• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۷-۲۳
  • شناسه خبر: 6275

۸۰درصد مراحل درمان اعتیاد شامل اقدامات غیردارویی و روانپزشکی است

پیام ملّت– دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان گفت: ۸۰ درصد درمان اعتیاد شامل اقدامات غیردارویی و روانپزشکی است ک ما تلاش کرده‌ایم روانپزشکان در مراکز حضور پیدا کنند. به گزارش پیام ملّت، تقی نصیری در نشست خب ...

پیام ملّت دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان گفت: ۸۰ درصد درمان اعتیاد شامل اقدامات غیردارویی و روانپزشکی است ک ما تلاش کرده‌ایم روانپزشکان در مراکز حضور پیدا کنند.

به گزارش پیام ملّت، تقی نصیری در نشست خبری با خبرنگاران استان زنجان با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در استان اظهار کرد: اقدامات خوبی در حوزه درمان اعتیاد در استان زنجان انجام شده است.

وی با بیان اینکه تا سال ۹۳اقدامات دست و پا شکسته‌ای صورت گرفته اما در طی سه سال و نبم گذشته تلاش شده است تا به استانداردهای لازم در این زمینه برسیم، ابراز کرد: در گذشته در مراکز ترک اعتیاد پزشکان مستقر نداشتیم و معتادان پذیرش شده بدون آنکه بر اساس تجویز پزشک کارهای درمانی صورت گیرد و اقدامات خودسرانه درمانی را انجام می‌دادند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با اشاره به اینکه در سالهای اخیر تاکید براین است که درمان با رعایت استانداردها انجام گیرد، خاطرنشان کرد: تلاش شده تا در تمام مراکز پزشک مستقر شود.

وی با اعلام اینکه امروزه خوشبختانه در اغلب مراکز ترک اعتیاد استان روانپزشکان حضور دارند، بیان کرد: ۸۰ درصد درمان اعتیاد شامل اقدامات غیردارویی و روانپزشکی است ک ما تلاش کرده‌ایم روانپزشکان در مراکز حضور پیدا کنند.

نصیری با اشاره به استاندارد سازی مراکز ترک استان در سه سال گذشته گفت: در سالهای گذشته مراکز اقامتی میان مدت که بهزیستی مجوز فعالیت آنها را صادر می‌ کند در بدترین شرایط معتادان را پذیرش می‌کرد که سعی کرده‌ایم این روند بهبود یابد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با بیان اینکه امروز یک مرکز غیرمجاز نیز در استان وجود ندارد، ابراز کرد: در سالهای گذشته تنها یک مرکر به صورت غیر مجاز فعال شده بود که سه بار پلمپ شد.

وی با بیان اینکه اقدام دیگر در امر مبارزه با اعتیاد موضوع غربالگری است، یادآور شد: با توجه به اینکه افراد معتاد رفتارهای پرخطری دارند و بر اساس گزارشات بیشتر ابتلا به بیماری ایذر در بین افراد معتاد ظهور و بروز پیدا می‌کنند که در این راستا تست غربالگری بیماری ایذر برای تمام افرادی که برای درمان به مراکز مراجعه می کنند به عمل می‌آید.

انتهای پیام/ع

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست