• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۷-۲۶
  • شناسه خبر: 6294

مسئولیت قطع یارانه‌ها را می‌پذیرم

پیام ملّت – رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به مشکلات پیش روی درآمدهای دولتی گفت: من در ارتباط با قطع یارانه‌ها حدود یک سال پیش با آقای روحانی صحبت داشتم و حتی گفتم که من مسئولیت قطع یارانه‌ها را می‌پذیرم. ...

پیام ملّت – رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به مشکلات پیش روی درآمدهای دولتی گفت: من در ارتباط با قطع یارانه‌ها حدود یک سال پیش با آقای روحانی صحبت داشتم و حتی گفتم که من مسئولیت قطع یارانه‌ها را می‌پذیرم.

پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در سی و یکمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با انتقاد از اینکه وسعت فقر در جامعه امروزی ما زیاد شده اظهار کرد:‌ افزایش وسعت فقر به دلیل اقتصاد بیمار است و در اقتصادی که قاچاق به صورت فراوان مشاهده می‌شود یعنی در کنار آن فقر هم گسترش پیدا می‌کند؛ زمانی که واردات از صادرات پیشی بگیرد این به معنای فقر بوده و این بدان معناست که ایرانی بیکار می‌ماند و ما برای چینی‌ها و … کار ایجاد می‌کنیم.فتاح: مددجویان تاج‌سرند و حمایت از آنها باید مدت‌دار باشد

وی ادامه داد: دولت‌مان نیز فقیر است همین ماه حقوق برخی از پرسنل را نتوانستیم بگیریم برخی از سازمان‌های دیگر نیز به همین شکل هستند زیرا صادرات ما ضعیف است و قاچاق به کشور وارد می‌شود.

فتاح افزود: تنها راه تصحیح روند کنونی اقتصادمان در پیش گرفتن اقتصاد مقاومتی است.

فتاح همچنین با اشاره به یارانه‌ها نیز تصریح کرد: به آقای رئیس جمهور گفتم که از چه می‌ترسید و چرا یارانه‌ها را قطع نمی‌کنید، امروز شما رای گرفته‌اید و دوران بعدی ریاست جمهوری هم که نمی‌توانید کاندید باشید بنابراین من مسئولیت قطع یارانه‌ها را می‌پذیرم،بگذارید که فحش‌‌ها را به من بدهند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی افزود:‌ انجام دادن کارهای بزرگ فحش‌خوری هم دارد به ایشان گفتم که بگویید هر کسی که نیازمند است برود از کمیته امداد طلب تقاضا کند تا ما وضعیت آنها را بررسی کنیم؛ چیزی حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان پول زبان بسته به عنوان یارانه پرداخت می‌شود که اگر نصف آن را هم حذف کنند ۲۰ هزار میلیارد تومان از درآمدهای دولت کاسته نمی‌شود.

فتاح همچنین به آمارهای قاچاق اشاره داشت و گفت: واردات ۲۰ میلیارد تومان قاچاق طبیعتا می‌تواند به هر اقتصادی ضربه سختی وارد کند و اگر ما بتوانیم تنها ۵۰ درصد از آن را کنترل کنیم قاچاق به ۱۰ میلیارد تومان می‌رسد.

فتاح همچنین با اشاره به اینکه باید جلوی قاچاق‌چیان را گرفت، تصریح کرد: زمانی که می‌خواهیم قدرت نظامی و اطلاعاتی خود را به گوش دنیا برسانیم و در دهان آنها بزنیم می‌گوییم دو داعشی را شبانه در یک روستای دورافتاده‌ای در کرمانشاه گرفتیم و جزغاله کردیم حالا زمانی که این توانمندی را داریم که در تاریکی شب برویم پدر آن دو را در بیاوریم چرا در روز روشن کانتینرهای قاچاق را نمی‌توانیم بگیریم. این سوالی است که همه مردم دارند و مسئولان باید این انتقاد را بپذیرند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: منافع اقتصادی به یکدیگر گره خوردند و زمانی که موفق در مبارزه با قاچاق باشیم طبیعتا به رشد تولید در کشور نیز کمک کرده‌ایم و به دنباله آن ایجاد شغل برای متقاضیان کار را هم پوشش داده‌ایم.

فتاح همچنین با اشاره به ارائه وام قرض‌الحسنه اشتغال به افراد تحت پوشش کمیته امداد گفت:‌ سال گذشته حدود یک هزار میلیارد تومان برای کمیته امداد از طریق بانک‌ها وام در نظر گرفته شد که این وام‌ها تا سقف ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات ارائه می‌کند. البته باید به این موضوع نیز اشاره شود که ما از بانک‌ها تقریبا هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان منابع جذب کردیم و بانک‌ها نیز با ما همکاری‌های لازم را به عمل آوردند.

وی در توضیح این وام‌ها گفت:با هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به همراه ۳۰۰ میلیارد تومان که خودمان به آن اضافه کردیم در مجموع به یک هزار نفر وام اشتغال پرداخت کردیم که نتیجه آن کاهش ۱۰ درصدی آمار افراد تحت پوشش کمیته امداد بود و امسال نیز سهم ما از سوی بانک‌ها برای تخصیص وام اشتغال دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که این رقم قرار است به عنوان وام اشتغال به ۱۵۰ هزار نفر از مردم پرداخت شود.

وی در پایان گفت:‌ کمیته امداد دیگر آن امداد سنتی نیست که فقط نان و آب به محرومان اعطا کند بلکه از این پس امداد علمی و نگاه فنی را ما در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست