• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۳-۲۳
  • شناسه خبر: 7067

خیابان‌ مرکز شهر زنجان به پیاده‌راه تبدیل می‌شود

پیام ملّت – شهردار زنجان گفت: ساخت پیاده‌راه در زنجان پایه‌گذار تفکر جدید در شهر خواهد بود و باید این محل را به محلی برای گردش و تعامل شهروندان تبدیل کنیم . مسیح‌اله معصومی در نشست خبری با خبرنگاران که به منظور تشر ...

پیام ملّت – شهردار زنجان گفت: ساخت پیاده‌راه در زنجان پایه‌گذار تفکر جدید در شهر خواهد بود و باید این محل را به محلی برای گردش و تعامل شهروندان تبدیل کنیم .
مسیح‌اله معصومی در نشست خبری با خبرنگاران که به منظور تشریح ودتبیین طرح پیاده‌راه برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری زنجان قصد دارد اطلاع‌رسانی پروژه‌ها به شکل جدیدتر انجام شود.
وی با اشاره به اینکه شهرداری به دنبال انجام حرکت‌های جدید در مجموعه شهرداری است، گفت: ما به دنبال این هستیم که اگر کارشناسی درست است، همان امر ادامه پیدا کند.
شهردار زنجان با بیان اینکه در مورد سبزه‌میدان نیز وقتی اعلام شد، گاها در ابتدای کار مخالفت‌هایی وجود داشت، بیان کرد: بنده به شخصه اگر به نتیجه برسم کارم درست و کارشناسی است، آنرا انجام خواهم داد .
معصومی با بیان اینکه شهرداری برای نخستین بار به دنبال حرکتی است که تاکنون در شهر رخ نداده است، گفت: البته در کشورهای توسعه یافته و سایر شهرها این امر عملیاتی شده است.
وی با بیان اینکه بنده یقین و اعتقاد دارم که اجرای پیاده‌راه درست است و البته تجربه نیز نشان دهنده همین امر است، افزود: ما از رسانه‌ها انتظار تبلیغ پیاده‌راه را داریم ود می‌خواهیم رسانه‌ها منطق و دلایل شهرداری را در این امر تشریح کنند.
شهردار زنجان با اشاره به اینکه در مدیریت شهری باید نظرات مردم شنیده و اجرایی شود، تصریح کرد: ما متخصصان باید راهی را پیش پای مردم بگذاریم که آرامش و امنیت آنها را تامین کند.
معصومی به دو طرح بزرگ سبزه‌میدان و پیاده‌راه اشاره کرد و گفت: شاید پیاده‌راه از نظر عرض و مبلغ کوچک است، اما یک باب و یک تغییر رویه در شهر زنجان ایجاد خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه گسترش وسایل نقلیه موجب شده که در ساخت و ساز بیش از همه به ساخت فکر پارکینگ باشیم، اضافه کرد: البته در برخی از کشورها این مشکل حل شده است و نسبت به ایجاد پیاده‌راه‌ها اقدام کرده‌اند.
شهردار زنجان با اشاره به اینکه پیاده‌راه آغاز یک حرکت بزرگ است از همین رو از اهمیت بسیاری برخوردار است، افزود: البته در طرح پیاده‌راه تمهیدات لازم برای عبور افراد سالخورده، اهالی و کسبه محل اندیشیده شده است.
وی با اشاره به اینکه با ایجاد پیاده‌راه رونق اقتصادی در شهر فراهم می‌شود، اضافه کرد: اگر قرار است، شهردار این شهر بمانم، این روند ادامه خواهم داد و از علم و تخصص خودم کنار نمی‌کشم.
معصومی با اشاره به اینکه پیاده راه اولویت بنده است و از آن کناره‌گیری نخواهم کرد، گفت: اتوبوس و دوچرخه و مینی بوس برقی نیز از دیگر اقداماتی است که در شهر اجرایی خواهم کرد.
وی با بیان به اینکه اولویت آخر بنده سواره است، تصریح کرد: هرجا بتوانم این پیاده‌راه را ادامه خواهم داد.
شهردار زنجان با اشاره به اینکه عریض و تنگ شدن کوچه‌ها بهتر است و زیبایی شهر به همین است، گفت: طرح پیاده‌راه خیابان امام حد فاصل بین چهارراه و سبزه میدان اجرایی می‌شود.
معصومی با اشاره به طراحی و انتخاب پیمانکار افزود: اصلاحات هندسی و تابلوهای ترافیکی آن انجام شده است.
وی ادامه داد : به دنبال اجرای طرحی هستیم که مردم ما را نفرین نکنند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت به دنبال اجرای یک طرح فاخر هستیم.
شهردار زنجان با بیان اینکه همه امورات مربوط به این کار صورت گرفته است، اضافه کرد: گام بعدی در اجرای این طرح فرهنگ‌سازی است که باید صورت گیرد.
معصومی تصریح کرد : برای فرهنگ‌سازی یک سری بروشورهای تبلیغی نیز آماده‌سازی شده است، و پس از اجرای پیاده‌راه حرکت خودروها در فردوسی به سمت بالا خواهد بود.
وی با بیان اینکه در اجرای پیاده‌راه کل خیابان بسته نمی‌شود و سنگ فرش خواهد شد، بیان کرد : در وسط خیایان ۶ متر برای مغازه‌دارانی که می‌خواهند نسبت به بارگیری بار خود اقدام کنند، برای عبور خودروهای امدادی، اهالی و کسبه محل، البته در ابتدای طرح اتوبوس نیز می‌تواند از آن رد شود.
شهردار زنجان با بیان اینکه در ساعتی از شبانه‌روز این خیابان باز خواهد بود، اضافه کرد: در واقع این تصور که کلا محور مسدود شود، درست نیست.
معصومی ادامه داد : طراحی این پروژه توسط معاونت شهرسازی طراحی شده است و اجرای کار توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری زنجان انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه برای اجرای این پروژه لنگ پول نیستیم، گفت: در این پروژه نیز تابلوی روزشمار نصب خواهد شد و کار در همان زمان تعیین شده به پایان خواهد رسید.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست