• تاریخ: ۱۳۹۶-۱۱-۰۴
  • شناسه خبر: 6719

پرستاری جامعه‌نگر باید مورد توجه قرار گیرد

پیام ملّت– معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پرستاری جامعه‌نگر باید مورد توجه جدی قرار گیرد چرا که ۹۰ درصد مددجویان ما در جامعه بوده که نیاز به مراقبت دارند. به گزارش پیام ملّت، مریم حضرتی در آیی ...

پیام ملّت معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پرستاری جامعه‌نگر باید مورد توجه جدی قرار گیرد چرا که ۹۰ درصد مددجویان ما در جامعه بوده که نیاز به مراقبت دارند.

به گزارش پیام ملّت، مریم حضرتی در آیین قدردانی از پرستاران زنجانی با اشاره به نقش تاثیرگذار پرستاران در نظام سلامت، اظهار کرد: اهمیت جایگاه پرستاری به حدی است که مقام معظم رهبری در سخنان خود به اهمیت این شغل تاکید کرده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۹۴دانشکده پرستاری در کشور فعال است، افزود: یک هزار و ۹۴۰ نفر از پرستاران کشور عضو هیأت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به توانمندسازی پرستاران در حوزه آموزش گفت: در حوزه پژوهش نیز ۲۵۰۰ مقاله معتبر در این حوزه چاپ شده شده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: ۳۰مجله پرستاری در کشور درحال انتشار است که ۸ عدد از این مجلات به زبانی انگلیسی و بقیه به فارسی منتشر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تخصصی شدن پرستاری یادآورشد:۱۵ رشته تخصصی پرستاری در کشور پیش‌بینی شده است و پرستاران با گذراندن دوره‌های سه ماه تخصص بخش‌های مختلف را دریافت می‌کنند تا ارائه خدمات توسط این افراد ارتقا پیدا کنند.

معاون پرستاری وزیر بهداشت با بیان اینکه پرستاران بالینی، اجرایی‌ترین و عملی‌ترین کار را در بیمارستان‌ها انجام می‌دهند، افزود: هرچند اهمیت آموزش بالاتر است، ولی به طور کابردی پرستاران بیشترین بار را به دوش می‌کشند.
حضرتی با اشاره به اینکه تلاش‌های پرستاران قابل تقدیر است، افزود: مطالبات و معوقات اضافه، مورد نظر تیم بهداشت و مسؤولان است و خواست پرستاران است که هرچه زودتر حق و حقوق خود را دریافت کنند.
وی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود بدهی بیمه‌ها رفع شود، ادامه داد: باید مشکلات صنفی پرستاران هرچه سریعتر رفع شود.
این مسئول با اشاره به اینکه از سه ماهه گدشته تاکید معاونت پرستاری بر توجه به پرستاری جامعه‌نگر بوده است، افزود: ۱۰درصد مددجویان در بیمارستان بستری می‌شوند و ۹۰ درصد در منازل هستند که باید خدمات پرستاری را به محل زندگی آنان هدایت کرد.
معاون پرستاری وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه درست است که سالمند بیمار نیست که بستری شود، اما این افراد به لحاظ کهولت نیازمند دریافت خدمات هستند و متاسفانه رشد سالمندی در کشور بالا است.
وی با اشاره به اینکه ما باید کاری کنیم که مردم از ما راضی باشند، افزود: درصورتی که حق مردم را ادا کنیم رضای خدا را خواهیم داشت.
حضرتی با بیان اینکه ساماندهی نیروهای انسانی از جمله چالش‌های حوزه پرستاری است، افزود: نظام پرداخت و سامانه شاپرک موجب همزمان شدن برخی پرداخت‌ها از جمله کارانه و معوقات می‌شود که موجب نارضایتی پرستاران شده است.
وی با اشاره به اینکه پرستاران ارشد نیز دوره‌های خاصی را می‌گذارنند، اظهار کرد: با گذراندن دوره‌های مورد نظر، افراد به عنوان مشاوران در جامعه فعال می‌شوند.
حضرتی با اشاره به فعالیت کلینک‌های تخصصی فعال در برخی از استان‌ها که توسط پرستاران اداره می‌شود، بیان کرد: این کلینک‌‌ها موفق عمل کرده و بار کاری دیگر کلینک‌ها و مراکز درمانی کاهش یافته است.
معاون پرستاری وزیر بهداشت با بیان اینکه گره‌های کار ما، اصلاح نظام پرداخت و شرایط احراز مدیریت است، اذعان کرد: تلاش داریم، مدیران شایسته براساس معیارها انتخاب شده و فعالیت کنند.
وی همچنین با تاکید بر لزوم عملیاتی شدنی تعرفه‌گذاری‌ها تصریح کرد: ۱۰ سال است که این قانون تصویب شده اما هنوز اجرایی نشده است.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست