• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۹-۳۰
  • شناسه خبر: 6569

اوضاع مدیریتی شهر قزوین نگران کننده است

پیام ملّت – زهرا یوسفی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه این شورا از وضعیت نابسامان مدیریت شهر قزوین ابراز نگرانی کرد و از حراج زمینهای شهر و تغییر کاربری غیر مجاز آنها انتقاد نمود . وی گفت : با توجه به این ...

پیام ملّت – زهرا یوسفی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه این شورا از وضعیت نابسامان مدیریت شهر قزوین ابراز نگرانی کرد و از حراج زمینهای شهر و تغییر کاربری غیر مجاز آنها انتقاد نمود .

وی گفت : با توجه به اینکه خبر میرسد شهر به حراج میرود! و خیلی از زمینهای شهر فروخته میشود و تغییر کاربری هایی رخ میدهد نامه ای خطاب به ریاست محترم شورای شهر نوشته ام و نسبت به مخاطرات مدیریت آینده شهری قزوین هشدار داده ام .

وی اضافه کرد : با توجه به اینکه رییس شورای اسلامی شهر به عنوان عضو ناظر در کمیسیون ماده ۵ و تغییر کاربریها میباشد، درخواست میشود اخبار کمیسیون، موارد تصویبی و یا عدم تصویب تغییر کاربریهای شهر قزوین را در جلسه غیرعلنی به اطلاع اعضای شورای شهر برسد و شهرداری قبل از درخواست هر کاربری در کمیسیون ماده۵ مراتب را قبلا جهت بررسی به شورای شهر اعلام نماید.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین افزود : برای ایجاد مجتمع ورزشی ازسوی مالکین بخش خصوصی و یا هر مجتمع دیگری که مستلزم تغییر کاربری میباشد، تضامین و تعهدات لازم از مالک اخذ، تا بعد از تغییر کاربری مبادرت به فروش ملک، یا امتیاز مربوطه و یا تغییر کاربری مجتمع ننماید. بدیهی است در صورت تخلف، ضمن پرداخت خسارت براساس تضامین اخذ شده که معادل مبلغ ریالی زمین میباشد، اقدام؛ یا در غیر اینصورت نسبت به برگرداندن کاربری زمین به حالت اولیه اقدام شود.

یوسفی تصریح کرد : از استانداری و سازمان راه و شهرسازی  درخواست می نماییم  تمهیداتی فراهم کنند دستگاههایی که دارای فضای خدماتی در بخشهای ورزشی، آموزشی، بهداشتی و غیره هستند در طرح جامع و تفصیلی شهر در مدت مقرر در قانون ماده واحده نسبت به خرید تملک زمین اقدام نمایند.

وی اضافه کرد : متاسفانه برخی دستگاهها با درخواست مالک نسبت به اعلام اینکه به علت عدم اعتبار نمیتوانیم به خرید و تملک فضا اقدام نماییم، مبادرت نموده و سبب میشوند مالک زمین نسبت به تغییر کاربری آن اقدام کند.

زهرا یوسفی هشدار داد :  به شهرداری اعلام می گردد ، تحت هیچ شرایطی حق تغییر کاربری و واگذاری فضای سبز شهری ندارند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست