.

این مسئول خاطر نشان کرد: در همه روستاهای استان زنجان طرح هادی تهیه شده است که بازنگری این طرح برای روستاهایی که افق ۱۰ ساله طرح هادی آنها به پایان رسیده است، انجام خواهد شد.

صنعتی منفرد با اشاره به اینکه طرح هادی ۷۳۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان زنجان تهیه و ۳۴۶ روستای استان هم اجرا شده است، اضافه کرد: در مجموع در ۴۷.۴۰ درصد از روستاهای استان طرح هادی اجرا شده است.

وی به اهداف کلان طرح مجموعه سازی مسکن روستایی اشاره کرد و افزود: عدالت محوری، جلوگیری از تخلیه روستاها، تولید داخلی و اشتغال زایی، فراهم نمودن زمینه مهاجرت معکوس و تربیت نیروی انسانی ماهر و ایجاد اشتغال از جمله اهداف این طرح می باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه بیش از ۵۰درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم سازی شده اند، عنوان کرد: این درصد شامل ۴۵ هزار و ۸۶۵ واحد مسکونی می شود که با همکاری بانک های عامل و بنیاد مسکن این طرح به اجرا درآمده است.

صنعتی منفرد در ادامه گفت:  واگذاری تسهیلات قرض الحسنه تعمیر مسکن روستایی، بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از سوانح طبیعی و بیمه واحدهای مسکونی روستایی از اقدامات در دستور کار بازسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی می باشد.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات بهسازی و مقاوم‎سازی به متقاضیان همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: مصوبه هیأت دولت در زمینه پرداخت تسهیلات هم در زمینه ضامن سفته زنجیره‎ای به صراحت ابلاغ شده است که بانک‎های عامل این تسهیلات، اعلام کرده‎اند در صورت معرفی ضامنی غیر از سفته زنجیره‎ای، تسهیلات درخواستی زودتر به متقاضیان پرداخت می‎شود.

این مسئول با اشاره به اینکه تفاهم نامه دو معلول در راستای قانون ساماندهی و تامین مسکن خانواده های دارای حداقل دو معلول تدوین شده است، افزود:  مبلغ بلاعوض روستایی این تفاهم نامه جمعا ۱۸میلیون تومان برای هر خانوار و بلاعوض شهری ۳۰میلیون تومان برای هر خانوار شهری بالای ۲۵ هزار نفر و ۳۲ میلیون تومان برای هر خانوار شهری زیر ۲۵ هزار نفر می باشد.

صنعتی منفرد به ۹۵ واحد در حال ساخت در پروژه های مسکن شهری بر اساس بودجه سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: ۱۹۷ واحد طراحی و ساخت  و ۲۷۶ واحد نیز در دست پیگیری جهت تامین زمین هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان خاطر نشان کرد: ۴۲۸ واحد در حال ساخت و ۴۶۰ واحد طراحی جدید توسط انجمن خیرین مسکن ساز احداث شده است.

صنعتی منفرد با بیان اینکه در حوزه مسکن اجتماعی و حمایتی که مصوبه سال‌گذشته بوده و در برنامه‎های دولت دوازدهم قرار دارد، برنامه‎ریزی می‎شود، خاطر نشان کرد: این پروژه با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اداره‌کل راه و شهرسازی، سازمان ملی زمین، دستگاه‎های خدماتی و دستگاه‎های حمایتی اجرایی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مسؤولیت اجرای طرح مسکن اجتماعی و حمایتی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده است، اضافه کرد: این پروژه در هفت پکیج انجام خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه در نخستین گام باید برای تامین زمین مورد نیاز برای احداث مسکن اجتماعی و حمایتی اقدام شود، یادآور شد: سهمیه هر استانی در این راستا ابلاغ شده است.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست