• تاریخ: ۱۳۹۷-۰۴-۰۵
  • شناسه خبر: 7123

جای کافه‌کتاب در شهر زنجان خالی است

پیام ملّت – نویسنده جوان زنجانی گفت: مکان‌های فرهنگی و هنری در شهرمان بسیار محدود است برای نمونه جای کافه‌کتاب در شهر خالی است. مریم بیات‌تبار نویسنده جوان زنجانی با بیان اینکه با ورود نویسنده‌های جوان و خوش ذوق به ...

پیام ملّت – نویسنده جوان زنجانی گفت: مکان‌های فرهنگی و هنری در شهرمان بسیار محدود است برای نمونه جای کافه‌کتاب در شهر خالی است.

مریم بیات‌تبار نویسنده جوان زنجانی با بیان اینکه با ورود نویسنده‌های جوان و خوش ذوق به عرصه داستان نویسی می‌توان آینده روشنی برای حوزه داستان زنجان پیش‌بینی کرد، اظهار کرد: اکنون نویسنده‌های تکنیکی و موفقی انگشت شمار هستند و با قاطعیت می‌توان گفت اینها نیز بیشتر حاصل سال‌های گذشته هستند نه امروز.

وی ادامه داد: همین تعداد محدود، متاسفانه آثار تولیدی شاخصی ندارند و هر روز نسبت به دیروز کم‌کارتر می‌شوند.

با تشکیل انجمن‌ها و محافل ادبی طی این سال‌ها جلسات کارگاه داستان و نقد و بررسی کتاب دوباره رونق گرفته است، هنرمند زنجانی با بیان این جمله اضافه کرد: با این حال نسبت به شهرهای دیگر خیلی عقب ایستاده‌ایم.

بیات‌تبار ریشه این موضوع را به دو گروه نویسنده‌ها و متولی‌ها مرتبط دانسته و عنوان کرد: علاوه بر حمایت مسئولان، نویسنده‌های استان نیز باید یک تکانی به خودشان بدهند. به جای اینکه ادعای نوشتن داشته باشند و خودشان را دست بالا بگیرند، دست به قلم ببرند و واقعا بنویسند! تا شاهد تولید آثار ارزشمندی در سطح کشور باشیم.

وی ادامه داد: از طرفی صدا و سیما هم می‌تواند نقش مهمی در شناساندن آثار هنرمندان و معرفی آنها به مردم و مسئولان داشته باشد. البته! حمایت مالی و توزیع این آثار بیشتر به عهده مسئولان این امر در ارگان‌های مختلف است.

نویسنده زنجانی با اشاره به اینکه مردم ما هنر دوست هستند اما اولویت‌های زندگی‌شان چیزهای دیگری است، گفت: چرا که شناخت کافی از هنر ندارند. البته باید دقت داشت که مکان‌های فرهنگی و هنری در شهرمان بسیار محدود است. جای کافه کتاب‌ها و گالری‌ها، نمایشگاه‌ها به نوعی در شهر خالی است. حتی آنهایی که فعالیت می‌کنند، چندان برای مردم شناخته شده نیستند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست