• تاریخ: ۱۳۹۶-۱۱-۱۶
  • شناسه خبر: 6733

بیماران خاص رایگان مداوا می شوند

پیام ملّت – مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان دیماه برای سه هزار و ۵۴۲ بیمار خاص تحت پوشش این سازمان ۴۳ میلیاردریال هزینه درمانی پرداخت شده است. علی محمدی در جمع خبرنگاران استان ...

پیام ملّت – مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان دیماه برای سه هزار و ۵۴۲ بیمار خاص تحت پوشش این سازمان ۴۳ میلیاردریال هزینه درمانی پرداخت شده است.

علی محمدی در جمع خبرنگاران استان زنجان افزود: بیماران خاص مبتلا به ام اس، پیوند کلیه، دیالیزی ، تالاسمی و هموفیلی تحت پوشش تامین اجتماعی استان هستند که ۱۰۰ درصد خدمات مورد نیاز را رایگان دریافت می کنند.
وی یادآوری کرد: هم اکنون در این استان ۲ مرکز بیمارستانی و پنج مرکز سرپایی تحت پوشش تامین اجتماعی در این استان فعالیت می کنند که طی ۱۰ ماهه امسال ۸۷۰ هزار بیمار سرپایی در مراکز درمانی پذیرش شدند.
به گفته این مسئول، از مجموع بیماران پذیرش شده تعداد ۱۷ هزار مورد بستری ، چهار هزار و ۷۰۰ مورد موالید و هشت هزار مورد نیز عمل جراحی بوده است.
مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: درطرح تکریم سالمندان،بیماران بالای ۶۰ سال بدون نویت در مراکز درمانی تحت پوشش سازمان پذیرش می شود که در مدت یاد شده ۱۲۱ هزار مورد ویزیت انجام گرفته است.
محمدی افزود:هم اکنون بیماران تحت پوشش در درمان غیر مستقیم طرف قرارداد فقط فرانشیز را پرداخت می کند و مابقی را سازمان تقبل کرده است.
وی بیان کرد: در این راستا ۲۳۰ نفر از پزشکان ، اعم عمومی ،متخصص ،دندانپزشک و ۱۳۵ مرکز پاراکلینیک شامل رادیولوژی، آزمایشگاه ، ۳۵ درمانگاه خصوصی و دولتی و ۱۲ بیمارستان در استان طرف قرار دادتامین اجتماعی استان هستند.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: در حوزه درمان به رغم تمامی مشکلات مالی تمامی دستگاهها و ارگانها ، مدیریت درمان تامین اجتماعی استان توانسته بسیاری از فعالیت عمرانی نظیر بهسازی فضای داخلی بیمارستانها و در مراکز سرپایی محوطه و آزمایشگاهها را بازسازی کند.
وی یادآوری کرد: هم اکنون ۶۰ درصد ارتقای هتلیینگ بیمارستان های تحت پوشش تامین اجتماعی استان انجام گرفته و این مهم موجب رضایتمتدی مردم شده است.
محمدی افزود: اجرای این طرح از سوی سازمان تامین اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی انجام شده و اقدامی مفید بشمار می رود و به نبه خود در رضایتمندی گروههای هدف به ویژه بیماران بستری اثر گذار بوده است.
وی خاطر نشان کرد: طی سال گذشته ۱۲۳ میلیون مراجعه سرپایی به مراکز درمانی تامین اجتماعی کشور انجام شد که از این تعداد ۹۴۰ هزار مورد بستری ،۵۲۰ هزار مورد عمل جراحی انجام گرفته است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون ۷۲ بیمارستان و ۲۸۸ مرکز سرپایی که در مجموع ۳۶۰ مرکز تامین اجتماعی شامل می شود، در دورترین نقاط کشور خدمات رسانی می کنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست