• تاریخ: ۱۳۹۶-۱۱-۰۱
  • شناسه خبر: 6713

جشنواره شکوه شکیبایی به برکت حضرت زینب(س) ماندگار شد

پیام ملّت– سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت:  جشنواره ملی حضرت زینب(س) به برکت وجود حضرت زینب(سلام الله علیها) به عنوان یک جشنواره ماندگار جایگاه خود را در سطح کشور یافته و ماندگار شده است. ناصر ...

پیام ملّت سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت:  جشنواره ملی حضرت زینب(س) به برکت وجود حضرت زینب(سلام الله علیها) به عنوان یک جشنواره ماندگار جایگاه خود را در سطح کشور یافته و ماندگار شده است.

ناصر مقدم در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره شکوه شکیبایی اظهار کرد: این جشنواره از سال شروع شاهد حمایت های  نماینده ولی فقیه در استان آیت الله خاتمی بوده است.

وی هدف از برگزاری این برنامه را اشاعه و ترویج فرهنگ منور حسینی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی و گرامی‌داشت تولیدکنندگان آثار بر‌تر فرهنگی هنری دانست و تاکید کرد: برگزاری جشنواره پیرامون زندگی و ابعاد مختلف شخصیت  حضرت زینب(س) و همچنین پیرامون ویژگی‌های آن بانوی حماسه‌ساز در پیوند با واقعة عاشورای حسینی و رویدادهای پس از آن می باشد.

مقدم با بیان اینکه جشنواره ملی حضرت زینب(س) همه سال در  بخش فرهنگی در قالب شعر، داستان، مقاله و دلنوشته بوده است، افزود: امسال با تصمیم شورای سیاست گذاری در دو بخش فرهنگی شامل  شعر، داستان و دلنوشته و بخش هنری شامل نقاشی و خط برگزار شده است.

این مسئول ادامه داد: آثار ارسالی به جشنواره ۷۱۹ اثر می باشد که ۳۶ اثر به عنوان  آثار برگزیده تجلیل خواهند شد.

مقدم خاطر نشان کرد: در مجموع ۵۱۴ نفر از ۲۹ استان کشوردر این جشنواره شرکت کرده اند که استان های تهران، قم، گیلان، اصفهان و زنجان بیشترین آثار ارسالی را داشته اند.

وی گفت: در بخش شعر فارسی ۳۰۵ اثر، داستان فارسی ۸۵ اثر، دلنوشته فارسی ۱۰۲ اثر و در بخش شعر ترکی ۹۹ اثر، داستان ترکی ۳۷ اثر و دلنوشته ترکی ۴۱ اثر و نقاشی خط ۵۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده است.

مقدم همچنین به برگزاری کارگاه ها و کلاس های داستان نیز اشاره نمود و افزود: امسال نیز از سومین کتاب حضرت زینب (س) رونمائی خواهد شد.

این مسئول تاکید کرد: امیدواریم در سال های آینده جشنواره ملی حضرت زینب(س) به مراتب بهتر و باشکوه تر از سال های گذشته برگزار شود.

مقدم افزود: بهترین جلوه‌گاه برای شناخت شخصیت وجودی حضرت زینب(س) همان سفر تاریخی کربلا و مطالعه واقعه عاشورا و چگونگی برخورد با ستمگران زمان است و ایشان در همه‌جا یاری مهربان و دلسوز برای رهبر عالی‌قدر این قیام و نهضت مقدس یعنی اباعبدالله الحسین(ع) بودند.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست