• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۷-۲۸
  • شناسه خبر: 6332

جوانان شام ندارند

پیام ملّت ؛حجت‌الاسلام علی عسکری – برین رواق زبرجد نوشته‌اند به زر/که جز نکویی اهل کرم نخواهد ماند 🔹استاد عزیزم مرحوم آیت‌الله عزالدین زنجانی اعلی‌الله مقامه الشریف در زمان تبلیغات دور هفتم مجلس در حمایت از بنده بی ...

پیام ملّت ؛حجت‌الاسلام علی عسکری – برین رواق زبرجد نوشته‌اند به زر/که جز نکویی اهل کرم نخواهد ماند

🔹استاد عزیزم مرحوم آیت‌الله عزالدین زنجانی اعلی‌الله مقامه الشریف در زمان تبلیغات دور هفتم مجلس در حمایت از بنده بیانیه مکتوب صادر کرد. پس از راهیابی به مجلس جهت تشکر و کسب رهنمود؛ خدمت ایشان مشرف شدم. او که محبوب جوانان مشهد آشنا به مسائل اجتماعی بود و ناملایمات را خوب تحلیل می‌کرد فرمود: شما نمایندگان و مسئولین آیا می‌دانید که جوانان شام ندارند؟ عرض کردم؛ منظورتان از شام؛همین بخور نمیری است که شب‌ها انسان‌ها می‌خورند؟ پاسخ منفی داده و گفت: یعنی شماها نمی‌دانید این عزيزان که سرمایه کشور و نظام محسوب می‌شوند شغل؛ ازدواج؛ مسکن و لازمه حیات و زندگی خود را ندارند؟

🔹اگر مطلب همین است که گفتم پس بدانید که شما مسئولیت سنگینی برعهده گرفته‌اید و نگذارید این جوانان در عزا وعروسی سرشان بریده شود و در عاقبت امرهم ناامید شوند.

🔹آن یار سفر کرده و محبوب نخبگان خراسان؛ مطالب محرمانه زیادی از درددل‌های جوانان را از روی نامه‌های تقدیمی آنها بدون ذکر نام بازگو کرد و گریست.

Image result for ‫تیمور علی عسکری‬‎

🔹گریه آن برزگوار مراهم متاثر کرد با این حال ايشان اعلام کردند اکثریت نمایندگان منتخب مردم در دوره هفتم افراد خوشنام و برخوردار از کرامت هستید و انشاالله بتوانید برای جوانان کاری انجام بدهید. پس از این دیدار مطالب یادشده را با آقای دکتر افروغ جامعه‌شناس متعهد و نماینده تهران و دیگر نماینده‌های دلسوز مطرح کردم و نتیجه تلاش مشترک همه ما در قالب یک طرح پيشنهادي با عنوان «قانون جامع تسهیل ازدواج جوانان» در تاریخ ۱۳۸۴/۹/۲۷به تصویب رسید.

🔹از تاریخ تایید و ابلاغ این قانون سال‌ها گذشته ولی باکمال تاسف جوانان در عذاب برزخ شدیدتری قرار داشته و دارند.

🔹به نظر می‌رسد قانون‌گریزی و غفلت در رابطه با مطالبات جوانان کار ناپسندی است و کیان کشور و نظام را در مخاطره قرار داده و باید برای آن چاره‌اندیشی کرد به‌ویژه که هر روز اختلاس‌های چند هزار میلیاردی از راست و چپ در رسانه ملی و از زبان مسئولان قضایی اعلام می‌گردد و خروجی آن یاس مردم و جوانان را در پی دارد.

🔹حتم دارم مسئولان امر و دست‌اندرکاران مسایل مربوط به حوزه جوانان در مجلس و دولت می‌دانند که جوان‌ها ذهن فعالی دارند و در جریان رابطه‌گرایی‌های ناپسند و پارتی‌بازی‌ها هستند.

🔹خوب است به خود بیایند و با عدالت و انصاف عمل کنند والا در پیشگاه مردم در این دنیا و در دادگاه عدل الهی در قیامت باید پاسخگو باشند‌.

*معاون سابق پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی

✅ @payamemellat

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست