• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۸-۰۳
  • شناسه خبر: 6388

وضعیت فعلی کشور نتیجه بی‌توجهی به نظام آماری در دولت های قبل است

پیام ملّت– رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: برخی دولت‌ها در گذشته که خود را بی‌نیاز از آمارهای دقیق می‌دانستند، یکی از بهترین برنامه‌های کشور را که برنامه چهارم توسعه بود را کنار گذاشتند که وضعیت ف ...

پیام ملّت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: برخی دولت‌ها در گذشته که خود را بی‌نیاز از آمارهای دقیق می‌دانستند، یکی از بهترین برنامه‌های کشور را که برنامه چهارم توسعه بود را کنار گذاشتند که وضعیت فعلی کشور نتیجه بی‌توجهی به نظام آماری است.  

به گزارش پیام ملّت، شهرام طهماسبی در مراسم بزرگداشت روز آمار و برنامه‌ریزی، اظهار کرد: در حال حاضر جامعه به شرایط نامطلوب و بحران‌هایی از قبیل بحران آب، انرژی، بیکاری و … دچار است که همه آن‌ها زائیده ابربحران مدیریت در کشور است.

وی افزود: برنامه‌ریزی نیازمند زیرساخت‌های تاثیرگذار است که اگر این زیرساخت‌ها وجود نداشته باشد، برنامه‌ریزی‌ها به هدف خود نمی‌رسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خاطرنشان کرد: این سازمان به دنبال آن است که بتواند سیستم جامع آماری را در استان پایه‌ریزی کند و تا آغاز سال آینده آن را در استان به مرحله اجرا درآورد که البته از آبان‌ماه امسال کمیته‌های مربوط به این سیستم جامع تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی، هدف از ایجاد سیستم جامع آماری در استان را توامندسازی مدیران و کارشناسان و تحلیل‌گری سیستم دانست و یادآور شد: این بسته آماری سبب می‌شود که کارشناسان از جمع‌کننده داده و اطلاعات به عنوان تحلیل‌کننده داده ارتقا یابند و سطح علمی و تحلیلی کارشناسان افزایش یابد و مدیران در کم‌ترین زمان به داده‌های لازم دست یابند.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست