• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۲-۲۷
  • شناسه خبر: 6863

مشتركان صنعتی ۵۲درصد سهم مصرف انرژی برق را دارا هستند

پیام ملّت – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: صنعت برق از صنايع زيربنايي بوده كه چرخ‌های اقتصادی به استمرار آن متکی است و مشترکان صنعتی استان سهمی معادل ۵۲درصد مصرف انرژی برق را به خود اختصاص داده‌اند. ...

پیام ملّت – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: صنعت برق از صنايع زيربنايي بوده كه چرخ‌های اقتصادی به استمرار آن متکی است و مشترکان صنعتی استان سهمی معادل ۵۲درصد مصرف انرژی برق را به خود اختصاص داده‌اند.

علیرضا علیزاده از آمادگی عقد تفاهم‌نامه از سوی صنایع همکار با شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: تسهیلات و مشوق‌های خوبی از جمله تخفیف به صنایع همکار در کشور و نیز تخفیف و تشویق صنایع همکار استان زنجان ناشی از طرح تعطیلات و تعمیرات سالانه در تابستان از سوی وزارت نیرو در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه صنعت برق از صنایع زیر بنایی بوده که چرخ‌های اقتصادی، توسعه صنعتی و تامین رفاه اجتماعی به استمرار آن متکی است، تصریح کرد: مشترکان صنعتی استان زنجان سهمی معادل ۵۲درصد مصرف انرژی برق استان را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با تاکید بر لزوم تبیین و اجرای راهکارهای بهینه سازی مصرف انرژی الکتریکی، گفت: صنایع استان زنجان با توجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد مصرف برق استان را در اختیار دارند، نقشی مهم و عمده در کنترل پیک بار انرژی برق دارند.

علیزاده در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه حساسیت مصرف برق در بخش صنعتی نسبت به خاموشی‌ها و  قطع برق بیش از سایر مصرف‌کنندگان این انرژی است، تصریح کرد: وزارت نیرو دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌هایی را در طرح کاهش پیک بار تابستان سال ۱۳۹۷ ابلاغ کرده است.

وی پایین بودن بهای برق مصرفی و فرسوده بودن تجهیزات صنعتی و وجود تکنولوژی‌های قدیمی را از جمله دلایل مصرف بالای برق در کشور عنوان کرد و افزود: دلایل دیگری از جمله افزایش جمعیت و توسعه شهرنشینی و همچنین اطمینان از وجود نفت و گاز و … در بالا بودن مصرف برق در کشور تاثیر دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با بیان اینکه طرح کاهش پیک بار تابستان سال ۱۳۹۷ در بازه زمانی ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریورماه اجرایی می‌شود، اظهار کرد: این طرح در قالب سه طرح تعطیلات و تعمیرات سالانه صنایع، طرح ذخیره عملیاتی صنایع و به کارگیری مولدهای اضطراری در ساعات اوج مصرف اجرایی خواهد شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست