• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۴-۰۳
  • شناسه خبر: 7103

۱۱۴۶ فعالیت در حوزه مقاوم‌سازی اجتماعی انجام شد

پیام ملّت – مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: سال گذشته ۱۱۴۶ فعالیت در حوزه مقاوم‌سازی اجتماعی انجام شد. مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به ...

پیام ملّت مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: سال گذشته ۱۱۴۶ فعالیت در حوزه مقاوم‌سازی اجتماعی انجام شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه این سازمان ۲ راهبرد ویژه دارد، افزود: این راهبردها شامل تبلیغات دینی در قالب گسترش و بسط تبلیغ دینی و فرهنگ دینی و دیگری دفاع از اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی است. این دو، رویکردها را تعریف کرده و پیش می‌برند.

حجت الاسلام مسعود صفی‌یاری یکی از اقدامات ویژه سال ۱۳۹۶را حوزه مقاوم‌سازی اجتماعی بیان کرده و ادامه داد: این حوزه آسیب‌های اجتماعی و چگونگی برطرف کردن آنها را هدف قرار می‌دهد. این موضوع در سال ۹۴ مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده تا در بحث مدیریت و کنترل آسیب‌های اجتماعی در کشور گام‌های موثری برداشته شود. در استان زنجان نیز از سال ۹۵ برنامه‌ها به مرور آغاز شد.

وی با بیان اینکه حوزه مذکور در نقاط ویژه‌ای از زنجان کلید خورد، اظهار کرد: برای اجرای هر چه مناسب‌تر طرح مقاوم سازی اجتماعی، حداقل ۶۰ کارگروه برپا شد. در این میان آسیب‌های اجتماعی اولویت‌دار شامل اعتیاد، حاشیه نشینی، طلاق، مفاسد اخلاقی و نقاط بحرانی شهری به علاوه خشنوت (که در زنجان به عنوان آسیب جدی مورد بحث است) می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌های بسیاری میان دستگاه‌ها و گروه‌ها در راستای اجرای این طرح منعقد شد. پایگاه‌های ۷ گانه در مناطقی چون اسلام‌آباد، بی‌سیم، سایان، خان‌دره، کوی فاطمیه، کوی چمران و کوی شهدا دایر شدند.

حجت‌الاسلام صفی‌یاری با اشاره به اینکه ۱۱۴۶ فعالیت در دوره اول انجام شده است، بیان کرد: این درحالی است که ما در ابتدای برنامه‌ریزی سال گذشته برای حوزه آسیب‌های اجتماعی با جذب صد در صدی اعتبار متعهد به اجرای ۹۰۰ برنامه بودیم اما تا انتهای سال ۴۵ درصد از اعتبارات محقق شد. به عبارتی همتی جهادی به میان آمد و با ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار بیش از تعهد خود عمل کردیم.

این مسئول ادامه داد: از ۱۱۴۶ فعالیت ۲۲۰ مورد در حوزه تحکیم خانواده و پیشگیری از طلاق، ۶۵ فعالیت در حوزه خشونت، ۲۲۹ فعالیت در حوزه مفاسد اخلاقی، ۶۱۲ فعالیت نیز در حوزه حاشیه‌نشینی، ۲۰ کارگاه در حوزه پیشگری از اعتیاد انجام شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر  طرح مقاوم سازی اجتماعی، تفاهم‌نامه‌های دو جانبه و سه جانبه دیگری منعقد شد که در پی آن ۹۶ کارگاه پیشگیری و مقابله با اعتیاد با رویکرد مسجد محور در سراسر استان برگزار شد. ۷۵۹۹ نفر نیز در این کارگاه‌ها حضور یافتند.

حجت‌الاسلام صفی‌یاری از پنجمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی به عنوان یکی از برنامه‌های سال ۹۶ نام برده و ادامه داد: همچنین انتخابات جدید جمعیت بانوان فرهیخته نیز برگزار شد که کارگاه‌های تخصصی از قبل آن به اجرا درآمد.

مجمع اساتید گفتمان دینی برای نخستین بار در سال گذشته راه‌اندازی شد، وی با بیان این جمله عنوان کرد: مجمع خیرین قرآنی نیز برای نخستین بار با شناسایی حدود ۶۰ نفر سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست