• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۷-۲۹
  • شناسه خبر: 6347

بار سنگین ایجاد فرصت‌های شغلی بر دوش بخش خصوصی است

پیام ملّت– استاندار زنجان گفت: بار سنگین ایجاد فرصت‌های شغلی و افزایش تولید بر دوش بخش خصوصی است. به گزارش پیام ملّت، اسدالله درویش‌امیری در کارگروه اشتغال استان، بر ضرورت همکاری همه دستگاه‌های اجرایی با سرمایه‌گذا ...

پیام ملّت استاندار زنجان گفت: بار سنگین ایجاد فرصت‌های شغلی و افزایش تولید بر دوش بخش خصوصی است.

به گزارش پیام ملّت، اسدالله درویش‌امیری در کارگروه اشتغال استان، بر ضرورت همکاری همه دستگاه‌های اجرایی با سرمایه‌گذاران و کارآفرینان بخش‌های غیردولتی در استان تاکید کرد و گفت: هم‌اکنون در کشور و استان، بار سنگین ایجاد فرصت‌های شغلی، افزایش تولید و رونق اقتصادی بر دوش بخش خصوصی است.

وی اظهار کرد: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی، باید زمینه لازم را برای فعالیت کارآفرینان و افراد با انگیزه‌ای که با استفاده از سرمایه شخصی خود و به منظور کمک به دولت، پا به عرصه تولید، ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری می‌گذارند، فراهم کنند.

استاندار زنجان با بیان اینکه حمایت از کارآفرینان برتر استان و بیان میزان مشارکت آن‌ها در تولید و اشتغال استان، امر بسیار پسندیده‌ای است، خاطرنشان کرد: باید در انتخاب کارآفرینان برتر استان که صادقانه و مشتاقانه به امر سرمایه‌گذاری و کارآفرینی پرداخته‌اند، دقت کافی صورت گیرد تا با انتخاب برترین‌های واقعی، زمینه تشویق سایر فعالان این حوزه فراهم شود.

نماینده عالی دولت در استان زنجان به سیاست دولت در حمایت از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان اشاره کرد و گفت: صیانت و تثبیت مشاغل موجود در کشور، از مهم‌ترین گام‌هایی است که در دولت یازدهم به منظور حمایت از سرمایه‌گذاری و رونق تولید برداشته شده و همین سیاست، در دولت دوازدهم نیز استمرار خواهد داشت.

استاندار زنجان، حمایت‌های دولت از بخش اشتغال را ضروری دانست و ابراز کرد: فعال‌سازی شورای اشتغال، اجرای طرح تکاپو، اجرای طرح رونق اقتصادی، ارائه تسهیلات در جهت نوسازی و بهسازی صنایع و رفع موانع تولید، همگی در راستای افزایش تولید و اشتغال در کشور انجام شده و توانسته است این سیاست‌ها در صیانت از مشاغل موجود، تثبیت اشتغال و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید موثر باشد.

درویش‌امیری، از حمایت بانک‌های عامل در ارائه تسهیلات اشتغال مطابق با ابلاغیه دولت، قدردانی کرد و افزود: شبکه بانکی کشور به ویژه بانک‌های دولتی طی سال گذشته با جدیت و دلسوزی، حمایت‌های قابل تقدیری در حوزه تولید و اشتغال داشته‌اند و حتی بخشی از تسهیلات پرداختی را به طور مستقل از منابع داخلی خود پرداخت کرده‌اند.

وی از تاخیر صورت گرفته در ابلاغ دستورالعمل‌ها از سوی بانک مرکزی انتقاد کرد و گفت: هنوز برای امسال، دستورالعملی در زمینه ارائه تسهیلات بهسازی و نوسازی صنایع از سوی بانک مرکزی ابلاغ نشده که بی‌شک این تاخیر در آمار ارائه تسهیلات نیز تاثیرگذار خواهد بود.

مدیر عالی اجرایی استان با اشاره به صدور بیش از ۱۳۶۲ پروانه بهره‌برداری و ۱۵۳۱ جواز تاسیس در حوزه صنایع و معادن استان، اظهار کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته، برای این مقدار از جواز تاسیس، نیاز به بیش از ۱۵۹ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری وجود دارد و در صورتی که همه این جواز تاسیس‌ها و پروانه‌های بهره‌برداری با همراهی و حمایت دستگاه‌های اجرایی استان عملیاتی شود، کمک بزرگی به تولید و اشتغال استان خواهد شد.

انتهای پیم/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست