• تاریخ: ۱۳۹۶-۱۲-۲۴
  • شناسه خبر: 6878

اولین پل کابلی کشور در زنجان به بهره برداری رسید

پیام ملّت – پل کابلی سیدالشهدای زنجان پس از کش و قوس های فراوان در آخرین روزهای سال ۱۳۹۶ با حضور آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان زنجان ، مهندس اسدالله درویش امیری استاندار زنجان ، دکتر معصومی شهردار زنجان و رئیس ...

پیام ملّت پل کابلی سیدالشهدای زنجان پس از کش و قوس های فراوان در آخرین روزهای سال ۱۳۹۶ با حضور آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان زنجان ، مهندس اسدالله درویش امیری استاندار زنجان ، دکتر معصومی شهردار زنجان و رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران اجرایی استان زنجان و مردم افتتاح و به مرحله بهره برداری رسید

استاندار زنجان:

روح مهندسی و معماری اصیل ایرانی در شهرسازی حاکم باشد

استاندار زنجان گفت: در شهرسازی باید روح مهندسی و معماری اصیل ایرانی و اسلامی حاکم باشد، بی توجهی به این مهم شهر را برای نسل آینده غیر قابل استفاده خواهد کرد.

اسدالله درویش امیری در مراسم بهره برداری از پل غیر همسطح سیدالشهدا (ع) شهر زنجان افزود: شهرها باید به گونه ای ساخته شود تا نسل های آینده بتوانند به راحتی زندگی کنند و همه جوانب شهرسازی باید در نظر گرفته شود.

وی بابیان اینکه ۴۰۰ هزار نفر در این شهر زندگی می کنند و باید متناسب با فرهنگ، اصالت مردم این شهر توسعه و پیشرفت کند، اظهار کرد:

اگر در ساخت ، توسعه و گسترش شهر اندیشه مهندسی وجود نداشته باشد، آن شهر وزی به بن بست خواهد رسید.

درویش امیری افزود: طرح جامع و تفضیلی پایه و اساس و توسعه شهری با روح مهندسی محسوب می شود، و بارها به شهرداران تاکید شده که به عنوان مسئول کمیسیون ماده پنج به هیچ وجه اجاره نخواهم داد که شهرها فارغ از این موضوع سنگی رو سنگ گذاشته شود.

این مسئول افزود: اقتصاد شهرداری های استان بیمار بوده و نیاز به بازنگری و ترمیم و اصلاح دارد و در راس این موضوع شهرداری زنجان قرار دارد که به این مهم مبتلا شده است.

وی بیان کرد: در آمد شهری و شهرداری نیز برای توسعه و عمران شهری بر مبنای اصول و شهر سازی رعایت ضوابط و مقررات هزینه می شود تا شهر بیش از گذشته آباد گردد.

استاندار زنجان ادامه داد: امسال بیش از ۲۹ واحد تعطیل شده صنعتی و مراکز تولیدی استان با همت دست اندرکاران امر به بهره برداری رسید و در واقع چراغ خاموش آنها روشن شد.

وی اظهار کرد: هم اکنون واحدهای جدیدی نیز به بهره برداری رسیده اما اگر پروژه شهری افتتاح شود، بیش از کارهای انجام گرفته ذائقه مردم را شیرین می کند.

درویش امیری افزود: پروژه های عمران شهری تاثیر چندین برابری بر کارهای دیگر داشته و در این میان مشارکت مردم در اجرای پروژه این حوزه خدمات و گردشگری اهمیت زیادی دارد و متولیان امر با سعه صدر و نگاه بلند تری به این موضوع داشته باشند.

وی بیان کرد: بدون مشارکت مردم شهروندان توسعه شهر امکان پذیر نیست و عمران شهری و توسعه شهری و خدمات شهری در حطیه وظایف شهرداری است.

استاندار زنجان ادامه داد: همگان باید در شتاب بخشی پروژه های عمران شهری مشارکت بیشتری داشته باشند و این در حالی است پل سیدالشهدا بارها ذائقه مردم را به دلایل طولانی مدت بودن آن تلخ و روح انها را آزرده خاطر کرده است.

وی اظهار کرد: دولت کنونی نیز در بازآفرینی بافت فرسوده اصرار جدیدی دارد و این استان بافت فرسوده زیادی دارد که باید نوسازی شود.

درویش امیری افزود: مقرر بود این طرح با ۱۲۰ میلیاردریال به بهره برداری برسد و راه و شهرسازی و استانداری بیش از تعهدات عمل کردند بگونه ای که استانداری ۸۰ و راه شهرسازی ۶۰ میلیاردریال در این طرح تعهد کرد اما این طرح طولانی مدت با مبلغ ۵۰۰ میلیاردریال طی ۱۰ سال به بهره برداری رسید.

استاندار زنجان خاطر نشان کرد: طرح ها و کارهای عمران شهری با سرعت بیشتری انجام شود چرا که هزنیه آن از جیب مردم پرداخت می شود و به این مهم باید توجه کرد.

شهردار زنجان:

تکمیل پروژه سبزه میدان در سال ۱۳۹۷ به صورت جدی پیگیری می‌شود

شهردار زنجان پروژه‌های سبزه میدان، احداث پل گلشهر و احداث پل در میدان جهاد را از پروژه‌های مهم شهرداری زنجان عنوان کرد و گفت: تکمیل پروژه سبزه میدان در سال ۹۷ به صورت جدی پیگیری می‌شود.

مسیح الله معصومی در آیین افتتاح پل سید‌الشهدا(ع) با اشاره به اینکه در تکمیل پل سیدالشهدا با مشکلات زیادی مواجه بودیم افزود : بنا داریم حرکت توسعه‌ای در شهر زنجان به ویژه در بخش زیر بنایی سرعت پیدا کند.

شهردار زنجان بیان کرد: بد نیست که هر چند گاهی یک مروری کنیم که چرا پل سیدالشهدا نزدیک به ۱۰ سال در این شهر طول کشید و زبانزد خاص و عام شد.

وی با بیان اینکه با این وجود ما اگر بگوییم ساخت پلی رو آغاز کرده و در مدت یکسال تکمیل می‌شود ما را تمسخر می‌کنند گفت: تکمیل پروژه‌های بزرگ در زنجان ذهنیت خاصی در بین شهروندان زنجانی ایجاد کرده که احداث پل و تکمیل پروژه‌های بزرگ در زنجان امکانپذیر نیست.

وی بیان کرد: مشکلی که در پروژه‌های شهری وجود دارد این است که در مطالعه و اجرای پروژه‌ها دقت کافی نداریم و بیشتر به صورت آرمان‌گرایانه و خارج از مسائل اجرایی و واقعیت برنامه‌ریزی و تصمیم گیری می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان:

مردم عذرخواهی می‌کنیم

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان تصویب پروژه سبزه‌میدان و صدور دستور عاجل استاندار را در همین جلسه خواستار شد و گفت: امروز شاهد افتتاح پل سیدالشهدا با تمام فراز و نشیب‌های آن هستیم و بابت طولانی شدن پروژه از مردم عذرخواهی می‌کنیم.

وی گفت: زمان‌بر بودن پروژه‌ها علاوه بر اینکه هزینه بسیاری را تحمیل می‌کند، در بین مردم بی‌اعتمادی نیز ایجاد می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان تصویب پروژه سبزه‌میدان و صدور دستور عاجل استاندار را در همین جلسه خواستار شد و گفت: امیدواریم استاندار با این کار به مجموعه شهری عیدی بدهند، چون روند ساخت سبزه‌میدان طولانی شده است.

مدیر ساخت پل سیدالشهدای زنجان:

معماری پل سیدالشهدا در دنیا بی‎نظیر است

مدیر ساخت پل سیدالشهدای زنجان با اشاره به روند ساخت پل سیدالشهدا گفت : در اجرای پل با مشکلاتی روبه‌رو بودیم، چرا که این پل نخستین پل قوسی و کابلی بود.

وی با بیان اینکه پل سیدالشهدا از ۲۲ کابل تشکیل شده است و از فناوری روز برای ساخت آن استفاده شده است و پل مشکلی ندارد، افزود: با همراهی شهردار و اعضای شورا در ماه‌های گذشته مشکلات جزئی مطرح شده پروژه نیز برطرف شد و کار برای اتمام پیش رفت.

مدیر ساخت پل سیدالشهدای زنجان تصریح‌کرد: پل اجرا شده با همت مهندسان ایرانی انجام شده و شهر زنجان صاحب یکی از خاص‌ترین پروژه‌های دنیاست، البته در ایران چنین پلی وجود ندارد‌.

گفتنی است ؛ عملیات اجرایی پل غیرهمسطح سیدالشهدا، ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۸۹ انجام شد، معماری این پل کابلی در قوس۹۰درجه بوده و از همین لحاظ در کشور خاص است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست