• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۸-۰۲
  • شناسه خبر: 6378

ایجاد ۳۰۰ شغل محلی برای معلولین روستایی

پیام ملّت– مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: با اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه از سال گذشته تا کنون نزدیک به ۳۰۰ شغل محلی برای معلولین روستایی استان  زنجان ایجاد شده است. محمد محمدی‌قیداری در گفت‌وگو با پیام ملّت، ...

پیام ملّت مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: با اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه از سال گذشته تا کنون نزدیک به ۳۰۰ شغل محلی برای معلولین روستایی استان  زنجان ایجاد شده است.

محمد محمدی‌قیداری در گفت‌وگو با پیام ملّت، اظهار کرد: تاکنون ۱۳هزار و ۴۰۰ معلول در روستاهای استان زنجان شناسایی شده اند که می توان ایجاد اشتغال را یکی از مهمترین اولویت های توانمند سازی برشمرد.

وی به اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال ۱۳۹۵ تا کنون بهزیستی استان زنجان ، با اجرای این طرح ( C.B.R ) 426 خانه روستایی را جهت سهولت زندگی مددجویان معلول مناسب سازی کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطر نشان کرد: طرح ( C.B.R ) بصورت همزمان ۳ استراتژی مهم و تاثیرگذار بهزیستی که شامل پیشگیری ، توانمند سازی و برون سپاری است را انجام می دهد.

محمدی افزود : توانبخشی مبتنی بر جامعه ( C.B.R ) بعنوان یک استراتژی برای بهبود دسترسی به خدمات توانبخشی برای معلولان کشورهای در حال توسعه محسوب می گردد و مهم ترین مأموریت C.B.R توانمند سازی افراد معلول ،خانواده های آنان و جامعه محلی از طریق افزایش آگاهی ، ارتقاء ، مشارکت ، کاهش فقر و فراهم نمودن نیازهای اساسی جهت دسترسی به بهداشت ، آموزش و فرصت های معیشتی مددجویان است.

وی با اشاره به شناسایی ۱۳هزار و ۴۰۰ معلول در روستاهای استان زنجان افزود : خوشبختانه با اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه از سال گذشته تا کنون نزدیک به ۳۰۰ شغل محلی برای معلولین روستایی ایجاد شده است که می توان ایجاد اشتغال را یکی از مهمترین اولویت های توانمند سازی برشمرد.

محمدی گفت: فعالیتهای C.B.R در ۵ مولفه اصلی تحت عنوان سلامت ، آموزش ، معاش ، اجتماعی ، توانمند سازی در زمینه سلامت ، ارتقاء سطح سلامت فردی ، پیشگیری ، مراقبتهای پزشکی و توانبخشی فرد مطرح است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : بهره‌‌مندی معلولان و خانواده‌های آنان از آموزش‌های ارائه شده ، ارائه بسته های مختلف توانبخشی برای افراد واجد شرایط از جمله مواردی است که بهزیستی برای توانخواهان جامعه هدف ارائه می دهد.

وی با اشاره به ۲۱۲ مورد اشتغال ایجاد شده و ۳۵۵ مورد مناسب سازی مسکن در طرح  C.B.R ) ) ازسال گذشته تاکنون توسط بهزیستی زنجان، تصریح کرد : در صورت آموزش به خانواده‌ها و مناسب‌سازی محیط می‌توان شرایط بهتری را برای زندگی افراد معلول و توانمندسازی آنها فراهم کرد که این امر می‌تواند با ارائه آموزش‌های مهارتی اشتغال پایداری را برای فرد معلول فراهم کند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته مبلغ ۸ میلیارد ریال برای اجرای طرح توان بخشی مبتنی بر جامعه اختصاص یافته است افزود : در شش ماهه نخست سالجاری نیز اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برای این مهم محقق گردیده است.

 

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست