• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۸-۰۶
  • شناسه خبر: 6410

تاکید استان، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است

پیام ملّت– نماینده عالی دولت در استان زنجان گفت: تاکید استان، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است. به گزارش پیام ملّت، اسدالله درویش‌امیری در دومین جلسه مجمع هم‌اندیشان توسعه زنجان، با بیان اینکه زنجان از وضعیت مناسبی د ...

پیام ملّت نماینده عالی دولت در استان زنجان گفت: تاکید استان، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است.

به گزارش پیام ملّت، اسدالله درویش‌امیری در دومین جلسه مجمع هم‌اندیشان توسعه زنجان، با بیان اینکه زنجان از وضعیت مناسبی در مقایسه با سایر استان‌ها در خصوص شرایط اقتصادی برخوردار است، افزود: امروز تاکید اصلی و سیاست غالب مدیریت عالی استان، استفاده از توانمندی‌های بخش خصوصی، جذب سرمایه‌گذاری خارجی و بهره‌گیری از منابع مالی بانک‌ها به منظور پیشبرد برنامه‌های مدنظر است.

وی با اشاره به اشتغال ۴۷ هزار نفر در مراکز تولیدی و صنعتی استان، اظهار کرد: این میزان از افراد مشغول به کار در مراکز تولیدی و واحدهای صنعتی، حاکی از رونق کسب و کار در استان زنجان است که البته باید با برنامه‌‌ریزی‌های مناسب، بتوان برای افراد بیشتری در استان، فضای کسب و کار فراهم کرد.

این مسئول از موافقت دولت به منظور احداث و راه‌اندازی چهار نیروگاه با ظرفیت تولید ۲۲۰۰ مگاوات برق و با اعتباری بالغ بر ۲ میلیون یورو در زنجان خبر داد و در خصوص طرح دو خطه کردن راه آهن زنجان ـ تهران، یادآور شد: برای اجرای این طرح به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های استان، تاکنون بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

نماینده عالی دولت در استان زنجان، از صدور موافقت اصولی به ارزش ۱۰ هزار میلیارد تومان جهت سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن استان طی سال گذشته و شش ماهه اول امسال خبر داد و گفت: با همه اقدامات صورت گرفته، استان در بخش سرمایه‌‌گذاری در حوزه صنعت، معدن و تجارت، رتبه چهارم کشور و در بخش سرمایه‌‌گذاری خارجی، رتبه دهم کشور را به خود اختصاص داده است.

استاندار زنجان، پرداخت تسهیلات جهت اشتغال‌زایی را از دیگر اقدامات دولت در استان دانست و اضافه کرد: در سال گذشته، تسهیلاتی به مبلغ ۱۱۵۰ میلیارد تومان در حوزه صنعت، معدن، کشاورزی، مسکن، خوداشتغالی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی به متقاضیان پرداخت شده و در شش ماهه اول امسال نیز ۳۲۵ میلیارد تومان تسهیلات از منابع بانکی و ۷۵ میلیارد تومان هم از محل طرح رونق به واحدهای صنعتی و تولیدی به منظور اشتغال‌زایی اختصاص یافته است.

درویش‌امیری به وضعیت صادرات استان اشاره کرد و گفت: بر اساس آمارهای اعلام شده، میزان صادرات از گمرک استان در شش ماهه اول امسال، ۱۴۱ میلیون دلار بود که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۸۹ درصد افزایش یافته است. همچنین صادرات کالاهایی که در استان تولید شده و از گمرک سایر استان ها صادر می‌شود، در شش ماهه اول امسال، ۲۱۵ میلیون دلار بود که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه پارسال، ۳۶ درصد افزایش داشته است.

وی به رشد صادرات استان در کشور و در مقایسه با سال‌‌های گذشته پرداخت و تصریح کرد: تا قبل از سال ۹۴، سهم استان از صادرات کل کشور، ۸۵ صدم درصد بود که این رقم هم‌اکنون به ۱.۲۶ درصد رسیده است.

نماینده عالی دولت در استان زنجان، با بیان اینکه استان در زمینه مواد مصرفی، هیچ‌گونه وارداتی ندارد، اضافه کرد: میزان واردات استان در شش ماهه اول امسال، ۱۶۷ میلیون دلار بوده که این میزان واردات در زمینه‌‌های مواد خام برای تولید و یا ماشین‌‌آلات جهت راه‌اندازی واحدهای جدید است. همچنین سهم استان زنجان از واردات کل کشور، ۷ دهم درصد است.

درویش‌امیری، به اقدامات صورت گرفته در قالب طرح رونق اقتصادی در استان اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای این طرح، ۳۶۲ میلیارد تومان از مالیات‌ واحدهای تولیدی استان که عمدتاً معوق سال‌های گذشته بودند، تقسیط شد و ۳۵ میلیارد تومان مالیات برخی از مؤدیان مالیاتی، مورد بخشش قرار گرفت.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: میزان درآمد استان از طریق مالیات در شش ماهه اول امسال، ۳۶۰ میلیارد تومان بود.

انتهای پیام/ع

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست