• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۳-۳۰
  • شناسه خبر: 7080

تخلفات ساختمانی در زنجان مرسوم شده است

پیام ملّت – رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت : متاسفانه تخلفات ساختمانی همانند تخلفات رانندگی مرسوم شده است و شهرداری نباید اجازه حذف پارکینگ را بدهد. جعفر گلمحمدی در نشست با خبرنگاران رسانه های جمعی استان زنجان اف ...

پیام ملّت – رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت : متاسفانه تخلفات ساختمانی همانند تخلفات رانندگی مرسوم شده است و شهرداری نباید اجازه حذف پارکینگ را بدهد.

جعفر گلمحمدی در نشست با خبرنگاران رسانه های جمعی استان زنجان افزود : خوشبختانه استان زنجان جزو استان‌های امن و بی‌حاشیه کشور است.

وی با بیان اینکه از نظر تعداد پرونده‌ها و تعداد زندانیان نسبت جمعیت در رتبه خوبی قرار داریم، خاطرنشان کرد: این آمار خوب بخاطر داشتن مردمی متدین و آرام به دست آمده است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان از رشد ۸ درصدی پرونده‌های ورودی به دادگستری خبر داد و گفت: همانطور که مستحضرید هر پرونده‌ای که وارد دادگستری می‌شود ممکن است چندین بار تکرار شود که من در این آمار فقط به پرونده‌های خالص اشاره می‌کنم.

سال ۹۶:   ۸۵ هزار و ۱۵۹ پرونده وارده به دادگستری و ۷۰ هزار و ۴۴۸ پرونده وارده به شورای حل اختلاف شده است و همکاران ما به این پرونده‌ها رسیدگی کرده‌اند.

سال ۹۵: ۷۷ هزار و ۴۸۴ پرونده وارده به دادگستری و ۷۱ هزار و ۳۹۲ پرونده وارده به شورای حل اختلاف شده است.

وی هدف از فعالیت شوراهای حل اختلاف را سپردن کار مردم به مردم عنوان کرد و افزود: هدف نخست ما این است که شوراهای حل اختلاف با صلح و سازش مشکل مردم را حل کنند.

به گزارش تسنیم ، گل‌محمدی با ابراز خرسندی از کسب رتبه نخست استان زنجان در حوزه شوراهای حل اختلاف گفت: خوشبختانه شوراهای حل اختلاف استان زنجان توانسته است ۵۴.۹ درصد از  آن دسته پرونده‌هایی که توان صلح و سازش دارند را  با صلح به پایان برسانند در حالی که میانگین کشوری ۳۱.۱ درصد است.

وی با تاسف از افزایش ۹.۱۱ درصدی ارسال پرونده‌های نزاع به پزشک قانونی گفت: سال گذشته ۱۰ هزار ۹۸ نفر به خاطر نزاع به پزشک قانونی ارسال شده است.

این مقام مسئول مجموع کل معاینات پزشک قانونی در سال گذشته را ۳۶ هزار و ۵۸۳ فقره دانست و گفت: خوشبختانه معاینه فوتی‌های سال گذشته نسبت به سال ۹۵ کم بوده است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان در بخش دوم صحبت‌ها گریزی به روند فعالیت انجمن حمایت از زندانیان زد و عنوان کرد: این انجمن به عنوان برترین و فعالترین انجمن حمایت از زندانیان  فعالیت می‌کند و خدمات ارزنده‌ای را ارئه کرده است.

وی افزود: اگر هر زندانی اعلام کند که مشکلات مالی دارد برای ما کفایت می‌کند و این انجمن برای خانواده‌های زندانیان هر ۴۵ روز یکبار سبد غذایی با ۱۶ قلم جنس ارسال می‌کند. حتی در مناسبت‌های نظیر عید و یا آغاز سال تحصیلی این انجمن برای فرزندان زندانیان کمک وسایل تحصیلی و عیدی پرداخت می‌‌کند.

گل‌محمدی وظیفه ستاد دیه را با انجمن حمایت از زندانیان متفاوت ارزیابی کرد و افزود: ستاد دیه با کمک‌های مردمی و وام‌ها سعی در آزادی زندانیان می‌کند که به لطف خدا کارهای ارزنده‌ای هم در داخل استان در راستای آزادسازی زندانیان شده که می‌توان به آزادی ۳۴۴ نفر در سال گذشته اشاره کرد.

وی در پاسخ به شایعات در مورد برخورد نکردن یکسان دادگستری با باغ‌‌شهرها گفت: این وظیفه برابر قانون در اختیار جهاد کشاورزی گذاشته شده و دادگستری هم به این نهاد کمک می‌کند و جهاد کشاورزی بدون نیاز به مجوز از سوی دادگستری می‌تواند هر زمینی که تغییر کاربری داده شده است را برخورد کند و به حالت قبل برگرداند.

وی یکی از مشکلات شهری را سد معبر دانست و گفت: باید هرچه سریعتر این مشکلات حل شود اگرچه باید فرهنگ‌سازی لازم انجام گیرد.

گل‌محمدی در پایان اشاره‌ای به حوادث دی ماه سال گذشته زد و گفت: همه کسانی که در ساعات اول در آن‌جا حضور داشتند ضد انقلاب نبودند و برخی به طور ناخواسته حضور یافتند ولی باید قبول کنیم همواره دشمنان و برخی افراد سودجو از این شرایط سواستفاده می‌کنند.

وی گفت: حدود ۳۰۰  نفر در دی‌ماه سال گذشته دستگیر شدند که بالای ۹۷ درصد از این تعداد ساعت‌های اولیه آزاد شدند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست