• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۴-۰۳
  • شناسه خبر: 7100

مدیران استان با دولت همراه باشند

پیام ملّت – نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای یک پست به نظر من استفاده از نیروی‌های همان سازمان بهتر و کار آمدتر است؛ گفت: انتصابات دستگاه‌های تخصصی از مسؤولیت‌های استاندار نیست. ...

پیام ملّت – نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای یک پست به نظر من استفاده از نیروی‌های همان سازمان بهتر و کار آمدتر است؛ گفت: انتصابات دستگاه‌های تخصصی از مسؤولیت‌های استاندار نیست.

 فریدون احمدی در مورد حواشی انتخاب و انتصاب برخی مدیران با تاکید بر اینکه انتخاب نیروها باید بر اساس شایسته‌سالاری باشد؛ اظهار کرد: نیروهایی که برای مدیریت بخش‌های مختلف انتخاب می‌شوند؛ علاوه بر اینکه باید دانش، سواد و تحصیلات لازم را داشته باشد؛ باید مقتدر و کار آمد نیز باشند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار فارس ، با اشاره به اینکه صرف بومی بودن فردی برای انتخاب یک پست تنها آیتم کافی نیست؛ افزود: فردی که برای پست خاصی انتخاب می‌شود باید تجربه و توان مدیریتی را داشته باشد و بتواند وظیفه خود را به نحو احسنت اجرایی کند.

وی در مورد اینکه برخی نمایندگان استان بر انتخاب مدیران بومی تاکید دارند؛ افزود: بین دو گزینه برابر فردی که توان مدیریتی و کار آمدی بیشتری دارد؛ باید ارجحیت به مدیر کارآمد و توانمند داده شود و صرفا بومی بودن شریط انتخاب یک مدیر نیست.

احمدی با اشاره به اینکه برای یک پست به نظر من استفاده از نیروی‌های همان سازمان بهتر و مفید‌تر خواهد بود؛ خاطر نشان کرد: انتصابات دستگاه‌های تخصص از مسؤولیت استاندار نیست.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: دستگاه‌های تخصصی در هنگام انتخاب و انتصاب مدیران در استان‌ها؛ نظر استاندار را دریافت می‌کنند ولی استاندار به طور مستقیم عهده‌دار انتصاب نیست.

وی با اشاره به اینکه انتصاب افراد فرع موضوع در بحث مدیریتی است؛ تصریح کرد: همه مدیران استان باید همفکر و همراه با سیاست‌های دولت باشند و در کنار مدیریت ارشد برای پیشرفت استان تلاش کنند.

احمدی با تاکید بر اینکه نباید در انتصابات دخالت شود؛ افزود: باید انتصابات بر اساس شایسته‌سالاری باشد و اینکه بیان می‌شود استاندار در انتصابات دخالت می‌کند صحیح نیست، چرا که استاندار طبق درخواست دستگاه‌های تخصصی نظر خود را طی مصاحبه با فرد مطرح شده؛ اعلام می‌کند.

 نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استاندار فقط در انتخاب مدیران ستادی استانداری می‌تواند اقدام کند؛ تصریح کرد: در انتصاب افراد ممکن است که استاندار؛ امام جمعه؛ نمایندگان مردم در مجلس و یا مدیران سازمان‌های مختلف؛ پیشنهاداتی ارائه دهند؛ ولی انتصاب قطعی افراد توسط دستگاه‌های تخصصی انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه افرادی برای محیط زیست استان زنجان مطرح است؛ افزود: با توجه به اینکه اگر گزینه‌های مطرح شده در زمینه کار آمدی و قابلیت در یک سطح باشند؛ اولویت با نیروی بومی است

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست