• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۲-۲۷
  • شناسه خبر: 6891

رویکرد و جهت ‌گیری اصلی استان در سالجاری، گفتمان یاران نظام، انقلاب و رهبری است/ حل مشکلات اقتصادی و بیکاری در سایه وحدت و آرامش، اتفاق می ‌افتد/ امروز بیش از گذشته از حقوق ایثارگران، دفاع می‌ شود

پیام ملّت – استاندار زنجان با بیان اینکه رویکرد و جهت ‌گیری اصلی مدیریت استان در سالجاری، گفتمان یاران نظام، انقلاب و رهبری است، گفت: همه ملت، سوار یکی کشتی به نام انقلاب اسلامی ایران بوده و سوراخ شدن این کشتی، همه ...

پیام ملّت – استاندار زنجان با بیان اینکه رویکرد و جهت ‌گیری اصلی مدیریت استان در سالجاری، گفتمان یاران نظام، انقلاب و رهبری است، گفت: همه ملت، سوار یکی کشتی به نام انقلاب اسلامی ایران بوده و سوراخ شدن این کشتی، همه ملت را غرق می‌ کند. لذا باید تعامل و گفتمان را به همدیگر آموخته و با گفتگو در پی حل مسائل و مشکلات بود.

رویکرد و جهت ‌گیری اصلی استان در سالجاری، گفتمان یاران نظام، انقلاب و رهبری است/ حل مشکلات اقتصادی و بیکاری در سایه وحدت و آرامش، اتفاق می ‌افتد/  امروز بیش از گذشته از حقوق ایثارگران، دفاع می‌ شود
 به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی استانداری زنجان؛ اسداله درویش ‌امیری در جلسه شورای مشورتی ایثارگران استان، با اشاره به ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، اظهار کرد: امسال دشمنان انقلاب به این چشم دوخته‌اند تا ببینند سرنوشت ۴۰ سالگی انقلاب و اهداف، آرمان ‌ها و خروجی نظام به کجا ختم می ‌شود و تلاش می ‌کنند تا نظام اسلامی را نظامی، ناکارآمد و ناتوان و به ‌گونه‌ ای که مردم از نظام، مایوس شده‌ اند، جلوه دهند. لذا گلایه ‌ها و انتقادهایی که صورت می ‌گیرد، به سود نظام نیست و همه کسانی که دل در گروِ استمرار آرمان ‌های امام (ره)، شهدا و رهبری دارند، باید در حفظ آبروی نظام و انقلاب اسلامی بکوشند.

وی افزود: البته ضعف، کاستی و مشکلات در کشور وجود دارد، اما نباید این ضعف ‌ها را متوجه یک شخص، گروه یا یک قوه کرد، بلکه تمام ملت، هم در ضعف ‌ها و کاستی ‌ها و هم در عزت و سربلندی نظام، شریک ‌اند.
درویش ‌امیری با اشاره به اینکه بعد از حوادث تلخ و آزاردهنده دی‌ ماه سال گذشته، مواردی که می ‌تواند برای انقلاب مشکل‌ آفرین باشد، در جمع تمام مسئولین استان در قوای سه ‌گانه، ائمه جمعه استان و مسئولین نهادهای نظامی و انقلابی تذکر داده شد، ادامه داد: به تمام مسئولین استان، تاکید شد که از تریبون‌ ها به‌ گونه‌ ای سخن بگویند تا مردم و به ‌ویژه جوانان و نوجوانان به انقلاب اسلامی و آینده آن امیدوار و خوشبین باشند؛ چرا که با زیر سوال بردن یک فرد از پشت تریبون، کل نظام زیر سوال می ‌رود و ناکارآمد جلوه دادن دولت، موجب می ‌شود کل نظام به صورت ناکارآمد، مورد خطاب قرار گیرد.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه ۴ هزار و ۶۲۶ شرکت ایرانی در کشور ترکیه فعالیت می ‌کنند، در حالی که تنها ۲۳۰ شرکت تُرک در ایران فعال ‌اند، ابراز کرد: این شرکت ‌ها ثروت را از کشور خارج می ‌کنند و تنها دلیل اش این است که نمی ‌توانیم با همدیگر تعامل کنیم و در وجه مشترک همه که منافع ملی است، در تقابل و تعارض هستیم.
این مقام مسئول با بیان اینکه‌ رویکرد مسئولین بر آرامش، امنیت، همدلی، هم ‌افزایی، یکپارچگی و وحدت است، تاکید کرد: حل مشکلات اقتصادی و بیکاری و ورود سرمایه‌ گذاران به استان و رونق تولید و کسب و کار در سایه وحدت و آرامش، اتفاق می ‌افتد و در غیر این صورت، مشکلات اقتصادی و بیکاری، مضاعف شده و سرمایه ‌گذاران نیز در فضای جنجالی و کشمکش ‌های سیاسی، حاضر به سرمایه ‌گذاری نیستند.
وی با تاکید بر اینکه مبانی و اصول انقلاب بر پایه اسلام بوده و نحوه اداره کشور و انقلاب نیز در قانون اساسی آمده که باید با عمل به این قانون، الگوی اسلامی را به مردم ارائه داد، اظهار کرد: ایران، کشوری قدرتمند در حوزه نظامی و دفاعی است، چرا که همیشه مورد تعرض و تجاوز بیگانگان بوده و البته باید به ‌گونه ‌ای تلاش شود تا ایران، قدرت اقتصادی بزرگ منطقه نیز باشد؛ چرا که اگر ایران، قدرت بزرگ دفاعی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و بین ‌المللی خاورمیانه باشد، می ‌توان گفت که الگوی اسلامی به مردم، ارائه شده است.
درویش‌ امیری با بیان اینکه استان زنجان با مشکلاتی در بخش های مختلف مواجه است، گفت: استان از سال ۹۰ تاکنون، بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران مختلف دارد که ۲۰۰ میلیارد تومان آن، مربوط به پروژه‌ های حوزه آب است و این معوقات، روزانه در حال افزایش  است، اما با این وجود، سال ۹۶، سال خوبی برای استان بود و با رویکرد و تلاشی که در بین مدیران و مسئولین دستگاه‌ های اجرایی وجود داشت، زنجان جزء ۳ استان اول کشور در کسب مازاد درآمد قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه تنها ۳/۵ درصد درآمد استان از محل اخذ مالیات است، افزود: سایر درآمدهای استان از محل فروش خدمات، فنی و مهندسی، آب، برق و درآمد دانشگاه‌ هاست که مجموع درآمد استان در سال گذشته، ۸۳۲ میلیارد تومان بود که به میزان ۱۱۸ درصد محقق شد و استان ۱۸ درصد مازاد درآمد داشت.
درویش ‌امیری با بیان اینکه در استان، دو اقدام مهم در زمینه مالیات صورت گرفت که در افزایش درآمد موثر بود، خاطر نشان کرد: اقدام اول، این بود که ۵ هزار مودی مالیاتی جدید که تاکنون از پرداخت مالیات، امتناع می‌ کردند، شناسایی شدند  و مالیات مربوطه اخذ گردید و اقدام بعدی، این بود که جلوی فرار مالیاتی گرفته شد و مودیانی که در ارائه صورتحساب خود تخلف می‌ کردند، شناسایی شدند. همچنین ۸۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از مالیات بخش ‌های مختلف، بخشوده شد و ۳۴۷ میلیارد تومان نیز تقسیط گردید.
مقام عالی اجرایی استان با بیان اینکه‌ در سال گذشته، میزان صادرات استان ۴۳۰ میلیون دلار بود، اظهار کرد: این میزان، ۱۱۳ درصد محقق شد؛ به ‌گونه ‌ای که هدف ‌گذاری استان، ۳۸۰ میلیون دلار بود. همچنین درآمد گمرک استان در سال گذشته نسبت به سال ۹۵ با افزایش ۵۴ درصدی مواجه شد؛ به ‌گونه‌ ای که در سال ۹۵ درآمد گمرک استان ۱۱۷ میلیارد تومان بود که این میزان در سال گذشته به ۱۸۰ میلیارد تومان، افزایش یافت.
وی با بیان اینکه ‌در سال گذشته ۲۲۰ میلیون دلار، سرمایه‌ گذاری خارجی در استان صورت گرفت و از این حیث زنجان، جزء ۵ استان برتر کشور قرار گرفت، یادآور شد: در سال ۹۶، نه تنها هیچ واحد تولیدی استان تعطیل نشد، بلکه ۲۹ واحد تعطیل نیز با مشارکت سرمایه ‌گذاران، مجددا راه‌اندازی شد و با تلاش ‌های صورت‌ گرفته، ۱۱ هزار شغل جدید نیز در استان، ایجاد شد. همچنین با وجود اینکه سهم استان زنجان از محل تسهیلات تکلیفی در سال گذشته، ۲۷۰ میلیارد تومان بود، اما با فراهم شدن شرایط، ۳۹۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات به ۲۳۷ طرح اقتصادی پرداخت شد، به‌ گونه ‌ای که زنجان، چهارمین استان کشور در طرح رونق کسب و کار را به خود اختصاص داد.
درویش ‌امیری با اشاره به ایجاد اشتغال در بخش ‌های ویژه، علاوه بر بخش ‌های عمومی، خاطر نشان کرد: سهم استان در ایجاد مشاغل خانگی کمیته امداد امام خمینی (ره)، یک هزار و ۴۹۰ شغل بود که خوشبختانه ۲ هزار و ۶۸۳ شغل در این بخش، محقق شد. همچنین سهم استان در مشاغل حمایتی سازمان بهزیستی، ۴۶۲ نفر بود که در این بخش نیز ۷۳۰ شغل ایجاد شد. ضمن اینکه ۲۵ درصد از تعداد مقرری ‌بگیران بیمه بیکاری استان در سال گذشته، کاهش یافت که این امر به معنای راه‌ اندازی واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال است.
استاندار زنجان با بیان اینکه‌ بسیاری از محصولات کشاورزی به صورت خام از استان خارج می ‌شد، گفت: در سال ۹۲ ظرفیت صنایع کشاورزی استان، ۲۲۱ میلیارد تومان بود که این رقم در سال ۹۶ به ۶۸۷ میلیارد تومان یعنی بیش از ۳ برابر، افزایش پیدا کرد.
وی با بیان اینکه‌ ۱۵۰ هزار نفر از جمعیت استان از خدمات بیش از یک سازمان بیمه‌ گر استفاده می ‌کردند، افزود: با دستور کار قرار دادن همپوشانی بیمه، ۸۵ هزار نفر از این افراد، شناسایی و تک ‌بیمه‌ ای شدند که با این اقدام، ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در ۳ ماه پایانی سال گذشته، صرفه‌ جویی شد.
درویش‌ امیری، ایثارگران را صاحبان و حافظان انقلاب برشمرد و اظهار کرد: امروز، بیش از گذشته از حقوق ایثارگران، دفاع شده و به این قشر، توجه می ‌شود که دیدار منظم با خانواده ‌های شهدا، اتخاذ تصمیمات در جهت رفاه ایثارگران و آغاز ساخت سریال مستند زندگی شهید شهریاری با ۳ میلیارد تومان هزینه از جمله این اقدامات است.
وی با بیان اینکه‌ یکی از تکالیف دولت، کادرسازی و نیروسازی است تا چهره‌ های جدیدی وارد عرصه مدیریت شوند، اضافه کرد: انتصاب معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان از بین فرزندان شهدا و همچنین فرماندار شهرستان ابهر از بین جانبازان سرافراز، نمونه دیگری از توجه به خانواده های شهدا و ایثارگران است که این امر متاسفانه به‌ طور شایسته به اطلاع مردم، رسانده نشده و ارزش ‌گذاری نمی‌ شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست