• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۳-۰۳
  • شناسه خبر: 6995

مرکز کنترل ترافیک شهرداری زنجان افتتاح و به بهره برداری رسید

پیام ملّت – آیین افتتاح و بهره برداری از هوشمندترین و مجهزترین مرکز کنترل ترافیک شهرداری زنجان همزمان با سالروز گرامی داشت فتح خرمشهر، با حضور مدیرکل حمل و نقل و ترافیک شهری وزارت کشور، نماینده ولی فقیه در استان و ...

پیام ملّت – آیین افتتاح و بهره برداری از هوشمندترین و مجهزترین مرکز کنترل ترافیک شهرداری زنجان همزمان با سالروز گرامی داشت فتح خرمشهر، با حضور مدیرکل حمل و نقل و ترافیک شهری وزارت کشور، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، استاندار زنجان ، شهردار زنجان، اعضای شورای اسلامی شهر زنجان و مسوولین ادارات استان در مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد برگزار شد.

در سال ۱۳۹۲ با تغییر رویکردها در مجموعه مدیریت شهری و مدیریت تقاضا در هسته مرکزی شهر و لزوم بهره مندی از سامانه‌های هوشمند ترافیک(ITS) تصمیم گرفته شد ضمن ایجاد قسمت‌های مختلف ITS در سطح شهر (هوشمند سازی تقاطعات، نصب دوربین های نظارتی و دوربین های مکانیزه، ثبت مکانیزه و ثبت تخلف سرعت و …)، محلی را جهت مدیریت بر خط(Online ) ، سامان بخشی به مجموعه سیستم‌های هوشمند و نظارتی حمل‌ونقل ترافیک شهری، ایجاد شبکه منسجم برای کنترل ترافیک درون شهری، استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت‌های موجود در شبکه حمل و نقل شهری، بر مبنای ایجاد یک سیستم مدیریت واحد متمرکز احداث نماید.

عملیات تکمیلی ساختمان مرکز کنترل ترافیک سال ۱۳۹۴ با مقاوم سازی اسکلت آن آغاز گردید و مساحت زمین این مرکز ۹۰۰ و زیربنای آن ۱۶۰۰ متر مربع می‌باشد.

تجهیزات مانیتورینگ در سال ۱۳۹۶ به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال خریداری و نصب گردید.

جهت استفاده از داده‌های تقاطع‌های هوشمند و به کارگیری آن درجهت بهینه کردن زمان، روان‌سازی ترافیک و موارد مربوط به امداد رسانی نرم افزار scats به مبلغ ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خریداری و در مرکز مانیتورینگ تعبیه شد. بدین ترتیب با بهره‌برداری از مرکز کنترل ترافیک امکان مدیریت صحیح منابع از طریق سیستم‌های هوشمند امکان پذیر می‌شود .

مرکز کنترل ترافیک گامی به سوی توسعه زنجان است

شهردار زنجان در این مراسم گفت: مرکز کنترل ترافیک گامی به سوی توسعه زنجان است و برای ساخت و تجهیز این مرکز ۵۰ میلیارد ريال اعتبار صرف شده است.

مسیح‌اله معصومی با اشاره به اقدامات انجام شده برای احداث و راه اندازی این مرکز اظهار کرد:  مرکز کنترل ترافیک زنجان با هدف کنترل یکپارچه ترافیک شهری راه‌اندازی شده است.

 وی با اشاره به اینکه در دوره‌ای که علم و تکنولوژی یک ابزار شده، رفتن به سمت شهر هوشمند نیز برای مردم یک ابزار است، گفت: ترافیک یکی از ضرورت‌های شهر است که مردم با آن مشکل دارند و به توجه خاص مدیران شهری نیاز دارد.

شهردار زنجان ادامه داد: شهرداری وظیفه دارد در راستای بهبود عبور و مرور اقدامات لازم را انجام دهد و مدیریت یکپارچه برای شهر ایجاد کند تا تصمیم‌گیری لحظه‌ای انجام دهد.

معصومی بیان کرد: مرکز کنترل ترافیک در یک منطقه کمتر توسعه یافته ایجاد شده و همین امر به توسعه شهر کمک خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون زنجان به عنوان یکی از شهرهای پیشرو در افتتاح مرکز کنترل ترافیک است و امیدواریم این مرکز در خدمت‌رسانی بهتر به مردم کمک کند.

شهرداری زنجان در زمینه ساخت پارکینگ سخت‌گیری کند

استاندار زنجان هم در این مراسم با بیان اینکه ترافیک به یک بحران اجتماعی تبدیل شده است، افزود: مرکز کنترل ترافیک شهرداری زنجان با تلاش شهردار سابق و شهردار فعلی به نتیجه رسیده که از این بابت از آنها تشکر می‌کنم.

درویش امیری بیان کرد: از محل اعتبارات استانی برای تجهیز مرکز کنترل ترافیک کمک شده است چون این مرکز برای ما مهم است و این مرکز باید نفس شهر را باز کند.

وی با اشاره به اینکه ترافیک در پرخاشگری مردم مؤثر و آثار و تبعات سوئی را داشته است، گفت: جامعه شهری نیاز به یک مدیریت خلاق و با برنامه دارد و اگر این نباشد مصیبت ما هر روز در فرو ریختن آسایش مردم بیشتر خواهد شد.

وی اضافه کرد: به شهردار و شورای شهر عرض می‌کنم در تامین پارکینگ اصرار کنید و از این کار نگذرید چون هر خانه موظف است که به میزان مورد نیاز خود پارکینگ داشته باشد.

 استاندار زنجان در پایان خاطرنشان کرد: در تامین پارکینگ با برنامه‌ریزی‌های قبلی چند اقدام در حوزه ساخت انجام شده است که امیدواریم شهردار زنجان به سر انجام رسیدن آن را دنبال کند.

۱۰۰ هزار تاکسی فرسوده در کشور وجود دارد

در ادامه مدیرکل حمل و نقل و ترافیک شهری وزارت کشور گفت: یکی از موضوعاتی که پیشنهاد داریم در استان‌های مختلف ایجاد شود، بحث شماره‌گیری یک تماس در زمان وقوع حوادث است.

مرضیه حصاری افزود: باید تدابیری اندیشید مردم در زمان بروز حوادث و سوانح با یک خط تلفن تماس بگیرند چون در تمام دنیا با یک خط تلفن تماس گرفته می‌شود اما در ایران این موضوع هنوز اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه زنجان می تواند به عنوان پایلوت انتخاب یک خط تلفن برای حوادث را در مرکز کنترل ترافیک اجرا کند، گفت: اگر این امر مورد توافق قرار گرفت، می‌توان یک مرکزی مثل همین مرکز کنترل ترافیک زنجان ایجاد کرد که همه دستگاه‌ها در آن حضور داشته باشند.

در پایان این مراسم با اهدا لوح تقدیری از طرف استاندار زنجان از زحمات شبانه روزی شهردار زنجان در آماده سازی و بهره‌برداری از مرکز کنترل ترافیک قدردانی شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست