• تاریخ: ۱۳۹۶-۱۰-۰۳
  • شناسه خبر: 6603

طرح تحول سلامت نیازمند بازنگری است

پیام ملّت– رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: طرح تحول سلامت باید مطابق با شرایط اقتصادی کشور باشد و نیازمند بازنگری های جدی است. به گزارش پیام ملّت؛ پرویزقزلباش در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه تمام ...

پیام ملّت رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: طرح تحول سلامت باید مطابق با شرایط اقتصادی کشور باشد و نیازمند بازنگری های جدی است.

به گزارش پیام ملّت؛ پرویزقزلباش در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه تمام طرح ها در زمان اجرای خود دارای نقاط قوت و ضعف هستند، اظهار داشت: مهم این است که بتوان نقاط ضعف یک طرح را جبران نمود و حمایت مسئولین را کسب کرد.

وی با بیان اینکه در ۴ سال گذشته طرح تحول سلامت  در قالب بسته های مختلف همراه با ارتقاء شاخص های درمانی بوده است، افزود: اصلی ترین و محوری ترین بسته ای که ارائه شد بسته ی کاهش هزینه های دریافتی از بیماران بوده است.

این مسئول ادامه داد: با وجود تمام  مشکلات مالی که گریبانگیر دولت تدبیر و امید و وزارت بهداشت و درمان بوده است ارائه این بسته ها استمرار یافت.

قزلباش با بیان اینکه  این بسته‌های حمایتی با بازنگری که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می‌شود با قوت ادامه پیدا خواهد کرد، افزود: این بسته‌ها در جهت ارتقا سلامت مردم و کاهش هزینه‌، توزیع عادلانه امکانات و امکان دسترسی عادلانه به خدمات بوده و ادامه‌دار خواهد بود.

وی افزود: بسیاری از طرح های درمان افتتاح شده اند و بخش دیگری نیز تا پایان سال و نیمه اول سال۹۷  به ثمر خواهند رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: پرداختن به حاشیه شهر، راه اندازی پرونده الکترونیک، ارجاع الکترونیک و خطرسنجی بیماری های خطرساز و خدمات دندانپزشکی ادامه دارد و ارائه خدمات دندانپزشکی در بین افراد زیر ۱۴ سال در مناطق محروم به صورت رایگان از نمونه اقدامات مهم در حوزه بهداشت بوده است.

قزلباش با تاکید با تاکید بر اینکه  ۶۱ درصد از بیماری های مرگ و میر مربوط به بیماری غیرواگیر  است، افزود: یکی از اقدامات ی که در دولت تدبیر و امید انجام گرفته است توجه به بیماریهای غیرواگیر به ویژه بیماری های قلبی عروقی بوده است.

وی با اشاره به عملکرد خوب دانشگاه علوم پزشکی زنجان در مواجه با این بیماری ها افزود: دانشگاه علوم پزشکی زنجان در برخورد با سکته‌های مغزی و قلبی اقدامات موثری را انجام داده که در سکته مغزی به جهت اقدامات انجام شده رتبه نخست را در کشور داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خاطر نشان کرد:  از ظرفیت دانشگاه ها در زمینهپژوهش، تولید دارو، تجهیزات و پذیرش دانشجو باید به خوبی استفاده نمائیم  و به بحث گردشگری سلامت توجه بیشتری شود که مورد غفلت واقع شده است.

قزلباش با تاکید بر اینکه در زمینه پژوهش روند گذشته ادامه پبدا خواهد کرد، تصریح کرد:  تیم مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان  در جهت میدان دادن به دانشجویان، حرکت در جهت توانمندی آنها  و باز کردن فضا برای بیان نظرات آنها از جکمله سیاست های این دانشگاه بوده است.

وی ادامه داد: در زمینه دانشجویی پیگیر تسهیلات بیشتری در حوزه رفاهی هستیم که دانشجویان بتوانند به وظیفه اصلی خود بپردازند.

این مقام مسئول گفت: پرداختن به سازمان ها مردم نهاد و خیریه و تشکیل کارگروه سلامت به صورت جدی مورد توجه است و  به منظور جلوگیری از هدررفت سرمایه و موازی کاری توجه به سازمان های خیری حوزه سلامت در اولویت قرار می گیرد.

قزلباش با اشاره به اینکه دولت با مشکلات مالی روبرو است اظهار کرد: این مشکلات در بخش سلامت بیشتر خود را نشان می‌دهد، ما یک بدهکار بزرگ و یک طلبکار بزرگ هستیم و مجبوریم با همین شرایط خدمات خود را در بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ رشدی که در بخش بهداشت و درمان پیش بینی شده رشد کمی است، افزود: با این رشد کم دچار کسری بودجه خواهیم شد و همچنین پیش بینی می‌کنیم که دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در سال ۹۶ با کسری ۵۱ میلیارد تومانی مواجه شود و امیدواریم با اقداماتی که صورت می‌گیرد این موضوع را مدیریت کنیم به نوعی که مردم آسیبی نبینند.

قزلباش با تاکید بر اینکه استمرار خدمات در حوزه سلامت نیازمند هزینه است، تصریح کرد: باید توجه داشت که توجه به سلامت هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است.

وی با بیان اینکه در حوزه بهداشت پروژه هایی در قالب ۲۶ طرح پیشنهاد شد که بخش عمده ای از آن ها در حال پیگیری است که در دهه فجر، هفته سلامت و هفته دولت به بهره برداری می رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه طرح توحل سلامت با وجود مشکلات بسیاری موفقیت بزرگی داشته است، افزود: بیمارستان الغدیر ابهر افتتاح و راه اندازی شد.

قزلباش در ادامه گفت: کلینیک ویژه زنجان در شفییعه آماده بهره برداری است و به زودی افتتاح می شود.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست