• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۷-۲۲
  • شناسه خبر: 6261

نبود مدیریت یکپارچه، چالش حوزه دولت الکترونیک در استان زنجان

پیام ملّت– رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان با بیان اینکه نبود مدیریت یکپارچه، از چالش های حوزه دولت الکترونیک در این استان است، گفت: نداشتن آشنایی لازم به این حوزه از سوی شهروندان هم از دیگر کاستی ها د ...

پیام ملّت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان با بیان اینکه نبود مدیریت یکپارچه، از چالش های حوزه دولت الکترونیک در این استان است، گفت: نداشتن آشنایی لازم به این حوزه از سوی شهروندان هم از دیگر کاستی ها در این زمینه است.

به گزارش پیام ملّت، شهرام طهماسبی در آیین اختتامیه پنجمین نمایشگاه الکامپ استان به استقبال گسترده و ارزشمند مردم از این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه زمینه ای برای آشنایی مخاطبان با توانمندی های دستگاه های اجرایی و نیز بخش خصوصی در حوزه آی تی و دولت الکترونیک را فراهم کرد.
وی ادامه داد: معرفی آخرین دستاوردها و ابداعات در حوزه تکنولوژی، انتقال دانش و فناوری بین واحدها و دستگاه ها و ایجاد هم افرایی، آموزش و تبادل اطلاعات بین ذینفعان، معرفی خدمات و اقدامات دولت الکترونیک در استان و نیز فعالیت های شرکت های داشن بنیان و استارت آپ ها، ایجاد فرصت و بهره مندی دولت از ظرفیت های بخش خصوصی از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه الکامپ بود.
طهماسبی با بیان اینکه عمده ترین رسالت ما در شرایط کنونی، تبیین دولت الکترونیک است، اظهار کرد: به واسطه ضعف و ناکارآمدی و بهره روی کم اقدامات در حوزه اجرا، ما ناچار از یک حرکت بودیم تا نظامی نوین با رویکردهای جدید به جای نظام سنتی خدمات رسانی مستقر شود، بنابراین در این راستا دولت طرح تحول نظام اداری را مطرح کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان با بیان اینکه ارائه خدمات با کیفیت، سریع، سالم و بدون واسطه از مولفه های اثربخشی دولت الکترونیک است، گفت: ارائه خدمات با چنین ویژگی هایی، مردم را از سردرگمی و گرفتاری در حوزه اجرا خارج می کند.
وی تاکید کرد: استقرار و توسعه دولت الکترونیک منحصر به مجموعه دولت نیست بلکه همه بخش های غیر دولتی را هم در برمی گیرد.
طهماسبی به اهمیت خلق ارزش از فناوری اشاره کرد و افزود: با اینکه یک درصد جمعیت دنیا در ایران است ولی سهم کشور ما از میزان گردش مالی حوزه فناوری بسیار ناچیز است.
وی با بیان اینکه یکی از تاکیدات ستاد اقتصاد مقاومتی، پیش بردن نظام اقتصادی استان در چارچوب آی تی است، خاطرنشان کرد: با خلق ارزش می توانیم به اشتغال زایی در این حوزه برسیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان نداشتن مدیریت یکپارچه در حوزه آی تی، عدم آشنایی کافی مردم و نداشتن تبیین درست از استانداردهای رابطه دولت با مردم و نیز دولت با دولت را از چالش های مهم پیش روی دولت الکترونیک در استان برشمرد.
انتهای پیام/ع

 

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست