• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۳-۲۰
  • شناسه خبر: 7037

اشتغال با دستور و بخشنامه ایجاد نمی شود

پیام ملّت – استاندار زنجان گفت: ایجاد اشتغال دستوری و بخشنامه ای نیست، اگر اینگونه بود باید مشکل طرحهای اشتغال فراگیر و پایدار روستایی برطرف می شد. اسدالله درویش امیری در جلسه کارگروه اشتغال استان زنجان افزود: برای ...

پیام ملّت – استاندار زنجان گفت: ایجاد اشتغال دستوری و بخشنامه ای نیست، اگر اینگونه بود باید مشکل طرحهای اشتغال فراگیر و پایدار روستایی برطرف می شد.

اسدالله درویش امیری در جلسه کارگروه اشتغال استان زنجان افزود: برای ایجاد اشتغال اعطای صرف تسهیلات از سوی دولت کافی نیست و برای تحقق این امر دبیرخانه کارگروه از دستگاههایی اجرایی استان برنامه فراهم کردن اشتغال را درخواست کند.
این مسئول خاطرنشان کرد: بر این اساس دستگاههای اصلی عضو کارگروه منهای کارهای تکیلفی برنامه های خود را برای اشتغال در سال جاری اعلام کنند؛ این در حالی است که ظرفیت های بیشماری در حوزه های دیگری از قبیل آی تی، آی سی تی وجود دارد که در گرو تسیهلات بانکی نییست.
به گزارش ایرنا ، وی بیان کرد: تمامی دستگاههای متولی امر ایجاد اشتغال در این کار گروه نظرات و برنامه های کارشناسی شده خود را اعلام کنند که از سهم برش استانی اعلام شده چند درصد آن در گرو تخصیص تسهیلات بانکی بوده و چه میزان برنامه ای است.
استاندار زنجان ادامه داد:طی سال گذشته بانک های عامل در طرح رونق سامانه بهین یاب این استان رتبه چهارم را پس از استانهای البرز، سمنان ،اصفهان کسب کرد.
این مسئول افزود: در سال گذشته همراه با تسهیلات طرح رونق و استفاده از منابع بانکی ۱۲هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به بخش تولیدی پرداخت شد و بانک های عامل همراهی خوبی داشته اند.
وی اضافه کرد: در طرح رونق نیز سه هزار و ۹۹۹ میلیاردریال تسهیلات پرداخت شد ،در حالی که تسهیلات پرداختی در سه بخش نوسازی و باز سازی صنایع، طرح تکاپو ، طرح اشتغال روستایی روند خوبی در سطح کشور نداشت، چرا که دستور العمل با تاخیر ابلاغ شد.
درویش امیری افزود: در سال گذشته با توجه به شاخص های ثبت شده و ایجاد اشتغال افزایش بیمه شدگان اجباری بود که در مجموع ۱۳ هزار نفر افزوده شد و از طرفی ۲۵ درصد از مقرری بگیران بیمه بیکاری استان نیز کاهش یافته است.
وی بیان کرد: سال گذشته با نوسازی و با خرید تجهیزات مورد نیاز در ادراه کل فنی و حرفه ای تحولی مهم در بخش اموزش انجام گرفته است .
استاندار زنجان ادامه داد: طی مدت یاد شده ۶۸ هزار و ۱۱۱ نفر برای مهارت آموزی و طرح کاورزی و ۲۴ هزار و ۴۹۰ نفر نیز در بخش دولتی اموزش های لازم را فرا گرفته اند.
وی یادآوری کرد: دبیرخانه کار گروه اشتغال نیز در سال جدید نیز تداوم اموزش مهارت اموزی را در برنامه ریزی ها مورد توجه قرار دهد که تحقق این مهم نتایج مثبتی به همراه دارد.
درویش امیری خاطر نشان کرد: بیکاری و اشتغال از مهم ترین دستور کار نظام و دولت بوده و تمامی دستگاههای متولی امر نیز باید زمینه لازم برای ورود بخش خصوصی را فراهم کنند، تا بتوانند در برطرف کردن بحران بیکاری کمک حال باشند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست